Rits in leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 14:48

Ik heb op maat gemaakte leren laarzen, echt super dingen. Ik heb ze helaas al een tijd niet meer aangehad omdat ik mijn enkelbanden gescheurd heb.
Mijn enkels zijn behoorlijk opgeknapt, maar ik kan mijn enkel niet zover naar beneden draaien om in die laarzen te komen. Ik vrees dat dat ook wel zo zal blijven.
Daarom wil ik graag aan de achterkant van de laars een rits laten zetten, helemaal van boven naar beneden.
Kan dat wel? En is het niet slecht voor je laars? Is het wel sterk??? Of kan ik beter opnieuw leren laarzen kopen met een rits er al in?


yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:22

ik heb zelf pas geleden die nieuwe petries gekocht. (staan in de hoefslag van deze week.) (www.petrie.nl) dat zijn officieel eigenlijk springlaarzen. ik rijd zelf op concours ook alleen springen. ik heb ook vlug pijn aan mijn enkels dus ik wilde ook een rits. mijn andere laarzen waren al best versleten ook al waren ze pas 1,5 jaar oud. Frusty Frusty Frusty Frusty en van het merk Königs. ik ken wel mensen die een rits in hun oude laarzen hebben zetten dus volgens mij kan het wel gewoon!!

gewoon even vragen waar je ze gekocht hebt!!

succes

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:48

hoi
ik heb in men laarzen wel een rits laten zetten en dat gaat goed.maar ik vind het niet zo mooi dan orginele met een rits.
maar mijn laarzen waren toen nog niet zo oud en had geen zin in nieuwe dus dan maar minder mooi Scheve mond\

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 18:13

Het kan wel. Je kunt evt. ook proberen om de wreef wat op te laten rekken.
Maar het nadeel van een rits is dat ze gewoon over het algemeen niet zo stevig zijn, en dat de laars er ook niet mooier op wordt. Ik zou (indien mogelijk) eerst kijken of oprekken mogelijk is!

Edit: sorry, niet goed gelezen! Ik denk inderdaad dat een rits de enige oplossing is. Ik zou advies vragen bij de winkel waar je ze gekocht hebt!
Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-05-12 18:15 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:49

ipv een rits aan de achterzijde zou je de rits ook aan de voorkant/binnenzijde er in kunnen laten zetten. Voordeel is dan dat je de rist veel langer kunt maken waardoor je makelijker instapt. Tijdens het rijden zie je er niets van omdat die kant aan je paard ligt.

_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-05-12 19:50 ]</font>

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:02

Precies Jippie, dat heb ik ook, is heel netjes. Een lange rits helemaal van boven naar beneden aan de voor binnenzijde. Stapt perfect in en je ziet er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 21:17

Ik had in mijn oude laarzen (Petri) een rits laten zetten net aan de binnenkant van de balein aan de achterkant, dat zag je ook niet maar zo kwam ik er wel makkkelijk in. Het is gewoon gedaan bij de schoenmaker.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 10:23

Maar als je de rits zo aan de binnenzijde laat maken, rijd dat dan nog wel fijn??? Heb je daar geen last van met het doorgeven van je hulpen?
In ieder geval al bedankt voor de tips. O ja, en wat zal de prijs ongeveer zijn als je het bij de schoenmaker laat doen?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:43

Ik weet niet hoe oud je laarzen zijn, maar je hebt kans dat je garantie vervalt als je het bij de schoenmaker laat doen. Dus ik zou toch maar ff terug gaan naar de winkel waar je ze gekocht hebt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xDaylight en 109 bezoekers