Bonita is zooooooooooooooo lief :+:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Bonita is zooooooooooooooo lief :+:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 21:33

Lovers Kwijl echt eens chatje, zo eigenwijs en lief al...
niks is eng en mensen zijn leuker dan mama Haha!

Als ik dr op dr schouder kriebel dan kriebelt ze me terug en ze kan dr voorbeentjes al netjes geven Lachen

en als ik dr flank/kont kriebel gaat ze helemaals cheef staan van genot en af en toe dr neusje dr bij van, nee daar *AAAAAAAAAAH* Kusje

verder kan ze op "commando"bokken Tong uitsteken als ik me hand op dr kont leg bokt ze net zolang door tot die eraf gaat Lachen

Ze is echt zooooo'n schatje Lovers

Zou dr echt zo in me zak stoppen en voor altijd bij me houden Lachen

oh ja er staan foto's bij ITP: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=59338


Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Bonita is zooooooooooooooo lief :+:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 00:30

Anna-Jelly schreef:
:+: Kwijl echt eens chatje, zo eigenwijs en lief al...
niks is eng en mensen zijn leuker dan mama Haha!

Als ik dr op dr schouder kriebel dan kriebelt ze me terug en ze kan dr voorbeentjes al netjes geven Lachen

en als ik dr flank/kont kriebel gaat ze helemaals cheef staan van genot en af en toe dr neusje dr bij van, nee daar *AAAAAAAAAAH* Kusje

verder kan ze op "commando"bokken Tong uitsteken als ik me hand op dr kont leg bokt ze net zolang door tot die eraf gaat Lachen



Je moet vanaf de eerste dag heel consequent zijn met een veulen. Dat ze je terug wil kriebelen als jij haar kriebelt is een natuurlijke reactie bij een paard, en erg schattig bij een veulen. Het doet ook niet zo zeer als ze nog geen tanden hebben, maar als je het nu goedvindt, dan snapt ze het later niet als ze het niet meer mag. Leer haar dat jij wel mag kriebelen, maar zij jou niet. Voorkomt een hoop ellende later.

Ook mag je niet accepteren dat ze je hand eraf bokt. Nu is het nog je hand, en later ben je het zelf, of een ander die er voor het eerst op gaat met inrijden. Je mag nooit stoppen als een veulen aangeeft iets niet te willen. Je moet doorgaan tot ze het gelaten over zich heen laat gaan. Of dit nu het omdoen van het halster is, het aan de oren zitten, het optikken van de benen of de hand op haar kont leggen, ze mag zich absoluut niet verzetten, en doet ze dit wel, moet je het zo lang doet tot ze zich niet meer verzet.

Bonanza is een heel mooi veulenen verdient een goede opvoeding.

Je suis Charlie.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:17

helemaal mee eens om dingen toe telaten [jong geleerd oud gedaan]
maar weet uit ervaring dat het wel moelijk is het is zo schattig zo,n brutaal ding.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 11:33

ja dat is allemaal wel waar, maar hoe kan ik dr dan het beste afstraffen?

en terugkrabbelen is gewoon een instinct, zelfs volwassen paarden doen dat nog, dus tja het lijkt me dan eerder dat je gewoon niet moet kriebelen lijkt me...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:19

Olisa en ik staan ook altijd lekker te krabbelen...
samen even vrijen... Ze doet het net niet met dr tanden en probeert me echt niet te bijten.. is zo lieff... En het leukste is nog.. dat ze het bij anderen niet doet, alleen bij mij! Lovers


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 00:27

Anna-Jelly schreef:
ja dat is allemaal wel waar, maar hoe kan ik dr dan het beste afstraffen?

en terugkrabbelen is gewoon een instinct, zelfs volwassen paarden doen dat nog, dus tja het lijkt me dan eerder dat je gewoon niet moet kriebelen lijkt me...


Als je gaat kriebelen uit de buurt van het hoofd blijven, dat ze niet bij je kan komen. En als ze de neiging krijgt om aan je jas/trui, aan jou te zitten, duidelijk "Nee" zeggen. Ze zijn nooit te jong voor het woordje: "Nee"

Je kunt haar hoofd wegduwen als ze jou loopt te kriebelen, je hoeft haar niet meteen met een tik te straffen.

En aaien kan ook, je hoeft niet perse te kriebelen als je de confrontatie liever niet aangaat.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 119 bezoekers