Noppes opgenomen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Noppes opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 13:27

Afgelopen zondag is Noppes met zware koliek opgenomen in de Uithof in Utrecht. Na nader onderzoek bleek dat het geen gewone verstopping was, er werd een rare kronkel in haar buik gevoeld. Toen ze onder haar buik keken was daar aan een oud litteken te zien dat ze al eerder geopereerd was.

Dezelfde nacht om 2.00 uur werd ik gebeld dat ik moest kiezen. Noppes moest onmiddellijk geopereerd worden of er zou wat gaan scheuren in haar buik wat ze niet zou overleven. Natuurlijk heb ik haar toen laten opereren. De operatie heeft 5 uur geduurd. Haar blinde darm was vergroeid met haar maagwand en haar dikke darm was helemaal verstopt.

Ze staat nu nog op de Intensive Care en moet minimaal 14 dagen blijven. Het erge is dat we er nu achter zijn gekomen dat ze al eerder aan koliek is geopereerd en dat het risico altijd zal blijven bestaan dat er weer vergroeiingen ontstaan en dat alles opnieuw begint.

Tip: laat je altijd verzekeren voor ziektekosten. Ik ben er nu op een nare manier achtergekomen dat de gevolgen van het niet doen groot kunnen zijn. Behalve dat ik nu een gigantische rekening van de kliniek krijg, kan ik haar nu ook niet meer voor koliek verzekeren, terwijl ze altijd koliekgevoelig zal blijven..

De verwachting is dat ik ongeveer een half jaar niet kan rijden. Nadat ze 3 jaar geleden geopereerd is hebben ze zelfs een jaar niets met haar kunnen doen.

Ik heb haar pas 4 maanden, jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe ik me nu voel ..


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:33

Je voelt je vast heeel vervelend nu. Huilen
Sterkte! Jammer dat niet eerder was gebleken dat ze al eerder geopereerd was.

Succes en beterschap voor je paardje!

:evaw:

germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:40

jammer dat je dat niet wist. Maar bij ons in het Noorden heb je gewoon geen keuze: alleen laten sterven, er is hier geen kliniek in de buurt waar ze opereren. Dus je hebt mazzel gehad dat je in Utrecht er op tijd bij was.
Nu maar hopen dat het weer goedkomt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:37

ik leef echt heel erg met je mee en met Noppes natuurlijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:49

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je paard het redt. Heel veel sterkte.

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:52

Heel veel sterkte.
Maar als ze dit niet gezegd hebben bij de verkoop, is het dan geen koopvernietigend gebrek? Volgens mij heb je een half jaar om daar op terug te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat je onderzoeksplicht zover gaat dat je de buik van een paard kaal moet scheren om te kijken of die ooit geopereerd is.
Als ik jou was zou ik er toch eens achteraan gaan en verhaal halen bij de vorige eigenaar. Succes

Goedgekeurd onderschrift :)

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 14:58

Je hebt helemaal gelijk Billy, momenteel ben ik ook aan het onderzoeken wat mijn rechten zijn. Ik moet wel, terwijl ik daar op dit moment eigenlijk helemaal niet mee bezig wil zijn ..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:02

Kan ik me heel goed voorstellen, en ik vond het ook wel wat zakelijk om er over te beginnen. Maar ik las ook ergens dat ze voor 1.65 is verkocht terwijl ze 1.61 was. Het klinkt mijns inziens een beetje alsof ze je hebben WILLEN belazeren.
Ik kan jammer genoeg de foto's niet meer zien van het paard.
In ieder geval heel veel sterkte, neem ook eens contact op met je veearts, misschien dat hij meer weet over koopvernietigende gebreken en de procedure daaromheen.

Goedgekeurd onderschrift :)

germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:03

tja, dat is altijd banketstaaf puma, maar ik neem aan dat je in ieder geval foto's voor aankoop hebt laten maken??
En volgens mij hadden de verkopers dit moeten melden, of is het paard intussen nog een keer verkocht????

