voorkeur voor vies water?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

voorkeur voor vies water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 21:15

wat me vandaag opviel bij het afspuiten van mijn pony was het volgende:
er stond 2 emmers en zo'n grote.
in een van de emmers zat een beetje vies water en in de andere had ik schoon water gedaan zodat hij dat kon drinken. in de grote ton zat een beetje water, niet echt schoon maar ook niet echt vies.
ik had die met schoon water echt voor z'n neus neer gezet..
wat denk je dat hij doet..
drinkt de emmer met vies water leeg..
gooit de emmer met schoon water om..
drinkt het bodempje uit de ton op..
het leek wel alsof hij wilde zeggen dat hij toch echt geen schoon water ging drinken..haha.
doen jullie paarden dit ook of is het alleen mijn gek die dit doet?

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:49

Die van mij zijn precies zo!!
Op de wie hebben ze een grote bak met schoon drinkwater, maar er is ook een slootje langs, maar dacht maar niet dat ze uit de bak met water gaan drinken hoor!
Misschien een idee om het slootje af te zetten, maar als ze er alle 4 voor kiezen om bijna altijd uit de sloot te kiezen, zal het water daar wel lekkerder zijn! *LOL* (zo ziet het er alleen niet uit!)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:14

Ik reed eerst een paard wat geen vies water of sloot water lustte, dat is pas irritant!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:35

Naar mijn idee doen heel veel paarden dit. Mijn paarden (en honden trouwens ook) doe dit ook. Ik had het er laatst met een buitenrit met iemand over en die zei toen dat ik er wel mee op moest passen omdat water dat vies is (of regen waten ofzo) dat al wat langer staat ook veel meer bacterien en andere stoffen bevat die minder goed zijn voor een paard. Ik denk dat een beetje niet zo heel veel kwaad kan maar ik hou er nu wel rekening mee... Ik weet bijvoorbeeld plekken in het bos waar altijd plassen staan en daar mogen ze niet echt meer uit drinken...
Groetjes essie

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:55

Doet onze hond ook... Hij drinkt echt alleen maar uit de sloot en vijver. En dat terwijl hij nogal vaak aan de schijt is.... Beetje dom, maar maak hem dat maar eens wijs...

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:31

Er is helemaal niks mis mee als paarden uit de sloot drinken.
Zelfs eigenlijk heel prettig, want anders moet je echt zorgen dat
ze aan voldoende water kunnen komen.