Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

De afgesproken prijs blijft geldig

ja! afspraak = afspraak
23 (79%)
nee, men mag dat zo vaak veranderen als men wil
6 (20%)

Totaal aantal stemmen: 29


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 07:17

Hallo

Ik wilde even gebruik maken van jullie kennis en ervaring.
Er staat een pony te koop voor een bepaald bedrag.
Je neemt contact met de verkoper op en spreekt af om naar de pony te komen kijken voor dat bedrag dat was afgesproken.
De ochtend voor dat je wilt vertrekken om naar de pony te gaan kijken, krijg je een berichtje dat iemand meer geboden heeft en de prijs nu dus duurder is.
Mag de verkoper zomaar ineens de prijs verhogen, terwijl jij al een afspraak hebt gemaakt om de pony te kopen voor het eerst afgesproken bedrag?
Vind dat maar een beetje raar, maar mag dat zomaar.
of telt gewoon de gemaakte afspraak?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of het wel zomaar kan of toch eigenlijk niet hoort.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 07:25

Meestal geldt: de hoogste bieder. Je hebt de pony immers nog niet gekocht, je wilde het alleen gaan bekijken.
Meestal is het genoemde bedrag de vraagprijs, dus daar valt over te handelen, dus als iemand meer biedt, dan zou die hem bij mij krijgen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 07:29

Pas als jullie beiden hebben gezegd dat het paard voor een x bedrag verkocht wordt (mondelinge koop) hebben jullie je daar aan te houden.

De vraagprijs mag veranderen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 07:30

Ik verkoop af en toe een shetlandpony, als ik eenmaal met mensen een prijs heb afgesproken en die komen kijken, dan ga ik ook niet ineens meer vragen. Dat vind ik een beetje aso.
Die mensen waren dan als eerste en hadden een afspraak met me.

Ik voel me best wel down hierdoor.
Heb heel veel moeite moeten doen om alles te regelen, het is 2,5 uur rijden en dan krijg je vlak van tevoren te horen dat de pony nu ineens een stuk duurder is.

Een bod, wil nog niet zeggen dat die mensen hem voor die prijs kopen.
Dat kun je altijd zeggen, dat iemand hoger heeft geboden, om meer geld voor de pony te vragen.

Bovendien was het geen verkoop bij opbod.
Wie het eerste kwam wie het eerste maalt.

Dan spreek ik alles goed en duidelijk af en regel alles.
kijk nog even op bokt en krijg een pb dat ze ineens duurder is geworden...

Dat is niet leuk om te horen.
Mijn vriend heeft speciaal vrij genomen om mee te kunnen gaan!

zucht.....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 07:33

kvind het ook erg naaierig Bloos
je maakt toch die afspraak...neh ik vind het eigenlijk niet kunnen Verward

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 07:36

Ik zit nu heel erg te twijfelen.
Krijg vlak voor vertrek te horen dat ze nu ineens 250,- kost.
Dadelijk sta ik daar en is ze misschien nog duurder ofzo.

Zo ga je niet met mensen om, je spreekt een prijs af en daar houd je je normaal ook aan.

Weet niet goed of ik nu wel of niet moet gaan ( ze is ineens 110 gulden duurder) na een nachtje slapen........?!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 07:42

Als jij als eerste was en je hebt een prijs afgesproken vind ik dat jij de pony voor die afgesproken prijs mag kopen. Of tenminste als eerste mag komen kijken of het wat is. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Ik heb het gehad toen ik op zoek was naar een paard, we waren al onderweg en ik belde nog even, kreeg ik te horen dat het paard al verkocht was aan andere mensen. Die wilden hem kopen zonder hem gezien te hebben omdat ze hem perse wilde hebben. (Hoezo papier kopen i.p.v. paard). Ik ben toen boos geworden en heb gezegd dat het zo niet werkt, ik was tenslotte eerder. Uiteindelijk belde ze terug dat ik toch gelijk had en ben wezen kijken. Zou hem ook gekocht hebben als hij niet afgekeurd was.

Sprakeloos

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 07:44

Hallo

Ik heb het er net met mijn moeder over gehad.
Ze vond dat ik toch maar gewoon volgens planning moest gaan, maar wel even mededelen dat dit niet netjes was.
Om zomaar in de laatste minuut de prijs te verhogen.

Nou ik hoor het nog wel en jullie ook.

