wie heeft zijn paint?quarter laten dekken en door wie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

wie heeft zijn paint?quarter laten dekken en door wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 17:11

wie heeft zijn of haar paint ?quarter laten dekken en door welke hengst?en wat was de reden voor deze keus?/ Verward ik ben nieuwschierig wat de reden is om voor een bepaalde hengst te kiezen wij hebben zelf 2 hengsten en toch hebben we dekkingen gekocht van andere hengsten(ook onze eigen hengsten gebruikt hoor) Pling Pling


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:55

Ik heb mijn Breedingstock paint laten dekken door A Hint Of Te. Hij is zelf nog een jonge hengst, 3, maar heeft wel zijn ROM halter en zich dus al wel wat bewezen.

Ook heb ik gekeken naar zijn karakter, hij is heel lief, maar werkwillig en natuurlijk zijn stamboom nagetrokken.

Ik vind goede bouw, karakter en afstamming erg belangrijk.
Dan komt bij de Paints ook kleur om de hoek kijken, en dan kies ik altijd voor een overo, ik geef persoonlijk gewoon niet zo om Tobiano's.

Prestaties vind ik ook belangrijk, vooral natuurlijk in de richting die ik wil fokken. Een top reining hengst doet mij niets, ik wil graag Halter/Pleasure fokken.

En dan is het natuurlijk ook van belang dat de hengst bij mijn merrie past, dus haar hopelijk aanvult waar zij 'minder' is en andersom.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:41

jeddah schreef:
ik geef persoonlijk gewoon niet zo om Tobiano's.

Hey, wat is dat nu?! Verward Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 07:44

XoNo"]
[quote="jeddah schreef:
ik geef persoonlijk gewoon niet zo om Tobiano's.

Hey, wat is dat nu?! Verward Knipoog
[/quote]

Hihi, daar zat ik op te wachten.... Extreme duivel
Toby's zijn natuurlijk veeeeel mooier dan Solid, maar toch, overo, vooral Sabino, is gewoon helemaal mijn smaak Vingers aflikken

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 10:13

een Dun merrie bij ons op de manege is drachtig van Jack over Dun It

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 07:45

Onze merrie is gedekt door Jack over dun it. Een hengst met goede bloedlijnen en ook al wat gepresteerd. Hij fokt mooie makkelijke veulens. Wat ik hoop te verbeteren bij mijn merrie is een iets kortere rug en een cooler karakter. En ik hoop dat het veulen iets meer de maat van Jody krijgt, ik vind mijn merrie net iets te klein en te fijn. Qua kleur wordt een totale verassing, bij beide paarden zitten zoveel verschillende kleuren dat van kansberekening geen sprake is (schimmel, buckskin, sorrel, chestnut, bay, red dun). Dat was met Fritz toch altijd wel iets makkelijker.....

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38579
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:00

Hoi,

Nou ik durf het bijna niet te zeggen maar ook wij hebben onze merrie door Jack Over Dun It laten dekken. Dat word hardstikke leuk volgend jaar. Onze merrie is 7 april uitgerekend en jullie merries?

Uhhhh Jojo, ben jij van LLQ?

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:44

Zo rond 10 april 2003 verwachten wij ons nieuwe toppertje. Gelukkig heeft de stalhouder rond die tijd ook een merrie drachtig, kunnen we een beetje de slapeloze nachten afwisselen....

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 22:21

wat is de LLQ????????????????WIE EN WAT IS DAT????

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38579
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:36

Haha! Sorry....Low Land Quarterhorses....ik geloof dat het dat moet zijn...ik dacht dat die ook in Zeewolde zaten....of was het nou Lelystad?

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 17:04

hoi lowland quarter horses ken ik niet wel waterlandquarterhorses en die zit in lelystad de eigenaar is tjeerd elzinga. ik woon alleen in zeewolde en mijn paarden staan in hierden onze stal heet pretty paints(wij hebben heel veel paints en een paar quarters)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:56

Onze breeding stock merrie is gedekt door Doc Painted Bright. Hij is een cutting-hengst, maar is allround gefokt. De doorslaggevende factor in de keuze voor hem is zijn souplesse, want dat is het minste punt in onze merrie. Verder heeft hij hele goede papieren en heeft hij zich bewezen in halter (looks) en cutting (performance). Bovendien heeft hij een erg fijn karakter (onze merrie overigens ook), dus wij hopen op een leuk veulen ...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38579
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:37

Het is toch Lowland QH, maar ik weet niet waar ze zitten, ik dacht ergens in/rond de flevopolder.

Hierden...is dat niet ver weg? Ik heb geen idee hoor...niet zo topografisch aangelegt Bloos

Maar Ehhhh, er zijn toch wel meer Merries gedekt? Jojo vertel eens, wat is er bij jullie allemaal gedekt en door wie Haha!

Doc Painted Bright....is dat niet die hengst bij Paul Derrez?

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 07:25

ok hier volgt onze veestapel! wij hebben onze sunset (sorrel tobiano)laten dekken door mac summer bar uit belgie. onze quarter merrie hebben we laten dekken door finalized te(daar hebben we al eerder met onze paints mee gefokt) mijn nibbles (bay overo) is gedekt door explicit cash deposit tevens is er nog een quartertje van ons gedekt door die hengst. er staan nog 2 merries op de lijst om gedekt te worden ook beide door cash dus dat was onze veestapel (veel he!) Haha! op het momnet hebben we ook een veulentje lopen van handys white head (zoon van count charger) en er moet nog een merrie bevallen . druk druk . Party!! Party!!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:05

Ods schreef:
Doc Painted Bright....is dat niet die hengst bij Paul Derrez?

Klopt. Een chestnut overo met als roepnaam "Sherwin".

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Skipsters Dice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:16

Ik heb mijn merrie laten dekken door Skipsters Dice. Nu is mijn merrie zwart tobiano en ik wilde graag vlekkies maar deze hengst is vos. Zijn karakter gaf voor mij de doorslag en zijn bouw. Ze is 27 28 en 29 mei gedekt en ik hoop nu natuurlijk dat ze drachtig is .. Haha!
Spannend hoor

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:00

jojo schreef:
op het momnet hebben we ook een veulentje lopen van handys white head (zoon van count charger)

Heeft die ook zo'n knap koppie met van die mascara-oogjes??

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 11:09

helaas geen wit hoofdje met mooie mascara lijntjes maar wel de zelfde uitdrukking als papa voor de rest wel super getekend en gebouwd, zijn foto staat op de veulengallerij van de dphc (www.dutchpainthorseclub.org) ik vind het trouwens erg leuk om te lezen dat er ook mensen zijn die hun paint door een quarter laten dekken!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:18

jojo schreef:
ok hier volgt onze veestapel! wij hebben onze sunset (sorrel tobiano)laten dekken door mac summer bar uit belgie. onze quarter merrie hebben we laten dekken door finalized te(daar hebben we al eerder met onze paints mee gefokt) mijn nibbles (bay overo) is gedekt door explicit cash deposit tevens is er nog een quartertje van ons gedekt door die hengst. er staan nog 2 merries op de lijst om gedekt te worden ook beide door cash dus dat was onze veestapel (veel he!) Haha! op het momnet hebben we ook een veulentje lopen van handys white head (zoon van count charger) en er moet nog een merrie bevallen . druk druk . Party!! Party!!


Wauw! Dat zijn er nogal wat! Maar jij hebt niet verteld waarom jij bepaalde hengsten hebt gekozen...!!! Ben benieuwd!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 07:05

hoi hier volgt het vervolg :sunset is gedekt door mac summer bar omdat hij een 100 % kleurvererver is en hij ziet er leuk uit (paard zelf ken ik niet)dit is een gokje.
onze quarter met finalized te is heel bewust want wij zijn helemaal weg van halter paarden en dit is echt een halter kanjer!!! we hebben al eerder onze paints door hem laten dekken en die veulens waren onwijs gaaf!!!!!!(helaas niet bont)
dan hebben we nog die rits die gedekt zijn of nog moeten worden door explicit cash deposit!!!!!!nou dat is ook een heel bewuste keus want cash is een onwijs gaaf paard!!!!!!!!!!!!!!(op de fotovan de hengsten special kan je dat niet echt zien)maar hij is bloed mooi onwijs braaf en een goede beweger!!! ik ben helemaal verliefd op dat paard,we zijn laatst naar wanrooi geweest voor de ervaring en hij won de 2de plaats in de aged stallions. dus zijn eerste puntje gehaald in amerika. mijn instructice vertelde mij dat als hij zich wat beter had gedragen (stil gestaan) dan had hij eerste kunnen zijn.
cash is ook super loud colourd en dat is ook mijn favoriet. OVERO MET BALDFACE Tong uitsteken Tong uitsteken helemaal te gek . we hebben dan ook nog de hengst handys white head staan maar daar heb ik zelf nog geen merries van mijn eigen mee bedient hij heeft wel paarden van klanten gedekt!!!!
nou dat was de hele rits *LOL* als je nieuwschierig bent geworden dan kom je maar buurten!!!groetjes

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:26

Mijn Quarter is gedekt door Mateus van Ark, waarom?? Omdat de eigenaresse van Mateus heel graag een veulen van hem en mijn merrie wil....gniffel....Wat een reden, maargoed, ik vond het een goed idee. Alle twee de paarden hebben goede papieren, goed gepresteerd en allebei bay. Moeders is perfect, op haar flaporen na. Mateus fokt veulens met bloedmooie hoofies en kleine oortjes.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers