Manon 2 schreef:Ik vroeg me af of er verschil zit in de manier waarop de trailers geveerd zijn. Scheelt dat voor je paard? Is er verschil in wegligging?
Even mijn ervaring: vering is zeker belangrijk, zeker als je op zoek gaat naar een tweede hands. Bij veel "duurdere" merken (Westfalia, IW etc) zijn de wielen onafhankelijk geveerd, ze kunnen dan onafhankelijk van elkaar bewegen (handig bij vluchtheuvels etc.). Het gevaar wat hierin schuilt is dat als je een tweede hands koopt waar al aardig wat aan geklooit is, de wielen (bij tandemasser) soms niet sporen (lijnrecht lopen) dit merk je dus echt als je die trailer achter je auto hebt hangen, op een gegeven moment heb je het idee dat de trailer de auto "bestuurt". Zo had ik dus een hele leuke 2 pony Westfalia op het oog, maar heb daar uiteindelijk vanaf gezien vanwege de wielen die niet spoorden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een fonkelnieuwe trailer van hout met starre assen (noemen ze dat zo?) dus geen onafhankelijk geveerde wielen. Prima wegligging alleen je moet er geen cross-country mee willen rijden over weilanden etc. Die van mij komt bij Heja vandaan.
Tip: Ga gewoon eens een dagje trailer-"boeren" af, laat je alles uitleggen en voorkauwen, je leert er een hoop van!