2 pony's in een 1.5 paards trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

2 pony's in een 1.5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 08:29

Wij wilden eerst een 2 paardstrailer kopen, maar die schijnt onze auto niet te mogen trekken. Nu zitten we er over te denken om een 1.5 paards trailer te kopen, maar ik we willen er soms wel 2 pony's in zetten, het gaat om een shet en eeh haffie (het haffie is vrij slank). We zouden hem meestal gebruiken voor wedsrijden, dat is voor de haflinger alleen, maar als we op vakantie gaan moet de shet ook mee. Zou dat passen? Hebben jullie hier ervaring mee? Het is mogelijk een tussenschot te laten plaatsen, die er makkelijk in- en uitgezet kan worden, is dat verstandig om te doen?

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:31

past wel hoor, wij hebben wel eens 2 B-welshjes in 1 trailer gehad, maar of het ook verstandig is??? Zonder schot niet. En volgens mij mag het officieel ook niet.
Een schot ertussen leverrt weer erg weinig ruimte per pony op. Ik zou het dus zelf niet doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:33

Daar is een 1,5 paard trailer voor. Voor 2 (slanke) ponys of 1 paard, als er een tussen schot in kan mag het gewoon.

:evaw:

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:37

Een merrie + veulen past erin, dus ook wel een haflinger en een shet. Alleen zal een merrie haar veulen niet zo snel slaan. Hoe goed kunnen de shet en haflinger met elkaar? Probeer ze eens samen in 1 box te zetten ofzo...
Met een schot erin lijkt het me geen probleem.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Twee IJslanders passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:59

er volgens mij ook net in?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:12

Wist je dat er ook 1 3/4 trailers bestaan?
Ik zou toch proberen om een zo groot mogelijke trailer te krijgen!

Nulla tenaci invia est via

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:54

wij hebben altijd 2 b-ponietjes op een 1,5 paards trailer..past goed..maar ja..een b-pony is natuurlijk geen haflinger..
je kan het natuurlijk toch eerst proberen voro je um koopt..

Groetjes Nicole

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:29

Ik denk dat je dit eens moet navragen bij de politie of RDW ofzo.
Of het wel legaal is.
Je wil toch niet dat je niet verzekerd bent als er wat gebeurd.

Zelf zou ik er wel een tussenschot inzetten omdat je gewoon nooit zeker weet dat het goed gaat. Want wat als je in een gevaarlijke situatie terecht komt? 2 beestjes die elkaar kapottrappen in paniek???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:45

Een 1.5-trailer is oorspronkelijk bedoel voor een paard met veulen, dus ik denk dat het wel past, alleen moet je dan zeker weten dat ze elkaar goed kunnen verdragen, want ik denk niet dat een tussenschot ertussen past, en het laatste wat je wilt is gezeik in de trailer.
Ik zou toch liever een 2-paardstrailer kopen, stel je verkoopt de shet, of je wilt 2 hafjes vervoeren, dat past dan weer niet.
En, het is geen optie, om een zwaardere auto te kopen? Wij hebben een gewone gezinsauto, en die mag wel een 2-paardstrailer kopen.[/i]

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:15

Past gewoon hoor. Ik vervoer regelmatig 2 ijsco's in een 1,5 paards (2p. pony) trailer. De ene ijsco is qua bouw en grootte te vergelijken met een fjord en de ander is een iel C-ponytje. Mits je het totaal gewicht van de 1,5 p. trailer niet overschrijdt is er niks aan de hand en doe je niks "illegaals".

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:46

het past denk ik wel (ken iemand die doodleuk 3 ponies in zo'n trailer weet te proppen Frusty )
zou alleen navragen of je dan verzekerd bent!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:13

Jaa, ik vroeg me dit dus ook af. Maar waar kan ik na vragen of het wel mag want op een bekeuring zit ik ook niet te wachten..? En wat zijn de risico's ervan?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:48

het kan makkelijk... wij hebben de 2 welsh Atjes ook wel eens samen in de trailer....

Maar het mag niet... Voor een keer kun je het risico wel nemen... Maar om het gewoon altijd te doen.. lijkt me niet verstandig!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:30

Als ze het maar goed samen kunnen vinden, zodat de shet de reis ook overleefd!
Het gaat meestal prima met weigenootjes.
Ik heb er weleens drie shetten in staan, zou niet weten waarom het niet zou mogen.

Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:35

Anke schreef:
Ik heb er weleens drie shetten in staan, zou niet weten waarom het niet zou mogen.


Nee ik ook niet.
Al stop je er 10 shetten in, zolang je de max. beladen massa niet overschrijdt is er niks aan de hand. Geneuzel dus dat het niet zou mogen. Gaaaap

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:55

Even de regels van de RVV erop nagelezen, die zeggen niks over tussenschotten, hoehelheden paarden en min. oppervlak per paard. Zolang je dus het toegestane laadvermogen niet overschreid is er niks aan de hand.
Vroeger was er een regel dat tussenschotten verplicht waren als de paarden beslagen waren, maar zelfs die regel kan ik niet meer terug vinden.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:39

Het past wel maar ik weet niet of het mag.
Wij hebben ook wel 3 shetjes en een 4-wielig karretje in een 2 paards trailer gestampt. 2 karretjes en 2 pony's ging precies niet. 2 karren en 1 pony wel. Maar het hoort dus niet zol Schijnheilig .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers