Ons weesje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Ons weesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 19:12

Vanmiddag kwam mijn moeder thuis en vond een jonge merel in de woonkamer. Waarschijnlijk hebben de katten hem gepakt. Maar ze leeft nog en mankeert volgens mij niets. Morgen wordt ze opgehaalt door de dierenambulance en wordt dan naar een vogelopvang centrum gebracht.
Hier een fototje van haar:
[img]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/mereltje.jpg [/img]
Voedertips zijn welkom.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:20

hoi hoi wat ik altijd deed was, Dan pak je een stukje brood die rol je eerst helemaal op (wormvormig) en die maak je nat door middel van water.. en dat kun je hem dan geven.... dat deed ik altijd ik heb er nooit klachten over gehad van vogelopvang... veel suc6

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:25

Voer tips, nat brood, maar ik denk dat het weinig nut heeft!! Want ik wil je niet teleurstellen, maar ik denk dat ie morgen dood is, ik heb namelijk ook al een stuk of 10 merels opgevangen en die gingen allemaal dood. De volgende dag zijn ze dan meestal dood. Ze worden uit het nest gegooid, omdat ze ziek zijn en dan hoeft de moeder ze niet meer. Maar ik vind het dan altijd zielig en wil ze dan toch een fijn einde geven!! Laat het me weten als ie morgen nog leeft Knipoog Ik hoop het wel, want misschien heeft ie dan een kans om "oud" te worden.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 19:49

Ik hoop ook dat ze morgen haalt. Want smiddags wordt ze dan opgehaalt en de kans dat ze het dan overleeft is dan veel groter.
We hebben haar net een paar wormen gevoert en die at ze goed op.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:02

ahh wat een schatje, ik had 3 weekjes terug ook een mereltje, klein en gepakt door de kat van de buren, wij hadden haar in een kooitje, het was al laat toen we haar hadden gevonden, dus ik wilde de volgende morgen direct wormen gaan zoeken,

Maar helaas........ Verdrietig Baby merel is niet meer Verdrietig
ik hoop dat het jou wel lukt!! Lovers

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 21:05

Ze heeft nu ook al wat kattenblikvoer gehad en ligt nu lekker te slapen. Khoop echt dat ze morgen ochtend haalt.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:38

miesie schreef:
Voer tips, nat brood, maar ik denk dat het weinig nut heeft!! Want ik wil je niet teleurstellen, maar ik denk dat ie morgen dood is, ik heb namelijk ook al een stuk of 10 merels opgevangen en die gingen allemaal dood. De volgende dag zijn ze dan meestal dood. Ze worden uit het nest gegooid, omdat ze ziek zijn en dan hoeft de moeder ze niet meer. Maar ik vind het dan altijd zielig en wil ze dan toch een fijn einde geven!! Laat het me weten als ie morgen nog leeft Knipoog Ik hoop het wel, want misschien heeft ie dan een kans om "oud" te worden.


Nat brood, kun je voeren, maar nog beter is het om batterijkorrel (voor kippen is dat) te halen, daar een prakje van te maken met water en dat kun je in zijn bekje stoppen. Ook meelwormen (zonder kop!) en universeelvoer kun je ze voeren, want merels zijn (oorspronkelijk) insecteneters.

Verder dat ze allemaal dood zijn gegaan ligt waarschijnlijk niet aan de merel, maar aan het soort voer dat ze hebben gekregen, of de verwonding die ze hebben opgelopen (inwendig Verward )
Dankzij de kinderboerderij heb ik inmiddels ook al behoorlijk wat ervaring met het opvoeren van merels, ik heb er inmiddels een stuk of 15 groot gebracht, ook nog een paar musjes, koolmeesjes, een zwaluw en nog een paar (dus ervaring heb ik wel Lachen ). Bij mij is er maar 1 doodgegaan en dat kwam doordat deze was aangereden door een auto.

En verder, ze worden niet uit het nest gegooid omdat ze ziek zijn en omdat de moeder ze verder niet meer wil voeren. Maar omdat ze dan oud genoeg zijn om al wat rond te lopen en te fladderen. Ze vallen/"vliegen" zelf uit het nest, en worden verder gevoerd op de grond. Als je zo'n ukkie vind, kun je ze het best laten zitten, of op een veiligere plek in de buurt neerzetten. Ze worden dan gewoon verder gevoerd door de ouders.

Heel veel succes in ieder geval met het opvoeren van dit mereltje, ik hoop voor je dat het je lukt Lovers Want die gele bekjes zijn zo lief Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:39

littleroosie schreef:
Ze heeft nu ook al wat kattenblikvoer gehad en ligt nu lekker te slapen. Khoop echt dat ze morgen ochtend haalt.
Da's ook heel erg goed voer!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:39

littleroosie schreef:
Ze heeft nu ook al wat kattenblikvoer gehad en ligt nu lekker te slapen. Khoop echt dat ze morgen ochtend haalt.
Da's ook heel erg goed voer! wel het vet er vanaf wassen Lachen Ik hoop ook dat ie het haalt!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 08:10

Ze heeft de nacht overleeft.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 11:01

een kort maar krachtig antwoord...
Roos?? beetje laat voor school??? }>

mooi dat ze overleefd heeft!


Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 13:36

Kwas nog op tijd Haha!
Ze is zonet opgehaalt door de dierenambulance.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 77 bezoekers