Ben benieuwd wat anderen van deze situatie vinden, misschien heeft iemand het zelf ook meegemaakt ofzo?!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 07:44

via bokt?? Netjes is het niet, en misschien is er wel helemaal geen andere gegadigde, maar toch blijf ik erbij dat de verkoper dit mag doen. Je hebt die pony immers nog niet gekocht.
Verder is de keus aan jou: of je gaat toch kijken, of je ziet er maar vanaf.
je moet voor jezelf uitmaken of je die 250 nog voor die pony overhebt, er zijn vast ook nog anderen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 07:52

Het gaat me eigenlijk helemaal niet om het bedrag wat de pony kost, maar om de manier waarop het gebeurt.
ik vind het gewoon niet terecht.
dan hadden ze erbij moeten zeggen dat het bij opbod gaat.
Ze vond zelf de prijs niet belangrijk, het ging haar om een goed tehuis en wie het eerste kwam wie het eerst maalt.
Ik was als eerste en had als eerste de afsrpaak gemaakt om te komen en de prijs was van tevoren uitgemaakt en stond dus vast.
Dit is via PB overeen gekomen, dus ook nog schriftelijk.
Ik heb geen zin om heibel te schoppen, ik ga kijken en als het diertje me bevalt neem ik haar voor die prijs ook, daar gaat het me ook niet om.
Ik vind gewoon de manier niet rechtvaardig.

Ja, wie bewijst inderdaad dat er echt een koper is, maar dan nog als je een afspraak hebt gemaakt, dan staat dat vast en als dan iemand anders interesse heeft, moet dat wachten tot de zaak met de eerste is afgehandeld!

Nou ik ga tanken en omhoog rijden......
heb gehoord dat vanmiddag/avond noodweer komt, dus wil nu gauw vertrekken, dat ik daar niet in terecht kom!

Groetjes anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:00

Anke, ik ging niet...
Zoals jij het gebeuren beschreef is het eigenijk geen stijl, op die voorwaarden wil ik sowieso niet kopen....

Bovendien, als ze tevreden zijn met het hogere bod, waarom is de pony dan nog steeds te koop?
Ik bleef lekker thuis, ging echt niet 2,5 uur rijden om nog een keer zo'n kluitje in riet verhaal aan te horen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:05

Ok, dus de eerste had het eerste recht? dat verandert de zaak al weer. Ik ging niet meer kijken, teveel gedoe, en iemand die geen afspraken nakomt, ze had je op z'n minst kunnen bellen.
Ik dacht dat je gewoon gereageerd had op een advertentie, waarin een vraagprijs werd genoemd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:25

Tja, als iemand al geld bied, terwijl jij nog niet eens bent geweest, had ik gebeld om te zeggen dat ie verkocht is, niet dat ie duurder is geworden, dat vind ik een beetje idioot.

Je merkt erg vaak dat mensen niet eens komen op afspraken, vorige week nog had ik een sollicitatiegesprek afgezegt omdat iemand ( een bokker) voor de 2de keer zou komen kijken naar een jonge merrie. Ze is gewoon niet opkomen dagen. Dus vandaar dat mensen vaak de paarden niet voor je vasthouden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:54

ik heb gezegd afspraak is afspraak, maar zolang het niet op papier staat tja is het moeilijk. Hij hoort zich er zeker aan te houden, maar je kunt het vaak niet bewijzen. Kun je het bewijzen dan kan hij er niet onderuit.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 09:28

het is allemaal makkelijk praten als het om geld verdienen gaat van een ander. MAar als ik alleen nog maar een afspraak heb gemaakt met een potentiele koper en ik kan het paard intussen verkopen voor meer geld, ben ik niet zo rijk dat ik dat ga weigeren hoor! En dan bel ik die andere koper intussen wel af.

De hond is de betere mens

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:09

Het is asociaal, maar mondelinge afspraken, die dus niet vast liggen, kunnen ze zomaar wijzigen. Het is heel banketstaaf, maar is niet illegaal ofzo.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:35

ja en weer iemand die het beroep "paardenhandelaar" te grabbel gooit schaam me soms diep dat ik dat ook ben want wat sommige "collega`s" uitvreten??

Dan valt dit nog wel mee... maar ook een mondelingen afspraak is bindend!! maar het is idd wel super banketstaaf dat ie in 1 keer de prijs verandert maar ik durf te wedden dat dat niet eens zo was dat ie iemand had die hoger bood hij kijkt gewoon of jij dan nog steeds geintereseerd blijft zodat ie wat meer kan vangen maar als ze bij mij zoiets flikken?? ajuus zoek het lekker uit met je beessie dat is GEEN zaken doen!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:43

Pipo schreef:
Tja, als iemand al geld bied, terwijl jij nog niet eens bent geweest, had ik gebeld om te zeggen dat ie verkocht is, niet dat ie duurder is geworden, dat vind ik een beetje idioot.

Je merkt erg vaak dat mensen niet eens komen op afspraken, vorige week nog had ik een sollicitatiegesprek afgezegt omdat iemand ( een bokker) voor de 2de keer zou komen kijken naar een jonge merrie. Ze is gewoon niet opkomen dagen. Dus vandaar dat mensen vaak de paarden niet voor je vasthouden.


