STRONTchagrijnig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

STRONTchagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 20:05

Bah bah bah. Ik kwam vanavond bij de paarden, komt de stalhoudster naar me toe dat er gister niemand geweest is dus in plaats van de wei schoonmaken en een paar hoopjes in de paddock werd het dus van 2 dagen.
De wei schoonmaken is al zo'n crime, die drollen liggen altijd in het hoogste gras en al gebruiken we dan rubber handschoenen, het blijft een gepruts. Eerst het weitje waar ze vandaag hebben gestaan dan maar...
Dat was al bijna een halve kruiwagen, toen wei nummer 2 van gister waar ik de kruiwagen mee vol heb gemaakt. Daarna nog de paddock in, lag ook ontzettend veel, zodat ik me afvraag of er dinsdag ook wel iets gedaan is door mijn zus of Madeleine. Daar weer een halve kruiwagen mest uit gehaald, bluhhhh dan heb je het wel gehad hoor.
Ik maak liever 10 stallen schoon dan dat gefriemel in het weiland en de paddock.
Toen zag ik dat Plief ook nog een grote snee op haar voorhoofd had, dus kruiwagen weggebracht en in de kast van Marloes gezocht naar iets bruikbaars uit haar speciaal voor Plief aangelegde apotheek Schijnheilig en weer terug.
Maar nee, ik mocht niet aan haar hoofd komen, wat dacht ik wel niet een grote witte kont werd me toegedraaid en toen had ik het helemaal gehad *rustig blijven, niet op het paard afreageren* Schijnheilig
Halster opgehaald en geen prutsmuts meer, heb de wond ingesmeerd en was ondertussen zo lang bezig geweest dat ik geen tijd meer had om te rijden.
En dan pak je eindelijk je fiets om te gaan, gaat die staart van Plief omhoog en *plof* *plofplofplof* *plof* Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Kunnen die beesten zelf niet leren uitmesten??? Boos!


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:54

haha ow das zeker frustrerend Lips are sealed
Maarre zou wel ff vragen of ze idd die dinsdag niet hadden uitgemest, want het zou wel mooi zijn als ze jouw met de vieze klusjes opknappen. Misselijk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:08

Bij jou ging het dus ook al niet zoals je zou willlen.... Lips are sealed Fijn he..... Denk je ff lekker te gaan rijden....Maar ja, niet zeiken denk ik dan maar, je kiest er zelf voor. Dan moet ik maar een sjieke knol op een nog sjieker pension plaatsen...... Maar of ik dat wil Lips are sealed

:evaw:

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:46

Wees getroost, ik ken het gevoel!! Ieder weekend zijn we hier weer bezig (over het algemeen met het hele gezin): mest uit het land, hoge stukken wegmaaien (jaja, met de gzaonmaaier), dan grasharken en het gras wegbrengen...
één voordeel: je wordt als het zulk weer is als op dit moment wel lekker bruin Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 08:30

Ja, ik ken het ook, dat is het nadeel van een stal waar je veel moet doen. Als je eenmaal maar bezig bent en het loopt een beetje is het nog niet zo erg, maar af en toe grrrrr Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 08:36

Tja... paarden.... je kunt bij nader inzien toch beter kippen houden Knipoog

Brrr.... vreselijk werk om die drollen uit het lange gras te pulken. Vorige week was ik ook driftig bezig in het weiland in Heerde op het vakantieadres van Maartje, claudia en Derrick. Wat een gekl**t is dat zeg!! Boos!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 08:44

Ja, ik mest ook 100 keer liever zestien stallen uit, dan 1 weiland... op de een of andere manier vind ik dat pokkewerk. En altijd is de kruiwagen vol terwijl er nog een klein beetje mest ligt wat er net niet in past....

Maare, raap jij de mest met je handen op, begrijp ik dat goed? Hebben jullie geen geschikte mestvork voor dit werk?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:08

Ja maar niet met blote handen Met van die rubber werkhandschoenen. We hebben mestvorken in allerlei soorten en maten maar dan ben ik nog langer bezig. We moeten namelijk ook 'de kleine stukjes' oprapen Lips are sealed ivm sparen weiland en zorgen dat de drainage in de paddock z'n werk kan doen. Met handschoenen vind ik wel veel makkelijker, ik werk er sneller en efficienter mee, maar het blijft helaas rotwerk. Misselijk
Fijn dat er meer mensen zijn die er regelmatig net zo van balen als ik Haha!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:34

tjonge, op wat voor stal sta je wel niet??? alle kleine stukjes oprapen. Ik zou direct het idee krijgen om maar een emmer H2O erover heen te gooien, dan lost het tenminste op.
En wat ik altijd doe?? eerst rijden, daarna stront rapen of mesten.
Als ik eerst ga mesten, dan heb ik geen zin meer in rijdne, want dan wordt het zo laat, en andersom werkt voor mij prima. Dan kan het dus zijn dat ik om 9 uur nog een uurtje stront moet rapen, maar goed, dat weet ik en dat hoort erbij.
Bij de mensen waar ik de paarden rij hoef ik helemaal geen mest uit het land te halen, alleen voor 18 paarden water te scheppen en dat is ook veel werk met dit weer, want ze hebben dan enorme dorst.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:47

germie schreef:
tjonge, op wat voor stal sta je wel niet???

Deze pensionstal is mijn vroegere manege. Sinds deze mensen er zijn gekomen om het over te nemen hebben ze ontzettend veel geinvesteerd in goede paddocks en veel land is er niet dus daar moeten we zuinig op zijn zodat we er zo lang mogelijk mee kunnen doen deze zomer.
Je hebt gelijk ze stellen vrij veel eisen maar aan de andere kant ook begrijpelijk. Zo houden ze het mooi en ziet alles er altijd prima uit wat de paarden weer ten goede komt omdat ze altijd naar buiten kunnen omdat de paddocks altijd droog zijn en in de zomer ze altijd het land op kunnen.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:52

dat is in Deurze?? dan kom ik ook eens kijken, voor het geval dat....ik ook ooit eens in de winter afhankelijk ben van een binnenbak.
En het is er dus er mooi?? dat zegt ook wat, want als het eenmaal slordig is, dan wordt het ook nooit meer netjes.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:56

Ja, da's in Deuze, de eerste boerderij naast café De Aanleg, aan dezelfde kant. Ja het is er erg netjes, een lange gang met boxen, een binnenbak, buitenbak, paddocks en stukjes land, alles binnen handbereik en een leuke sfeer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers