Ik word gek van de virus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik word gek van de virus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 13:39

Van elke 2 mailberichten die op mijn computer binnenkomen, is er minstens 1 besmet met een computer virus! Meer dan 50 %! het is zelfs erger dan toen met dat BAdTrans virus Boos!

Mijn computer is 'bemand' met een Norton Antivirus programma (dat kompleet ge-updated is!), dus ik ehb veder weinig problemen...
Bij elk bericht probeer ik een reactie op het bericht te plaatsen, zo van: uw computer verspreidt virus.

Waarom heeft nou niet elke gebruiker zijn computer gewoon voor elkaar, zodat die stomme, irritante virussen geen kans meer krijgen!
Mensenlief, zo ontzettend veel lukraak geschoten virussen die mij bereiken...bleh!
Hebben jullie dat ook zo mal?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:43

Ja veel W32.Klez virus en zelf BadTrans kom je nog tegen....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:48

Zeer irritant idd. Vooral de laatste tijd is het erg ik krijg elke dag in mijn mail wel 2 mailtjes met de W32.klez virussen. snap niet dat mensen er plezier in kunnen hebben om een virus te sturen. Tis gewoon niet normaal. ik gooi ze dan ook gelijk weg. ze zjn makkelijk te herkennen- komen van onbekende en vaak met het bericht van 'I send u this document in order to have ur opinion on it' of zoiets.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:48

??????????????????????????/
even afkloppen, maar ik kom al in geen tijden meer wat tegen. DIe norton AV werkt dus wel, het komt niet meer binnen.
Ik vind het jammer dat ik nooit in zo'n virus kan kijken hoe het geschreven is. Ben wel eens beniewd of het makkelijk te makne is.
Laatst had m'n vriending er 1: die schreeft de tempp vol, maar dan in 1 bepaalde map. Ik heb die map hernoemd, toen het virus opgezocht en handmatig verwijderd. Niets aan de hand dus.

zal toch eens oefenen, kan hetook in PL/SQL????
if crr is%open
then copy crr
else if
end if
exception
if crr is%notopen
then open crr
put crr into.....
else if
end;

Nee, helaas, ik kan het nog niet....................
Maar als iedereen nu Nav gebruikt, dan is het virusprobleem opgelost

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:59

Kan een virus of trojan ook in de hardware gaan zitten? En hoe kom je er DAN weer vanaf?

Geen onderschrift.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:03

een virus kan op de harde schijf staan, dan staat het op je HARDWARE, maar een virus zelf is SOFTWARE, en dat heeft HARDWARE nodig om wat uit te kunnen voeren, maar een virus IN je hardware?????? Dat is nieuw, we zullen het zo verkopen: gratis griepvirus of mkz-virus naar keuze in je HARDWARE

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:55

Aha dus een evt. virus of trojan is altijd van je computer af als je formatteert?

Geen onderschrift.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:02

formatteren is vaak niet nodig hoor, gewoon grondig je HD doorzoeken als je virusscanner corrupt is. Dan vindt je het ook vaak wel.
En verder tijdelijk zo'n programma als NAV ook heeft gebruiken om je internetinstellingen extra streng te maken. Je geeft dan precies aan welke programma's het net op mogen en welke niet. Dan zie je vaak ook een rare naam, en dat is dan vaak het virus.
Je ziet het al, ik heb al vaak met dat soort virussen te maken gehad, maar nog nooit m'n HD geformatteerd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:09

Ik heb mijn PC gescanned met de online virusscanner van Housecall en hij zegt geen virussen te vinden. De security check van Symantec geeft aan dat de active trojan horse scan safe is. Ook niks aangetroffen dus.

Kan het dat ik met het schoonmaken van de muis iets "beschadigd" heb? Iets wat met het scrollwieltje te maken heeft ofzo? Daarvoor nooit last gehad, gisteren ineens.

Geen onderschrift.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:13

Marsje schreef:
Kan een virus of trojan ook in de hardware gaan zitten? En hoe kom je er DAN weer vanaf?


Je hebt te vaak naar de film 'de lift'gekeken!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:16

Prima"]
[quote="Marsje schreef:
Kan een virus of trojan ook in de hardware gaan zitten? En hoe kom je er DAN weer vanaf?


Je hebt te vaak naar de film 'de lift'gekeken!!
[/quote]

Misschien, maar ik zit me af te vragen hoe ik van dat irritante gescroll af kan komen van die muis van mij.

Geen onderschrift.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:53

Wij hebben een hele tijd ontzettend veel virusmails gehad en helaas is mijn moeder zo naief geweest enkele te openen, dus wij waren ook helemaal besmet met het Klez.32 virus.
Dit is tot 2x toe gebeurd en nu zijn we weer virusvrij.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:26

Ik heb voor mijn stage mijn e-mail adres op nogal wat forums op internet staan, zou het liever niet hebben, maar ontkom er niet aan en wat je dan al niet aan rotzooi binnen krijgt!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, Appeltje00, Chita, Corien_, Facebook, fotolijstje, GoogleAdsense, Herfstblad, Jungles, Lalladidoo, Larissa123, Laurora, Lieuwkje_90, ManonGrr, meniekske, miezelke, Muiz, ogidni, sandra1312, StalNollie, Summerfly, YandexBot en 124 bezoekers