Ik sluit me hierbij helemaal bij aan. Je zou komen KIJKEN en was dus nog niet zeker dat je hem zou komen dus het ligt nog allemaal open. Als hij het beest voor dat je komt kan verkopen zou ik het gewoon doen. Stel je voor jij zegt nee en hij heeft tegen die andere ook nee gezegt zit hij NOG met dat paard.

In de handel werkt het heel simpel WEG IS WEG. Vooral mondeling zijn deze dingen erg lastig. Ik maak nooit afspraken voordat ik ga kijken heb wel altijd een print van de advertentie bij me met de prijs zodat ze me heen oor aan kunnen naaien.

Niet druk om maken voor deze nog 30 andere paarden hoor.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 20:08

Ik ben dus gewoon mijn shetlandpony, die afgedekt was bij de hengstenhouderij gaan ophalen. Dit zijn overigens kennissen van me en heb het daar ook nog eens voorgelegd.
Ze vonden niet dat iemand dat kon doen als je het al definitief had afgesproken.
Daarom besloot ik, na toch al veel twijfelen, om niet nog eens 1,5 uur verder naar boven te rijden.
Dus ik weer terug naar huis. Er was overigens noodweer (storm) voorspeld, dus wilde ik zo snel mogelijk thuis zijn met een half volle en half lege trailer, waar ik eigenlijk de pony in had gewild.
Had maar een smsje op de terug weg gestuurd, dat ik door het bericht van vanmorgen toch niet kwam en wenste haar veel succes met de verkoop van de pony.
Een tijdje later gaat de telefoon: het was degene van de pony.
Ze had het er thuis over gehad en haar man / vriend? vond ook dat ze dat niet kon maken en dat ik de pony voor 200 Euro mocht kopen als ik interesse heb, zoals afgesproken was..........(heel rechtvaardig)
MAAR: ik reed net de grens van limburg over en om nu weer ruim 2 uur omhoog te gaan rijden met zo'n dreigende lucht boven me.....

We hebben nu afgesproken dat ik volgens de ouder afspraak het eerste recht heb om te komen kijken en te beslissen om tot koop over te gaan voor de afgesproken prijs.
Als ik dan besluit haar toch niet te kopen, dan pas gaat ze verder met de volgende potentiele koper.

Ik had haar dus ook verteld dat ik na het berichtje van vanmorgen er helemaal geen zin meer in had. En dat ik heel erg teleurgesteld was.
Ze bood daarvoor excuses aan en die heb ik aanvaard.

Dus: alles is achteraf toch weer goed gekomen, hetgeen ik niet verwacht had.

Bedankt voor jullie oprechte reacties.


Ik vind gewoon dat afspraak= afspraak.

En als je je pony bij opbod / veiling: wie het meeste bied mag hem hebben, dan moet je dat duidelijk zeggen.

Groetjes Anke

p.s. waarschijnlijk ga ik a.s. zondag 3 uur rijden (zeker hele tank bezine= 50 liter) en kom ik eindelijk met "mijn" ponietje terug, als ze me bevalt.
(90% zeker dat ik haar koop, of ze moet al vals zijn ofzo of iets mankeren)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:26

Anke schreef:
Mag de verkoper zomaar ineens de prijs verhogen, terwijl jij al een afspraak hebt gemaakt om de pony te kopen voor het eerst afgesproken bedrag?
Groetjes Anke


volgens het consumentenrecht is een mondelinge koopovereenkomst net zo bindend als een schriftelijke. toch wordt hier mee gesjoemelt omdat het vaak niet keihard op papier staat en moeilijk te bewijzen is wat precies overeengekomen is.

als je nog twijfelt kan je evt. een optie tot koop nemen, dat houdt in dat je binnen een bepaalde tijd het alleenrecht tot koop hebt.

beide gevallen eventjes op papier hebben, al is het maar een klein krabbeltje met een handtekeningetje!

Amor Vincit Omnia

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:36

ik heb ook zo iets mee gemaakt.

rijd helemaal naar drenhe en daar zeggen die mensen op eens dat de pony zo wat het dubbele moet kostten.

ik was zo boos maar durfde weer eens niks te zeggen.
dus ik terug naar huis en kennis laten bellen.

zeggen ze weer van zo duur is ie maar wat als die kennis dan ook gaat kijken, dan gaan ze vast weer omhoog....

dus ik gebeld en gezegd dat ik het geen stijl vond, tja.... wilden ze hem toch wel verkopen voor het eerste bedrag maar ik was toch niet van plan nog eens voor ... heen te rijden, straks sta ik daar weer voor paal.


