paard heeft dikke klieren en is ongelooflijk stijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

paard heeft dikke klieren en is ongelooflijk stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 07:51

Vraagje: mijn paard heeft wel vaker last van dikke wangen, maar nu is het veel erger, en ze is echt niet te rijden, zo stijf. Ze wil echt niet ontspannen of buigen. Verder is ze iets slomer dan anders. Ze eet gewoon en heeft (iig gisterenavond) geen koorts.

Bij een ander paard op stal is 1,5 week geleden een virus geconstateerd. Dat paard at niet, had koorts en was ook ongelooflijk stijf.

Wat moet ik doen??



Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:46

Heel snel de dierenarts laten komen. Kan droes zijn!!! En dan ben je echt niet blij. Zeker gezien het feit dat droes besmettelijk is moet je snel de dierenarts laten komen!!!!!
Zeker als een paard bij jou op stal al een virus onder de leden heeft, zou ik niet twijfelen en gewoon even de DA laten komen!

Op zoek naar de zon!!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

geen droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:48

Aangezien er een ander paard 1,5 week geleden ook is onderzocht en een virus bleek te hebben is het zeer waarschijnlijk dat jouw paard nu van hetzelfde last heeft. Als het droes was geweest had je dat waarschijnlijk allang gemerkt, zeker omdat jouw paard niet de eerste is daar op stal. Wat je zelf kan doen is goed blijven controleren of je paard geen koorts krijgt (normale T: 37,4 tot 38,0 graden). Beetje rustig aan doen (misschien wel niet rijden, of alleen een beetje stappen) totdat je paardje weer wat beter is. Mocht hij wel koorts krijgen kan je de DA bellen zodat hij wat kan geven.
Wat nog kan helpen is je paard van de vloer laten eten, maw de drink- en voerbak laag zetten, dan hoeft hij z'n nek niet zo te buigen waar het pijn doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:54

Veearts bellen, niet zelf gaan klooien zolang je niet weet wat het is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Kayleigh__, SemrushBot en 68 bezoekers