Hoe moet ik beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hoe moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 14:46

Ik heb af en toe een op een pony gereden (Beauty).
Mijn die houd het bit vast en gaat allemaal met zijn hoofd in het rond slaan.
hij heeft trouwens zo'n rubbere want die andere mag ie niet.
Stap doet ie heel goed draven ook nog wel maar dat doet ie maar een stukje en dan stopt ie alweer en aansporen helpt niet want dan begint hij allemaal te bokken.
en in galop is het helemaal erg.
wat moet ik nou doem?

Kisss sun

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:49

Ik zou eerst eens nagaan of hij niet ergens pijn heeft. Een pony kan niets zeggen als hij pijn heeft en moet dat op een andere manier duidelijk maken.

Als hij bijvoorbeeld last heeft van zn tanden, gaat hij met zn hoofd slaan en pakt hij het bit vast. Maar het kan ook aan de rug liggen, of aan het zadel. Bokken doen ze ook niet zomaar, om je te plagen, maar meestal om te zeggen dat je iets fout doet, of ze het niet begrijpen, of dat ze pijn hebben.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 15:18

Shaienne schreef:
Ik zou eerst eens nagaan of hij niet ergens pijn heeft. Een pony kan niets zeggen als hij pijn heeft en moet dat op een andere manier duidelijk maken.

Als hij bijvoorbeeld last heeft van zn tanden, gaat hij met zn hoofd slaan en pakt hij het bit vast. Maar het kan ook aan de rug liggen, of aan het zadel. Bokken doen ze ook niet zomaar, om je te plagen, maar meestal om te zeggen dat je iets fout doet, of ze het niet begrijpen, of dat ze pijn hebben.


Rn hoe zou ik zoiets na kunne laten kijken?
want ik geloof dat er eerst altijd meiden op reden maar die deden altijd met de zweep en alles slaan.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:18

Dierenarts misschien?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:48

Controleer het tuig nog eens; geen bobbels in het zadel, ligt het nog goed, is het schoon (ivm schuren). Is het bit niet te groot of te klein? Hangt het bit er hoog genoeg in?

heeft de pony nergens pijn of last van.

Als dat allemaal niet zo is; heb je les? Vraag het dan bij les en anders is mijn advies neem les

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:12

Hoe oud is die pony? En hoelang is dit dier zadelmak?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 13:03

hoi

nog een tip om te kijken of ie pijn heeft..
boven aan de nek beginnen.. en dan langzaam de rug afwerken en dan drukken. tot helemaal op de achterhand. als hij dan wegtrekt. in de nek of op de rug... dan moet je je af gaan vragen of ie niet heel erg vastzit. en dat kan je dus bijvoorbeeld met accupressuur oplossen of met fysiotherapie...

veel succes groetjes joycje

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 12:36

blieb01 schreef:
Hoe oud is die pony? En hoelang is dit dier zadelmak?


ik geloof dat ie 12 of 13 is en zal wel met zn 3e ingereden zijn verder weet ik niks van hem.