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:25

Ik heb zondagavond nog even met haar gestapt toen ik op ZH was. Er werd gezegd dat je onderweg was, we begrepen dat ze zondagochtend al koliekverschijnselen had, en 's avonds leek het er weer op dus hebben we haar even laten stappen aan de hand. Op dat moment had ik niet kunnen vermoeden dat ze binnen een paar uur op de kliniek zou belanden. Zonde van dat half jaar dat je nu kwijt bent, maar ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:50

tsjeee, zeg , veel sterkte er mee.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:59

Hee Germie, er zit sinds vorig jaar een kliniek in Garijp, dus kunnen wij noorderlingen ook war sneller met ons paard bij de eerste hulp zijn.
Ik hoop dat Noppes snel weer wat opknapt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:24

jeetje zeg wat schrikken voor je! zal ze het wel redden denk je?
Ik vind het echt sneu voor je hopelijk is er wat aan te doen zoals billy al zei al ben je natuurlijk al vreselijk gek van dat paard nu je d'r al een aantal maanden hebt.

Ik ben ook alleen maar voor dit soort dingen verzekerd (ja diefstal zat erbij en voor de dood dan) Mijn paard is ook aardig onder verzekerd maar het gaat mij alleen om die operatie's mocht het nodig zijn als hij er niet meer is heb ik toch niets aan het geld want ik krijg hem er niet mee terug

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:39

Oh wat erg zeg! Ik hoop dat ze het red, heeel veel sterkte.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:09

owi, wat banketstaaf zeg!!! niet leuk, sterkt ermee!

LINDA

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:42

heel veel sterkte
lijkt me echt vreselijk als je paard zo ziek word Huilen En dan nog dat van die vorige eigenaren..........echt banketstaaf Frusty

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:18

Wat een sneu verhaal zeg Verdrietig
Ik kan me wel voorstellen dat je op dit moment gemengde gevoelens hebt; aan de ene kant de zorgen om je paard, en aan de andere kant het gevoel flink besodemieterd te zijn door de vorige eigenaar.
Allereerst hoop ik dat je paard er weer snel bovenop komt, en als er dan ook nog wat te verhalen is op de vorige eigenaar dan is dat mooi meegenomen !
Heel veel sterkte de komende tijd !

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:06

Meissie, ik vind het zo sneu voor jou en Noppes...

Ik vond het al moeilijk om zondag te zien hoe de VA voor de 2e keer met haar bezig was, voelen, inspuiten, spoelen... bleghhh... Balen dat het allemaal niks uitmaakte... Waarschijnlijk maakte het dus ook geen verschil dat we de stal leeggeschept hadden en zaagsel erin?

Ik hoop echt voor je dat het goed gaat komen... Hou je me op de hoogte???

Sterkte meis... Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:11

heel veel sterke Maris!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 23:22

germie schreef:
Maar bij ons in het Noorden heb je gewoon geen keuze: alleen laten sterven, er is hier geen kliniek in de buurt waar ze opereren.


In Klijndijk bij Emmen zit ook een goede kliniek.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 23:48

Sterkte, balen zeg!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:40

Hè bah, wat een naar verhaal. Ik kan me voortstellen dat je nu juist niet met dat soort zakelijke dingen bezig wil zijn, maar misschien doodt dat de tijd ook een beetje. Het is toch te belachelijk voor woorden dat de vorige eigenaar hier niets over gemeld heeft! Echt hoor, er zal best wel iets te verhalen zijn op de vorige eigenaar.

Voor je paardje en voor jou: heel veel sterkte! Ze komt er vast wel weer boven op!


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 12:10

Bedankt voor de reacties allemaal!

Met Noppes gaat het weer een stukje beter. Ze is vandaag van de IC afgegaan en staat nu in een gewone stal op de kliniek. Gisteren was ze erg attent en vrolijk. Ik mocht met haar stappen buiten en ze sleurde me achter haar aan.

Vanmiddag ga ik er weer heen om een gesprek met de DA te hebben. Hopen dat hij me wat meer kan vertellen over haar kansen in de toekomst en wat ik kan doen om de kans dat het snel terug zo klein mogelijk te maken ..

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:17

Wat is dat schrikken zeg!! Gelukkig dat het nu wat beter met Noppes gaat. En een geluk dat je er op tijd bij was. Een pony die ik ken was ook heel erg koliekgevoelig, maar door goed op te letten met voer enzo, heeft die pony later geen aanvallen meer gehad. Heel veel sterkte in ieder geval.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers