camping in Frankrijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

camping in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 00:06

Mijn moeder heeft vandaag maar gezegd dat ik maar eens een camping uit moest gaan zoeken.
En toen bedacht ik me dat ik dat hier wel kon vragen, misschien heeft iemand wel een hele goeie tip.

Enkele eisen: een camping dus, naast de caravan ook 1 of 2 kleine tentjes mogelijk (minimaal 1), dus niet al te kleine plekken.
Bij het water, dus een meertje oid, niet te ver, waar je zeg maar dus heen kan lopen (wat aan de camping zit), hoeft dus niet de zee te zijn (mag wel natuurlijk Haha! ), er hoeft geen zwembad bij te zitten als er dus andere zwemmogelijkheden zijn, anders wel.
Een camping die bekend staat dat er veel jeugd komt (geen jeugdcamping, maar gewoon waar het leuk is voor de jeugd, waar wat te doen is, waar zeg maar de jeugd met de ouders meekomt en de jeugd elkaar opzoekt).
En natuurlijk mooi weer en het liefst niet te ver weg (ben ze nog aan het overhalen om helemaal naar het zuiden te gaan, dus als jullie met de perfecte camping komen Verward ........).

We zijn de afgelopen 2 jaar naar Kroatie geweest, op zich best wel verwend dus wat betreft het weer, daar vonden we het weer dus wel goed, daarvoor zijn we wel eens naar de Jura geweest, maar daar kun je niet echt van op aan dat het mooi weer is/blijft.
We waren daar soms gewoon zowat weggeregend, daarom willen we dit jaar wat anders, anders hadden we de camping wel geweten (zie bovenstaande lijstje, alleen het weer kon je dus niet van op aan, daarom zijn we dus soms ook vroeger terug gegaan dan de bedoeling was).

We willen de eerste weken van Juli gaan, zonder reservering, op de pof dus.
Als er absoluut reservering vereist is, valt het dus al af.

Weet er iemand wat?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:26

Zo gaan wij dus ook altijd op vakantie.Ik zal eens in mijn geheugen graven.
In de vogezen weet ik een hele leuke camping, zwembad, aan de moezel, hoef je niet te reserveren, maar niet altijd mooi weer (wij hadden dat wel 3 weken lang). Voor (bijna) constant mooi weer zal je echt onder de Jura moeten gaan zitten. Je kan ook nog denken aan Bretagne of iets zuidelijker, maar daar zijn wij nog nooit geweest. Wij zoeken meer de bergen op, en dan wel een camping MET zwemmogelijkheid (wij hebben ook nog eisen zoals de douches moeten gratis zijn en het zwembad ook (gewoon bij de prijs in en dan onbeperkt douchen en zwemmen).
Ik zou zeggen pak eens een camping boek.
In de Jura weet ik ook nog wel een leuke camping (met manege ernaast!).

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:39

Parc Montana gingen wij altijd heen, een hele grote 4-sterren camping tegen de bergen aan waar je met carcavan en tent prima terecht kan. Er is een mooi zwembadje, een restaurant, discotheek voor de jeugd en een ontzettend gezellige sfeer. Het ligt ook nog vlakbij zee (2km) , het is in Gassin, in de buurt van St Tropez, waar je je ook prima kunt vermaken op 14 juli dan hebben ze een enorm vuurwerk in de haven met allemaal luxe jachten, je kijkt er echt je ogen uit.

Camping Parc Montana
Route du Bourrian
83580 Gassin
Tel : 04 94 56 12 49

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:56

wij gaan al 14 jaar lang naar een camping in Frankrijk. een 2 of 3 sterren camping, dus je moet er niet te veel van verwachten. BEhalve een hoop gezelligheid, veel jongeren. Je zit wel een beetje in de middle of nowhere maar dat is juist erg lekker. Aan de camping loopt een riviertje en op loopafstand is een groot meer om in te zwemmen. Op de camping zelf is ook nog een zwembad en 3 tennisbanen (als je zou willen tennissen dan he Haha! ). Plaatsen zijn redelijk groot, wij staan er altijd met 1 caravan in ieder geval en eerder met 2 tentjes maar aangezien mijn broer niet meer meegaat nu nog met 1 tentje.
Camping heet La Piboure en ligt in t ukkieplaatsje La Motte Chalancon.
ik zal zo even een link erbij zetten, ik zoek m even op!!

http://www.pen.nl/clubs/jstorken/index.html
Laatst bijgewerkt door Maaike op 28-05-02 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:03


<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 19:43

bedankt voor de info.
nog meer?

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:55

Ik weet niet wat je zoekt maar als je van een hoop gezelligheid houdt op een grote camping, kan in je Le Vieux Port aanraden. Camping ligt aan zee en de bar is tot 02.00 uur open daarna kan je vanaf de camping zo naar het strand lopen dan gaat het feest daar nog verder.
Op de camping zelf heb je geen last van herrie, want daar lopen mannen met heeeele grote herdershonden.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 16:29

bedankt allemaal.
hebben jullie misschien de adressen er ook van?
op internet en de gewone?
staan ze soms ook in de campingsgids?

Maaike, jouw link doet het niet, die van Anna-Jelly wel.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:24

apart, bij mij doet de link het wel??? Maar de camping staat volgens mij ook wel in t campingboek hoor! Het adres heb ik zo snel niet...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 18:50

nu doet ie het wel Verward
vanmiddag dus niet, maar nu wel.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 23:31

Le vieux Port ligt onder Bordeaux. In de campinggids staat hij vast wel en anders moet je bij google maar eens zoeken want ze hebben een website. Als je belangstelling hebt zal ik morgen wel even kijken of ik hem kan vinden.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 00:00

kheb um gevonden hoor ondertussen.

http://www.levieuxport.com/nl/visite.htm

was bij de camping gids online aan het kijken
www.eurocampings.net
en ben daar maar aan het zoeken geslagen naar le vieux port, maar dat was in eerste instantie niet te vinden, omdat er Airotel ( Verward ) voor moest staan.

de camping gids heb ik trouwens gevonden door een link op de pagina die Maaike of Anna-Jelly me gaf.
hele omweg dus, maargoed, ben er wel gekomen.

we hebben thuis nog wel ff naar een goede camping gids gezocht (we hadden er echt een, maargoed), maar we hadden alleen nog maar een camping gids uit 1993 (iig die konden we vinden), een hele oude dus, die ook nog eens uit elkaar ligt, dus daar hadden we niet veel aan.
dus weer op internet verder met zoeken.

de camping Parc Montana (Cody) en Le Vieux Port (Little) leek me wel wat.
nu alleen nog ff erachter komen wat de afstand is, want al te lang reizen willen we het liefst niet (nouja, diegene die moet rijden wou dat niet, de rest wel }> ).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: camping in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:15

Chrystal-gek schreef:
Enkele eisen: een camping dus, naast de caravan ook 1 of 2 kleine tentjes mogelijk (minimaal 1), dus niet al te kleine plekken.
Bij het water, dus een meertje oid, niet te ver, waar je zeg maar dus heen kan lopen (wat aan de camping zit), hoeft dus niet de zee te zijn (mag wel natuurlijk Haha! ), er hoeft geen zwembad bij te zitten als er dus andere zwemmogelijkheden zijn, anders wel.
Een camping die bekend staat dat er veel jeugd komt (geen jeugdcamping, maar gewoon waar het leuk is voor de jeugd, waar wat te doen is, waar zeg maar de jeugd met de ouders meekomt en de jeugd elkaar opzoekt).
En natuurlijk mooi weer en het liefst niet te ver weg (ben ze nog aan het overhalen om helemaal naar het zuiden te gaan, dus als jullie met de perfecte camping komen Verward ........).

We willen de eerste weken van Juli gaan, zonder reservering, op de pof dus.
Als er absoluut reservering vereist is, valt het dus al af.

Weet er iemand wat?


Wij waren vorig jaar in Les Vans, in de Ardêche. De camping voldoet aan alle eisen die je hier stelde!
Wij wilde er dit jaar ook weer graag naar toe, maar helaas waren we te laat; in Aug. is de camping al vol, voornamelijk omdat de Fransen dan zelf op vakantie gaan Verdrietig !
Ik weet niet of je in Julie moet reserveren, maar daar kan je met een telefoontje zó achter komen!
Als je belangstelling hebt, moet je het maar even zeggen. De rekening, waar het adres + tel.nr. opstaat, ligt op het moment bij m´n schoonzusje (die wilde dit jaar voor de reservering zorgen), dan bel ik haar morgen (straks Knipoog ) wel even!

De omgeving is schitterend, de rivier heerlijk (kan je ook gaaf op kanoen!), de mensen leuk en het sanitair brandschoon!!!

Wij hebben het adres van vrienden, die er al zeker 10 jaar heen gaan! Er gaan vaak dezelfde mensen heen, met kinderen, die toen ze klein waren, al meegingen en nú (tussen de 8 en 16 jaar) nog steeds graag meegaan!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: camping in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 23:28

Sterre"]
[quote="Chrystal-gek schreef:
Enkele eisen: een camping dus, naast de caravan ook 1 of 2 kleine tentjes mogelijk (minimaal 1), dus niet al te kleine plekken.
Bij het water, dus een meertje oid, niet te ver, waar je zeg maar dus heen kan lopen (wat aan de camping zit), hoeft dus niet de zee te zijn (mag wel natuurlijk Haha! ), er hoeft geen zwembad bij te zitten als er dus andere zwemmogelijkheden zijn, anders wel.
Een camping die bekend staat dat er veel jeugd komt (geen jeugdcamping, maar gewoon waar het leuk is voor de jeugd, waar wat te doen is, waar zeg maar de jeugd met de ouders meekomt en de jeugd elkaar opzoekt).
En natuurlijk mooi weer en het liefst niet te ver weg (ben ze nog aan het overhalen om helemaal naar het zuiden te gaan, dus als jullie met de perfecte camping komen Verward ........).

We willen de eerste weken van Juli gaan, zonder reservering, op de pof dus.
Als er absoluut reservering vereist is, valt het dus al af.

Weet er iemand wat?


Wij waren vorig jaar in Les Vans, in de Ardêche. De camping voldoet aan alle eisen die je hier stelde!
Wij wilde er dit jaar ook weer graag naar toe, maar helaas waren we te laat; in Aug. is de camping al vol, voornamelijk omdat de Fransen dan zelf op vakantie gaan Verdrietig !
Ik weet niet of je in Julie moet reserveren, maar daar kan je met een telefoontje zó achter komen!
Als je belangstelling hebt, moet je het maar even zeggen. De rekening, waar het adres + tel.nr. opstaat, ligt op het moment bij m´n schoonzusje (die wilde dit jaar voor de reservering zorgen), dan bel ik haar morgen (straks Knipoog ) wel even!

De omgeving is schitterend, de rivier heerlijk (kan je ook gaaf op kanoen!), de mensen leuk en het sanitair brandschoon!!!

Wij hebben het adres van vrienden, die er al zeker 10 jaar heen gaan! Er gaan vaak dezelfde mensen heen, met kinderen, die toen ze klein waren, al meegingen en nú (tussen de 8 en 16 jaar) nog steeds graag meegaan!
[/quote]

ben benieuwd, lijkt me leuk (vorig jaar in Kroatie was het dus ook zo'n camping van mensen die er vaak al heel lang kwamen, wij zijn daar nu 2 maal geweest, de andere camping in de Jura was er ook zo een, daar zijn wij ook vaker geweest, toen ik klein was een keer of wat en voor Koratie ook wat jaartjes)

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:44

nou, ik word nu wel heel nieuwschierig wat het gaat worden, maar het belangrijkste als je gaat kamperen blijft toch het weer, als je lekker weer hebt heb je het al gauw naar je zin. Dus waar je ook heen gaat, ik wens je een hoop zon toe. Cool

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:45

Welke camping ben je trouwens geweest in de Jura ??

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 00:14

Ik ben een aantal jaren geleden naar Aguines geweest en we zaten op een camping aan het Lac Ste Croix. (een ontzettend groot meer met diverse zijtakken die leiden door ravijnen.
Echt heerlijk was het daar.. je kon daar heerlijk zwemmen, had het strand om twee minuten loopafstand, je kon er surfen, waterfietsen, kanoen, bungy jumpen, bergbeklimmen, mountainbiken, wandelen door paden in het ravijn (conditie moet goed zijn), grotten bekijken enz. enz. Op de camping werd verder ook van alles en nog wat georganisseerd. Verder is er nog een buitenbar (overdekt, maar niet gesloten) waar zeer gezellige avonden werden georganiseerd in diverse stijlen met optredens van diverse bekende en onbekende artiesten enz. enz. Voorzieningen waren goed. Je kunt er een caravan kwijt, maar ook meerdere tenten, maar ook bij elkaar. Er zijn volop douches en toiletten en ook nog een soort buurtsuper. Eens per week wordt er op het plein ook nog een soort markt georganiseerd. De camping lag niet ver van het dorp, waar ook nog weer van alles te doen is. Volop bezienswaardigheden en leuke evenementen daar aanwezig. De camping is ontzettend groot en er komen ontzettend veel mensen onaangekondigd langs. Het ligt overigens in de Provence. Ik durf zo de naam van de betreffende camping niet te noemen, maar ook dat zal ik even voor je opzoeken.

Ik zou er erg graag weer heen willen en raad het jullie ook ontzettend aan. Ik heb gigantisch veel foto's gemaakt hiervan en ik zal voor je kijken of ik deze een dezer dagen zsm in kan scannen. Ook zal ik even kijken of ik wat foto's op internet kan vinden.



Hieronder: Uitzicht over de monding van de Verdon en het Lac Ste Croix
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zoals je ziet is er op het internet (hoop dat de foto's het doen... ) heel wat te vinden. Ik zoek zo gauw mogelijk alle info voor je bij elkaar.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 01:07

little schreef:
Welke camping ben je trouwens geweest in de Jura ??


uhm, iets van Lac de Chalain zo uit mn hoofd (kan het dus verkeerd geschreven hebben).
is een hele leuke camping, jeugd volop, het ene jaar vond ik het hartstikke tof, het jaar erop wat minder (je wilt hetzelfde als het andere jaar en als dat dan niet helemaal zo is, is het meteen wat minder *LOL* , denk vooral aan het weer)
jeugd ontmoet je wel bij de tafeltennistafels en vanuit daar ga je naar het strand overdag.
savonds weer tafeltennistafels, dan naar het discotheekje of je hangt ergens anders rond.
dan komt de bewaking en je moet weg, oftewel, een stuk lopen op het strand waar je wel mag zitten (je komt overal dan groepjes jongeren tegen, verschillende nationaliteiten, kampvuurtjes, heel gezellig).
maargoed, als we van het weer op aan zouden kunnen, zouden we er waarschijnlijk wel weer heen gaan.

wat het gaat worden Verward
nog geen flauw idee, ben trouwens nu alleen thuis met broertjelief (voor anderhalve week Lachen ) en pas als mn mamsie weer thuis is, kunnen we gaan overleggen, waarschijnlijk weet ik het toch pas, als we er zijn, dit ook omdat we dus op de 'pof' gaan en als de uitgezochte camping vol zit, we dus naar een volgende moeten (in de buurt dus, niet de 2e keus oid, want die zitten waarschijnlijk toch niet dicht bij elkaar).
natuurlijk zoek je een boel van te voren uit, maar niet het precieze.

heb dus wel een paar leuke campings gezien waar ik best wel heen zou willen, maargoed, ik heb het niet alleen te beslissen (doe alleen ff vooronderzoek zeg maar), en de afstand zegt ook een boel.
maar we moeten dus een richting hebben waar we heen gaan, een camping die ons wel leuk lijkt en als die vol zit, eventueel op naar de volgende camping.

die van Cody lijkt me dus wel leuk, die van jou (Little) ook.
die van Sterre op het eerste verhaaltje/gezicht ook wel, maar daar kan ik nog niet genoeg over zeggen, net als over die van Honeybee (adres heb ik ondertussen, ga er morgen achteraan).

ben vooral benieuwd naar de internet adressen, want als ik het gewone adres alleen maar heb, kun je wel bellen voor meer informatie, maar dat duurt te lang (over 3 weken ofzo willen we weg, begin juli dus).
en als je het internet adres hebt (website) dan staat daar het gewone adres ook wel.
maargoed, anders is er altijd nog de zoekmachine.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 01:28


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:31

Chrystal-gek"]
[quote="little schreef:
Welke camping ben je trouwens geweest in de Jura ??


uhm, iets van Lac de Chalain zo uit mn hoofd (kan het dus verkeerd geschreven hebben).
[/quote]

Ben ik ehhh... 20 jaar geleden ook geweest, Camping "Le Pergola" (Voor het allereerst met mijn -toenmalige- vriendje op vakantie Lovers !, was erg spannend Bloos !)

Honeybee, de "gorges du Verdon" zijn idd ook schitterend! We zijn er 7 jaar geleden geweest, toen m´n zoon net een jaar was. Helaas waren we deswegen een beetje gebonden en konden we niet alle dingen doen die ons leuk leken Scheve mond , maar ach, die tijd is dus nú ook al weer voorbij!

Christal, ik zet het adres van "Les Vans" hier vanavond even neer!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:22

Wij zijn ook 2 x naar Lac de Chalain geweest, niet op de Pergola, maar die camping er tegenover Domaine de Chalain. Vonden wij ook leuk. Maar op Le Vieux Port kan je inderdaad meer kanten op 's avonds.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 23:22

Sterre, heb je al iets meer gegevens over de camping?
Ik kan het namelijk niet vinden op het internet als je zoekt bij de campingsgids site (die ik hierboven ergens genoemd heb dus) op de naam Les Vans.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 23:34

Sorry, ben vergeten dat ze vanavond zang hebben en dus niet thuis waren Frusty ! Zal haar morgen vroeg even bellen!!
De camping heet "Lou Rouchetou" (z´n vrouw heet dan natuurlijk -hoe kan het ook anders Knipoog - Mamalou Lachen , ken je dat nog, van "Pipo de clown" Knipoog ???)
Het plaatsje is dus "Les Vans" en dat ligt weer in de Ardêche!

Heb net trouwens op de door jou genoemde site gekeken en daar staat ´ie idd niet op Verdrietig !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:29

Hey,

Ik zal het voor de zekerheid nog even opzoeken, maar wij zijn 2 jaar, naar domaine de vacanciel ofzo geweest. in de ardeche. Het is een hele grote camping, met zwembad, bar boven en beneden. Hele grote campingplaatsen, de camping ligt zelf boven op een berg. Veel jeugd er is een disco, en er worden veel dingen georganiseert. Er is zelfs een ranch met paarden, wat echt aan te raden is! Ik zal het nog even opzoeken voor je, maar het is echt heel mooi, het ligt echt prachtig!

Ik zoek het even voor je op, want er is ook een website van namelijk.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:41

Het meer van Annecy, vele leuke campings.
Wij zaten altijd in Bout de lac, de onderste hoek, camping municipal.
95% nederlanders, veel jongeren, aan het water, erg gezellig. 's avonds naar de discotheek, 20 minuten lopen.
In de campinggids staat deze camping onder Doussard. Hier zijn een stuk of 6 campings, maar alleen deze en 'international du lac blue' liggen direct aan eht meer.
Verder kun je op 2 plaatsen langs het meer paardrijdne, maar dat is 35 gulden per uur en ik vond het geen succes.
Wel kun je er canyoningen, fietsen, wandelen, raften enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, Lanoca, QuintyKelly, zivazoef en 45 bezoekers