Grote brand tegenover mijn kantoor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Grote brand tegenover mijn kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:41

Er is een flinke brand in het gebouw van de Vrije Universiteit, ik hoor enorm veel sirenes en er hangt een dikke rookpluim.

TOen iemand me kwam vertellen dat er 'ergens daar' een grote brand was, sloeg mijn hart een keer over, mijn paard staat ook 'ergens daar' namelijk, maar dan even verderop.

Ik hoop dat iedereen veilig het gebouw uit is of komt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:39

heb het al op nu.nl gelezen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:52

Het was een grote uitslaande brand in het hoofdgebouw van de VU.
Ik heb net even contact gehad met 2 collega's die daar op het lab zijn. Duurde nog even voordat ik iemand te pakken kreeg, ze waren kijken...

De VU is heel groot maar het is toch ff schrikken...
Ze hebben (uiteraard) digifoto's gemaakt, krijg ik morgen op de mail.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:16

Ik was op dat moment bezig op m'n stage en ik kon wel wat afleiding gebruiken, sensatie! *LOL*
Op een gegeven moment gingen ze ook door het gebouw (ik zit niet in het hoofdgebouw) roepen dat iedereen rustig op z'n plek moest blijven zitten en doorgaan met werken, nee dat lukt ook zo lekker als ze dat tig keer omroepen en je buiten sirenes hoort.
Nou ja, kan de VU brandweer die ik vanuit mijn raam regelmatig elkaar nat zie spuiten Verward ook eens wat nuttigs doen!

Waar is jouw kantoor dan? En waar staat je paard?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:45

Foutje van de dakdekkers die met branders in de weer waren, heb ik begrepen... Zoiets gebeurt nog vrij vaak, daar verbaas ik me steeds weer over.

Gelukkig geen gewonden.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:08

Mijn moeder werkt daar en moest dus het gebouw verlaten. Lips are sealed
Iedereen in paniek, maar het viel uiteindelijk heel erg mee. Toen vond mijn moeder het niet zo grappig, maar als ze het nu op het nieuws ziet, vind het toch wel leuk... Bloos Haha!
Alleen de buitenkant is zwart en de bibliotheek heeft geloof ik wat schade opgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:13

Margreet schreef:
Ik was op dat moment bezig op m'n stage en ik kon wel wat afleiding gebruiken, sensatie! *LOL*
Op een gegeven moment gingen ze ook door het gebouw (ik zit niet in het hoofdgebouw) roepen dat iedereen rustig op z'n plek moest blijven zitten en doorgaan met werken, nee dat lukt ook zo lekker als ze dat tig keer omroepen en je buiten sirenes hoort.
Nou ja, kan de VU brandweer die ik vanuit mijn raam regelmatig elkaar nat zie spuiten Verward ook eens wat nuttigs doen!

Waar is jouw kantoor dan? En waar staat je paard?


Tripolisgebouw aan de andere kant van de snelweg, recht tegenover het kantoor-in-aanbouw van de ING.
Paard staat weer een stukje verderop in Ouderkerk.