Paard erbij?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Paard erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:26

We gaan zometeen kijken naar een 2 jarige hengst, een GershwinxFarao.
Hij is zwart met een kolletje en 4 witte sokken en momenteel 1.60 hoog.
De reden is dat het Handell niet zo goed gaat, 2 weken terug is hij achteruit de trailer uitgestuiterd omdat een of andere l*l het nodig vond een harde klap op de kap te geven terwijl ik hem aan het laden was.
Hij is toen verkeerd terecht gekomen en heeft erg last van z´n rug, waarschijnlijk gaat hij nu dus al met pensioen Verdrietig

Ustinov is pas een jaar en dat duurt dus nog erg lang.
Ilindra is momenteel hoogdrachtig en als ze geveulend heeft slaan we een jaar over met dekken, zodat ik haar weer kan gaan rijden.
Als ze dan volgend jaar weer gedekt is kan de jonge hengst (waarschijnlijk dan ruin Extreme duivel ) ingereden worden.

Nou ja, ik zie wel eerst het dier maar eens bekijken.
Ik ben wel een beetje down omdat ik niet verwacht had Handell al zo snel met pensioen te moeten doen (hij is pas 13).


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:29

Niet zo leuk dat iemand zich bemoeid met het laden van Handell. Maar ja het is niet anders. Ik zou wel flink pissig zijn.

Maar leuk dat je kans ziet een ander paard erbij te kopen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:45

dat is niet leuk lia.

maar is ze rug met rust dan niet goed te komen?

trotse moeder van 2 prinsesjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:53

Heb je er al een osteopaat bij gehad? En inderdaad, als je hem met rust stuurt zou het dan niet beter kunnen worden? Is er echt niets meer aan te doen?

Niet dat ik je Ustinov niet gun, maar Händell is zo'n mooi paard...

Je suis Charlie.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:59

of met fysio?

tuurlijk, als het paard echt niet meer kan, is pensioen het beste, al is het met 13 jarige leeftijd wel vroeg.
maar ik zou, denk ik, eerst nog meer willen proberen om het paardje een zo fijn mogelijk leven te geven, al is het alleen maar voor op de wei.

en dan zou ik het dus wel op de alternatieve manier proberen.
met ruggen van paarden en dierenartsen heb ik het niet zo op, dan stap ik liever naar de fysio (tja, zegt de da bij een algemene check, ze is wel wat gevoelig bij haar rug, maar gaat er verder niet over op in Verward , goed, ik dus naar de fysio en die heeft haar behandeld, probleempje, iig dat probleempje, over)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:07

mijn pony is 20 jaar en is begin dit jaar afgeschreven als rijpaard vanwege een zenuwstoornis.
Drie maanden later (stond ik op een andere stal met weidegang) begon hij in ene wonderbaarlijk goed te lopen. Dierenarts erbij gehad omdat die DA zei dat hij niet meer bereden kon worden, en ik toch wilde weten waarom hij nu dan zo goed liep. ( ik reed er nog niet op, maar in het land en aan de longeerlijn). Dierenarts constateerde een rugprobleem, dus die zenuwstoornis was waarschijnlijk verkeerd gezien. Hij is 3 keer gekraakt en ik train hem nu onder het zadel met een speciaal trainingprogramma. Hij loopt weer als een jonge pony, ook qua bewegingen en hij loopt zelfs beter dan voor hij ruproblemen kreeg.

Moraal Lachen
Misschien komt het nog goed met z'n rug, tijdje rust en misschien een keer laten kraken!!

Heel veel succes

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:39

Nouhou, dat is ook wat! Zo'n stomme idioot die er voor zorgt dat je paard last heeft van zijn rug!

Wie weet valt het allemaal wel wat mee? Komt ie er toch nog boven op?
Maar ach, een extra paard kan natuurlijk nooit kwaad *LOL*
Sla je straks 2 vliegen (eh, paarden) in 1 klap.
Handel beter en jij nog een leuk paard erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:18

Zie voor Handell´s trailer avontuur:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... =toeristen
We zijn net dus wezen kijken bij de Gershwin, komen we daar op stal zegt de eigenaar dat hij net een ongelukje had gehad en dat z´n oog wat bloedde.
Volgens die man was hij met z´n oog in de greep was gelopen Verward , er zat een gat in en het oogvocht liep er zo uit.
Je zag het gewoon langzaam plat worden.
We hebben nog een tijdje op de DA gewacht maar omdat die nogal op zich liet wachten en ik nog even moet slapen omdat ik nachtdienst heb zijn we weer gegaan.
Ik bel morgen even hoe het is afgelopen, maar ik zelf denk dat het oog niet meer goed komt Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-02 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:20

Leuke grapjas zeg die dat even om mans gehad heeft. Jammer van je paard we hebben hem anderhalve week geleden nog met je merrie in het land gezien. Hoop toch dat er een oplossing voor zijn rugprobleem gevonden kan worden. Heel erg jammer hoor Ilandra.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:04

En je hebt zeker geen idee wie die leuke toerist is geweest?! Wat een eikel zeg!

En dubbel balen van het oog van die nieuwe!
Maar je hebt hem (nog) niet gekocht denk ik?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:25

Idd...wat een verschrikkelijke eikel, die toerist!!

En erg sneu voor die nieuwe! En balen voor jouw natuurlijk! Sterkte, en ik hoop dat het met Handell goed komt!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:51

Nee, die zwarte hebben we niet gekocht, we hebben hem natuurlijk alleen maar op stal gezien terwijl hij zich nogal ellendig voelde.
We hebben dus totaal geen idee van z´n bewegingen, z´n moeder hebben we wel gezien, maar die vond ik nogal tegenvallen.
Beetje iele merrie (vooral vergeleken met Ilindra Haha! ).

In overleg met Bokhorst (DA) staat Handell nu eerst een tijdje op rust, als het niet beter gaat over een paar weken gaat hij naar Rodinde (DA/fysio/kraker).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:59

Jeetje, dat is wel heftig zeg Verdrietig , door zo´n onnadenkende idioot, heb je nu een paardje wat je misschien verplicht met pensioen moet sturen Boos! !
Je zou al van minder uit je vel springen!!!

Ik zou er idd een ostheopaat bij halen, heb met Dikke hele goede ervaringen gehad! Hij heeft er nu twee wervels uit en is gisteren gerönget . Gelukkig is het niets ernstigs en de DA zei ook al dat ik er maar een osthopaat bij moest halen (de ostheopate die ik voor de DA had opgebeld, wilde dat eerst de DA naar hem zou kijken Frusty !)

Ik wens je iig veel sterkte met Händell, vind het een mooi paard (en ik hoop dat ´ie binnenkort weer zo gezond is, dat je bij mij kan komen meeten Lachen !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:11

Als 't oog vocht uit 't oog is gelopen kan het niet meer goed worden, nooit niet. De lens is dan vervormt en verschoven.

Verder wat 'n eikel zeg die je paard even naar de mallemoeren helpt.

Succes!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:21

Wat een idioot, kun je hem niet aanklagen???
Pff zou niet weten wat voor staat ik in zou zijn als iemand me dat flikte!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:17

Hmmz. Zonde zeg. Händell is een prachtig paard, en zat toen wij zijn wezen kijken vol energie, evenals Ilindra! Zou heel jammer zijn als je hem nu met pensioen zou moeten sturen. En voor de kar gaat ook niet meer?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:04

Zo, jij hebt ook pech! Die twee-jarige hengst zou ik maar laten voor wat het is, ik denk ook dat het met dat oog nooit meer wat wordt.

Kun je Handell niet sowieso maar naar Rodinde brengen. Ook al geef je hem een maand rust, er kan best een wervel verschoven zijn ofzo. Misschien is het beter als Rodinde er meteen al naar kijkt? Verward Ik zou hem niet meteen al afschrijven, met fysio of manuele therapie kunnen ze een hoop problemen verhelpen hoor.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:52

Ik heb al een afspraak met haar gemaakt, maar ze kan helaas niet eerder dan de 24 juni.
Tot die tijd heeft dus gewoon rust.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Lanoca, marit1999, Myrthe_bz, Perros, sterregoud en 40 bezoekers