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:46

[quote="SuperPepeijn
volgens het consumentenrecht is een mondelinge koopovereenkomst net zo bindend als een schriftelijke. toch wordt hier mee gesjoemelt omdat het vaak niet keihard op papier staat en moeilijk te bewijzen is wat precies overeengekomen is.

als je nog twijfelt kan je evt. een optie tot koop nemen, dat houdt in dat je binnen een bepaalde tijd het alleenrecht tot koop hebt.

beide gevallen eventjes op papier hebben, al is het maar een klein krabbeltje met een handtekeningetje![/quote]

Voor zover ik lees was hier alleen afgesproken dat ze zou komen kijken en was er dus geen sprake van een koopovereenkomst en kan je het consumentenrecht hier niet laten gelden.

Verder vind ik het moeilijk oordelen. Als er twee mensen interesse hebben en één komt kijken en biedt meer dan zou ik daar ook aan verkopen denk ik. Maar dan is het paard dus verkocht en hoef je niet te melden aan de ander dat de prijs omhoog gegaan is, dat vind ik een beetje vreemd.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:03

Percy schreef:
[quote="SuperPepeijn
volgens het consumentenrecht is een mondelinge koopovereenkomst net zo bindend als een schriftelijke. toch wordt hier mee gesjoemelt omdat het vaak niet keihard op papier staat en moeilijk te bewijzen is wat precies overeengekomen is.

als je nog twijfelt kan je evt. een optie tot koop nemen, dat houdt in dat je binnen een bepaalde tijd het alleenrecht tot koop hebt.

beide gevallen eventjes op papier hebben, al is het maar een klein krabbeltje met een handtekeningetje!
[/quote]

Voor zover ik lees was hier alleen afgesproken dat ze zou komen kijken en was er dus geen sprake van een koopovereenkomst en kan je het consumentenrecht hier niet laten gelden.

Verder vind ik het moeilijk oordelen. Als er twee mensen interesse hebben en één komt kijken en biedt meer dan zou ik daar ook aan verkopen denk ik. Maar dan is het paard dus verkocht en hoef je niet te melden aan de ander dat de prijs omhoog gegaan is, dat vind ik een beetje vreemd.


En een consumentenkoop gaat ook tussen een particulier en een bedrijf. Het moet dus in principe een bedrijfsmatige fokker of iets dergelijks zijn voor je je kunt beroepen op consumentenkoop.

Een mondelinge overeenkomst is dan wel rechtsgeldig maar als je alleen hebt afgesproken om te komen kijken heb je volgens mij helaas geen rechten..........

Blijft wel het feit dat het niet erg netjes is

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:51

kaj"]
[quote="Percy schreef:
[quote="SuperPepeijn
volgens het consumentenrecht is een mondelinge koopovereenkomst net zo bindend als een schriftelijke. toch wordt hier mee gesjoemelt omdat het vaak niet keihard op papier staat en moeilijk te bewijzen is wat precies overeengekomen is.

als je nog twijfelt kan je evt. een optie tot koop nemen, dat houdt in dat je binnen een bepaalde tijd het alleenrecht tot koop hebt.

beide gevallen eventjes op papier hebben, al is het maar een klein krabbeltje met een handtekeningetje!
[/quote]

Voor zover ik lees was hier alleen afgesproken dat ze zou komen kijken en was er dus geen sprake van een koopovereenkomst en kan je het consumentenrecht hier niet laten gelden.

Verder vind ik het moeilijk oordelen. Als er twee mensen interesse hebben en één komt kijken en biedt meer dan zou ik daar ook aan verkopen denk ik. Maar dan is het paard dus verkocht en hoef je niet te melden aan de ander dat de prijs omhoog gegaan is, dat vind ik een beetje vreemd.


En een consumentenkoop gaat ook tussen een particulier en een bedrijf. Het moet dus in principe een bedrijfsmatige fokker of iets dergelijks zijn voor je je kunt beroepen op consumentenkoop.

Een mondelinge overeenkomst is dan wel rechtsgeldig maar als je alleen hebt afgesproken om te komen kijken heb je volgens mij helaas geen rechten..........

Blijft wel het feit dat het niet erg netjes is
[/quote]


hier ben ik het niet mee eens.
dit geld net zo goed.
als je tegen de ene zegt zo en tegen de andere sus dan vind ik dat gewoon echt smiegterig.
ik had laatst bij een pony gekeken en een dag later kwam er iemand die 100 meer wou geven, toen hebben die mensen mij eerst keurig gebeld of ik hem wou (voor ons afgesproken bedrag).
zo hoort het en of er nou iemand meer bied dat maakt niks uit.
altijd eerst overleggen met de ander.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Kan een verkoper een koopafspraak zomaar veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:23

Citaat:
En een consumentenkoop gaat ook tussen een particulier en een bedrijf. Het moet dus in principe een bedrijfsmatige fokker of iets dergelijks zijn voor je je kunt beroepen op consumentenkoop.


onzin. consumentenrecht geldt tussen een kopende en een verkopende partij ongeacht of ze een bedrijf uitvoeren.

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Doedatje, tengeltje11 en 37 bezoekers