DUO terugbetalen studieschuld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-10 14:48

Ik was van plan om snel nog even voor het einde van het jaar mn studieschuld af te lossen. Dan scheelt dat weer belasting betalen :Y)

Zoals dat grote organisaties betaamd gaat dit allemaal weer ingewikkeld. Blijkbaar kan ik dit overmaken naar 56.99.99.995 en dan als betalingskenmerk mn correspondentienummer invoeren. Nu wordt er op de hele website van de DUO er met geen woord over gerept dus ben er maar vanuit gegaan dat dit het O&W nummer is geworden?

Echter als ik dit bij de ing als betalingskenmerk invoer krijg ik de melding dat deze niet juist ingevoerd is. Dat kan kloppen, want die verwacht 16 cijfers en dat ow nummer heeft er 12..

Gewoon 4 nullen ervoor doen? Of hoe werkt dit }:0 Ik wil wel dat mn lieve eurootjes mijn eigen studieschuld aflossen, en niet per ongeluk die van een ander :+


veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:49

Betalingskenmerk is voor acceptgiro? En je maakt het gewoon over? Dan moet je in de 'toelichting' zeg maar gewoon je correspondentienummer invoeren.

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:55

Als toelichting en niet als betalingskenmerk invoeren.

Donnatella van Stal de Windöek, Keur, Prest.Sport (Neron x Kooihuster Folkert), Z1+5
Fame van Stal de Windöek, Ster (Knock Out x Neron)
J'Adore van Stal de Windöek, Stamboek (Knock Out x Star v. Vreeburch)
Absolutely Fabulous (Amber), Elite (Gribaldi x Jazz), Z1+6

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-10 14:57



0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:59

Als het goed is kan je bij internetbankieren kiezen tussen 'overmaken' en 'acceptgiro' Dan moet je de eerste nemen, dan ben je niet gebonden aan een aantal cijfers wat je in moet vullen zoals bij een acceptgiro. Dan krijg je meestal gewoon een vakje waarin je een toelichting moet typen!

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:00

Na 15 jaar betalen wordt het wel kwijtgescholden wat er nog staat, weet niet of het uitkan voor jou om het nu af te betalen, maar dat zul je zelf wel uitgezocht hebben. :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:06

Weet je het verschil tussen een acceptgiro en overmaken in je internetbankieren te vinden?

Je moet namelijk kiezen voor overmaken, en niet voor acceptgiro. En dan bij overmaken het nummer invullen bij de toelichting. Bij een acceptgiro verwachten ze een betalingskenmerk, en dat kan alleen een bepaald aantal cijfers zijn. Daar kan je dus niet zomaar zelf iets invullen.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:13

Kan je ze niet bellen voor een betalingskenmerk ofzo? Of voor een acceptgiro waar geen bedrag op is ingevuld?

:)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:16

even terugzoeken hoor ik heb toen ook mijn restschuld in 1 keer overgemaakt per bank :j

Eerder of extra aflossen
U kunt altijd eerder en meer betalen dan u verplicht bent. U kunt zelfs uw hele studieschuld
in één keer aflossen. Eerder betalen geeft u rentevoordeel. Neemt u voor het actuele schuldsaldo contact op met DUO. Zelf geld overmaken gaat als volgt:
• Maak het bedrag over naar rekeningnummer 56.99.99.995 ten name van de Dienst Uitvoering Onderwijs in Groningen
• Vermeld op de overschrijving uw correspondentienummer/ILS (Inning langlopende schuld).

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:24

corresponmdentienr staat toch altijd op de brieven van?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:28

Ik weet niet bij welke bank je zit, maar ik zit bij de rabobank.
En dna kan ik kiezen tussen bankgiro ( als ik het goed heb ) en accseptgiro.
Je moet dan bank giro hebben.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-10 15:40

Ik geloof niet dat het na 15 jaar kwijtgescholden wordt. Dit was alleen als je geen baan kon vinden, maar ik werk inmiddels al meer dan een jaar.
En daarbij hoef ik geen vermogensbelasting te betalen als ik dit aflos en de rente loopt niet meer op. Dus daarom is het het voordeligst als ik het nu direct aflos.

Ik zit bij ING. Die hebben geen scheiding tussen giro en bank zover ik weet.

Maar gewoon invullen in onderste vakje dus?

Afbeelding

Anders bel ik die gasten nog wel weer eens.. net ook al meer dan een kwartier in de wacht gestaan. Ook een soort verkapte rente :')

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:42

Klopt, bij mededelingen :j

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:43

Je voert het idd gewoon in bij Mededelingen (tenminste dat lijkt me). Ik zou het echter wel even checken; ik neem aan dat het niet om 100 euro gaat en dan is het wel fijn als het klopt :=

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:44

Idd het nummer bij betalingskenmerk weghalen en bij mededelingen plaatsen :)

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:44

Je moet geen betalingskenmerk invullen want je betaalt niet per acceptgiro. Gewoon normaal overmaken, zoals dat je ook geld naar iemand anders overmaakt. En dan bij opmerkingen je O&W nummer zetten.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:46

de meiden boven mij hebben gelijk. Je haalt alles weg dat bij betalingskenmerk acceptgiro hebt staan en dan kun je vanzelf die andere 2 regels gebruiken. Daar vul je je correspondentienummer in en daarachter /ILS

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:50

Kan je mij uitleggen waarom het je belasting scheelt als je nu aflost? Je studieschuld mag je toch meenemen als schuld in box 3?

Het scheelt je wel rente, omdat de spaarrente nu zo laag staat, dat ben ik met je eens.

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:01

Equimotion schreef:
Kan je mij uitleggen waarom het je belasting scheelt als je nu aflost? Je studieschuld mag je toch meenemen als schuld in box 3?

Inderdaad, en we hebben al even geen vermogensbelasting meer ;).

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:02

1,2 % boven de vrijstellingsdrempel toch?

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: DUO terugbetalen studieschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:03

Effectief tarief is 1,2% ja.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, Fayyah19, Googlebot, Martje80, xReetch, YandexBot en 173 bezoekers