Vering, geluid en wegligging van trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Vering, geluid en wegligging van trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 21:55

Ik ben een beetje aan het kijken voor een trailer. Ik wil een 1,5 paards en vind het prima om een houten te kopen met polyesterkap. Ik vind de verschillende merken qua opties allemaal op elkaar lijken.

Ik vroeg me af of er verschil zit in de manier waarop de trailers geveerd zijn. Scheelt dat voor je paard? Is er verschil in wegligging?
En zijn er trailers die stiller zijn dan andere (is polyester bijv. stiller dan hout?).

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl



Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 11:01

Qua geluid zou ik het niet weten, maar qua wegligging krijg ik ook van mensen die met andere trailers rijden altijd te horen dat die van mij zo'n stabiele ligging heeft.
Dit is een Weijer trailer. Hij heeft ook een hele lage instap, dus dat is ook nog een voordeel voor je paard.
Ik ben er dan ook erg tevreden over, ook over de prijs-kwaliteit verhouding.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vering, geluid en wegligging van trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 14:27

Manon 2 schreef:
Ik vroeg me af of er verschil zit in de manier waarop de trailers geveerd zijn. Scheelt dat voor je paard? Is er verschil in wegligging?

Even mijn ervaring: vering is zeker belangrijk, zeker als je op zoek gaat naar een tweede hands. Bij veel "duurdere" merken (Westfalia, IW etc) zijn de wielen onafhankelijk geveerd, ze kunnen dan onafhankelijk van elkaar bewegen (handig bij vluchtheuvels etc.). Het gevaar wat hierin schuilt is dat als je een tweede hands koopt waar al aardig wat aan geklooit is, de wielen (bij tandemasser) soms niet sporen (lijnrecht lopen) dit merk je dus echt als je die trailer achter je auto hebt hangen, op een gegeven moment heb je het idee dat de trailer de auto "bestuurt". Zo had ik dus een hele leuke 2 pony Westfalia op het oog, maar heb daar uiteindelijk vanaf gezien vanwege de wielen die niet spoorden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een fonkelnieuwe trailer van hout met starre assen (noemen ze dat zo?) dus geen onafhankelijk geveerde wielen. Prima wegligging alleen je moet er geen cross-country mee willen rijden over weilanden etc. Haha! Die van mij komt bij Heja vandaan.

Tip: Ga gewoon eens een dagje trailer-"boeren" af, laat je alles uitleggen en voorkauwen, je leert er een hoop van!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 17:47

Wij hadden eerst een wat oudere Heja 5sterren, maar je kunt kwa vering duidelijk verschil merken met diegene die we nu hebben. We hebben nu een Ifor Williams en de vering daarvan is heel goed, hij blijft prima achter de auto, die andere wilde nog wel eens hupsen.
Ik zou je idd goed laten adviseren door trailerverkopers.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:26

Manon,
Ik ben gewoon een stelletje "trailer-boeren" afgegaan en heb overal inlichtingen ingewonnen en folders meegenomen.
Ik heb die gegevens in Excel gezet (file heb ik nog mocht je interesse hebben, PB maar even) en de voor- en nadelen op een rijtje gezet.
Zitten er raampjes in? Wat is de afmeting? Wat voor sluiting? Veerklep? (heel belangrijk voor mij aangezien ik snel last van mijn rug heb!)
en dan natuurlijk de prijs erbij. Sommigen trailers lijken goedkoop maar als je dan de accesoires meetelt dan zijn ze opeen een stuk minder aantrekkelijk geprijsd.... Wat ook meetelt: Komt de trailer binnen te staan of buiten? Onze trailer staat onder een carport dus wij vonden een houten, groene trailer geen probleem. Als je zo'n trailer buiten laat staan wordt hij snel vaal, geen gezicht dus, dan kun je beter voor een houten met plastic finish gaan. Succes met zoeken!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers