Paard met heimwee, wat moet ik nou??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Paard met heimwee, wat moet ik nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 00:02

Ik heb mijn paardje afgelopen zaterdag verhuist naar een nieuwe pensionstal en zo is echt helemaal uit haar doen.
Ze heeft eerst 1 dag in een apart stukje land gestaan en is de volgende dag bij de andere paarden in de wei gekomen (tot.6 paarden).
Ze maakt geen contact met de andere paarden en staat vanaf 's ochtends vroeg totdat ze weer naar binnen gaan ( ongeveer 5 uur 's middags) voor het draad heen en weer te lopen.
Ze eet geen hap gras en is verschrikkelijk afgevallen.
Nu heeft ze dus een behoorlijk pad gemaakt voor de afrastering en ze is ook al een keer dwars door het draad gegeaan.
In de stal staat ze zielig in een hoekje en ze draait haar kont naar me toe als ik de stal in kom, dit heeft ze echt nog nooit gedaan Huilen
De eigenaren van de pensionstal vinden het ook niet meer leuk, dit merk ik wel aan de ondertoon in hun stem (diep pad in de wei, draad stuk).
Wat moet ik nou, heeft iemand hier ervaring mee hoe lang dit duurt en wat je eraan kan doen.
Laatst bijgewerkt door Pugi op 08-06-02 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 00:23

Sterkte... mijn paardje heeft ook neiging tot heimwee maar dat resulteerd alleen in dat hij zijn stal uit probeerde te stormen de eerste 4 dgn, op het land en met andere paarden ging hij gelijk sociaal om Haha! nu moet ik zeggen dat ook direct alle merries hengstig werden ...hihi

Ik las ergens dat het een jaar kan duren voor een paard zich comfortabel voelt op een nieuwe plek na een verhuizing.

Misschien kan het geven van Bach rescue (willen degene die hier verstand van hebben opstaan? astu Haha! ) helpen.

Succes.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 00:31

Ik heb inderdaad in de gids van de paardendrogist gelezen dat de olie marjolein ook wel genoemd "troostolie"speciaal voor dit soort problemen gebruikt wordt.
Misschien dat iemand hier meer vanaf weet??
De paardedrogist zit hier om de hoek, 2 km.rijden.
Maar ze zijn op zaterdag gesloten Boos!
Dus daar kan ik pas maandag weer terecht.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 00:34

Bach rescue is en heel goed idee!

onze nieuwe pony heeft ook moeite met de omschakeling.
Hij is overigens middels kinesiologie met bach bloesems getest, en krijgt nu een coctail bachdruppels die hij aan heeft gegeven nodig te hebben.

Hij is nu brutaler, maar zit goed in zijn vel. Hij durft meer en dat is soms lastig, maar daar is wel door te komen. Voor hem is het in ieder geval duidelijk prettiger leven in zijn nieuwe huis met nieuwe mensen en paarden om zich heen.

De rescue gebruiken we apart in heftige situaties en heus het helpt.

Je zou in ieder geval de rescue druppels kunnen proberen. Kun je kopen bij een goede natuurwinkel. voor mensen geldt 4 druppels op de tong, ik geef die van ons 10 druppels op een stukje broodkorst.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 11:39

het werkt vaak beter twee nieuwe in een groep te plaatsen dan trekken ze aanelkaar op.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 12:20

10 druppels rescue onverdund is erg veel voor een paard. Paarden zijn veel groter dan wij maar omdat ze nog dichter bij de natuur staan ook veel gevoeliger voor dit soort middelen. Neem 30 ml bronwater den doe daar 5 druppels bij. Hier max. 6x per dag 5 druppels van geven. Voor gebruik even schudden. Je zou ook walnut en honeysuckle kunnen geven voor een paard met heimwee.