Wormen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-01 14:33

oliebol! Mijn arabiertje (adventure) heeft wormen... Hij, en zijn vriendinnetje, hebben een kuur gekregen van de dierenarts. Geen Eqvalan, maar een nog betere (en duurdere...). De wormen zijn nu dus wel weer weg.
Ik had hem zo'n 2 maanden geleden nog ontwormd met een goed merk en ik ontworm regelmatig genoeg met goede merken. Daar ligt het dus niet aan.
Ik heb adventure nou een half jaartje, en vermoed dat hij al eerder wormen heeft gehad voordat ik hem had. Kan het dan zijn dat ie gevoeliger is voor wormen als ie het eenmaal heeft gehad? En zijn ze dan ook gevoeliger voor koliek? Dat hoorde ik namelijk. En wanneer moet ik hem nou weer gaan ontwormen? Over een week of 4 nog maar een keer?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:48

ontworm je wel de juiste dosis?

Ik heb namelijk gehoord als je maar iets te weinig geeft, dat ze toch wormen kunne krijgen

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 10:44

Ja, ik ontworm wel met de juiste dosis. Daar ligt het niet aan. Maar ik heb nog maar eens gebelt naar waar ie vandaan komt, en ja hoor, toen ze hem daar net binnenkregen had Adventure ook wormen.
Hij is (door het MKZ) de laatste 2 maanden niet in aanraking geweest met andere paarden.
Ik denk dus dat het gewoon is teruggekomen en vermoed dus dat als een paard een keer wormen heeft gehad, dat ie het sneller nog een keer krijgt.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:26

Op het moment dat je een paard met een goed wormmiddel in de juiste dosering ontwormd gaan op dat moment de bereikbare wormen dood. Als er echter (via een ander paard) weer wormeneieren binnenkomen kunnen die gewoon hun gang gaan. Twee mogelijkheden; niet alle wormen waren dood of een nieuwe ingectie. Over 6 weken weer ontwormen