Hoe denken jullie over een hengstenspuit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Hoe denken jullie over een hengstenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 11:11

gewoon benieuwd...

Mijn merrie laat in de zomer erg moeilijk zien of ze hengstig is, en omdat de tijd nu een klein beetje begint te dringen..
Vraag ik me af..hoe denken jullie in het algemeen over een hengstenspuit? en wat kost zoiets eigenlijk?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:04

Je bedoelt haar hengstig te laten spuiten? Ik heb er geen problemen mee mist je DA er ook achter staat en hetnetjes doet.

Het wordt dus Bachelor en laatje haar dekken op de Nieuwe Heuvel? Op zich wel fijn om dat te laten doen daar dmv KI of zo.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 12:07

Ze word KI gedekt Haha!
maar ik heb met de nieuwe heuvel besproken het bij mij op stal te laten doen, i.v.m. ruimte gebrek bij de nieuwe heuvel zelf.
Als ze hengstig is en mijn dierenarts heeft haar opgevoeld dan kan ik hun bellen en de volgende dag zal iemand haar komen insemineren.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:16

wij hebben het ook gedaan bij een van de merries vorig jaar.. Een draak met dekken, mep de hengst de bak uit... En laat niet zien wanneer ze hengstig is... 2 x terug gekomen, 3e hengstig laten spuiten, gedekt, nagespoeld alles keurig netjes... EN Drachtig... Dus als het niet anders kan, gewoon doen.. mits je een goede Dierenarts hebt...

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:20

Ik heb mijn merrie dit jaar ook laten hengstig spuiten.
Of ze drachtig is weet ik pas binnen een paar weken Frusty
Zo heel duur was het eigenlijk niet hoor (35€).

Gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:28

het is onnatuurlijk. zet haar bij een hengstenhouder. zij zoeken wel uit wanneer het tijd is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 13:33

Tja KI is ook onnatuurlijk

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:36

Ik zag ook niet wanneer Lotje hengstig was en ik heb haar gewoon gebracht bij de Hengstenhouder. Toen bleek dat ze dus nog niet goed hengstig was maar wel een heel mooi eitje had. Toen hebben ze haar ook hengstig gespoten want door de stress werd ze niet goed hengstig van zichzelf.

Kan helemaal geen kwaad mits goed begeleid. Er is inmiddels een pracht van een kleintje van geboren!! Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 22:23

Isa is vorig jaar de tweede keer ook hengstig gespoten. Geen probleem ze was gelijk drachtig. Kan volgens mij ook haast niet fout gaan, als je een DA hebt die alles goed kan plannen en een meewerkende hengstenhouder hebt. Zio laat ik dit jaar ook gewoon hengstig spuiten als ze gedekt wordt. Die toont namelijk ook heel slecht. De vorige hengst wist er wel raad mee, maar nu moet het KI en dat wordt een stuk lastiger voor ons.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:05

marloes-joy schreef:
Tja KI is ook onnatuurlijk

yep. ben ik ook niet voor, maar da's mijn mening.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Manny, Ubermetrics en 107 bezoekers