Mijn grote heldin was BANG!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 06:41

Warda is eigenlijk nooit ergens bang voor.
Maar gisteravond had ze het helemaal gehad.
De boeren zijn hun grond weer aan het besproeien met van die megaspuiten. Twee jaar geleden is Warda zich rotgeschrokken toen er net dat wij passeerden, zo'n sproeier werd aangezet. Dat maakte al een raar geluid en toen een stoot water, tja dat vond ze niet zo leuk.
Gisteravond stond er dus zo'n ding aan, vlak langs de weg. Madam dacht van hier wil ik toch echt niet langs, en bedenkt dan dat ze terug wil. Frusty Ik wil niet toegeven en vindt dat ze er gewoon langs moet. Dan zet ze zich dus helemaal schrap. Niet normaal hoe sterk. Ze loopt dwars door mijn been en zithulpen heen, en gaat alleen nog maar achteruit.Richting sloot. Boos!
Ik ben ook niet achterlijk, en weet haar toch te draaien. Eenmaal bij de spuit gaat ze weer achteruit naar de sloot, ik krijg haar maar 1 kant op richting stal, en ze gaat dus zover in de berm, dat we bijna de sloot ingaan.
Ik ben er maar afgestapt, en ben er maar naast gaan lopen. Maar ook dan is ze zo sterk, als ze geen stap meer vooruit wil doen lijkt niets te helpen.
Nou heb ik gelukkig engelengeduld en ben maar gaan praten, en steeds een stapje vooruit, en ophemelen, en weer een stapje vooruit, af en toe een klein tikje achter haar billen...Ze liep te briezen en al haar spieren te spannen, die nek leek 2 keer zo dik en dat hoofd ging superhoog (gelijk een zere bovenarm), maar ze ging er langs!
En dat voelt zo goed, gewoon dat ze me vertrouwd en dat ik het toch gewonnen heb. Op de terugweg was ze wel heel angstig toen we er langs gingen, maar ik hoefde er niet naast te gaan lopen.
Nou ja, maak ik ook eens wat mee met mijn brave heldin!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 08:35

Leuk verhaal!!
Het zijn van die helden......

Soms loopt mijn Siebus voorbij lopende vrachtwagens, draaiende kranen etc. maar kan dan opeens verschrikkelijk bang zijn voor geitjes in een wei of een fietser.
Je moet dan inderdaad hemel en aarde bewegen om er voorbij te komen en oppassen dat je niet in een sloot of voor een auto belandt.
Alsof ze dan niets anders meer zien dan datgene waar ze bang voor zijn.

Wat ik wel grappig vindt is dat Sieb altijd heel erg stoer gaat doen als hij andere paarden tegenkomt..... Cool

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 09:29

Eng is dat hè, als ze achteruit richting sloot lopen... Mijn eerst paard deed dat ook en Christa is er dus ook een keer achterover mee in de sloot gelazerd... Gelukkig goed afgelopen voor allebei, maar je houdt je hart vast!

Voorzichtig hoor! Goed dat je er naast bent gaan lopen, met ongelukken schiet je niets op!

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 10:06

Gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Ik heb het helemaal niet op sloten. Toen ik een jaar of 8 was gingen we met de manege eens een buitenritje maken maar toen schrok het paard van de begeleider zo erg van een trekker met hooiwagem dat die achteruit de sloot insprong. Dat zit zo in mijn ahterhoofd want dat vond ik toen doodeng.
Ik ben blij dat ze hier in Limburg betere uitrijmogelijkheden hebben maar hier zie je weer overal prikkeldraad en daar ben ik ook bang voor. Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo'n pieperd ben wat betreft buitenrijden want ik heb altijd veel buitengereden. In het bos heb ik totaal geen angst maar bij wegen, sloten enzo zie ik altijd overal gevaren. Vlak voordat ik naar limburg verhuisde was er bij ons in het dorp bij de oude manege een hele leuke pony doodgereden door een idioot die te hard de bocht om kwam, meisje haar been gebroken en een trauma. Dat soort dingen spoken altijd door mijn hoofd.

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 06:22

Nou je bent helemaal geen pieperd hoor Katrien! Je bent gewoon voorzichtig en daar is niks mis mee. Lachen
Ik hoef in feite maar 1 weg af en 2 weggetjes over te steken, en dan zit ik al bijna op het strand. Maar onder de duinen, daar wordt vaak ontzettend hard gereden.
Bij elke oversteek MOET Warda dan ook stilstaan, ook al zie ik geen verkeer. Die gewoonte heeft ons al 2 keer gered. 1 Keer kwam er een racefiets de bocht om gesjeesd met een rotgang, die had ik dus nooit gezien.
En 1 keer had ik hetzelfde met een auto, die leek met een flinke vaart rechtdoor te rijden, maar ging toch maar met die zelfde vaart de bocht om! Boos!
Pffffffhhhhh...ik had er niet aan moeten denken wat er had gebeurd als we over hadden gestoken op dat moment! Lips are sealed
En ja Mieke die sloten zijn heeeel eng als ze te dichtbijkomen. Het loopt zo lekker steil af naar beneden. En ik zal dan niet de eerste zijn die met paard en al erin kieperd. Afgezien van de gevolgen voor mijn paard moet ik er niet aan denken om er onder te belanden in de sloot! Verward
Luna, mijn paard is ook zo'n patser wanneer we met anderen zijn of als ze een ander paard ziet. Dan kan je bij wijze van spreken een kanon naast haar afschieten, en blijft ze heel cool! Cool
Vanavond weer een zonsondergang, ben ik lekker weer op het strand...Van mij mag het de hele zomer dit weer blijven! *LOL* *LOL* *LOL*

Groetjes, Ada Party!! Party!! Party!!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:07

Tsja paarden blijven vluchtdieren. Beau vond fietrswrs nooit eng maar ik reed een keer met Beau door het dorp zonder zadel toen er een jongetje langs kwam fietesn wat BOE! riep vlakbij Beau. Nu wat Beau al druk dus zoef weg wassie. Later in het bos net zo. Ik was aan t draven komt er een fietswer langs ( die deed trouwens niets) vliegt Beau er ineens keihard vandoor. Dit zit niet fijn op een Shetje zonder zadel in rengalop. Gelukkig vindt hij fietsen nu niet eng meer.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 06:15

Ja, wat herkenbaar allemaal! Zo reed ik een keer op het paard van mijn man. En dat gebeurd eigenlijk heel zelden. Ik zou even bij onze koeien gaan kijken en om daar te komen moesten we langs een farm met geiten. Nou is het paard van mijn man niet gauw schrikkerig en kijkt bijna nergens raar van op. Meestal als je langs die geitenfarm gaat, lopen er eigenlijk nooit geen geiten in zicht. Deze keer dus wel! Er zijn een paar geiten die zo'n bel omhebben en ik weet niet of dat het nou was of dat het de geiten zelf waren. Ook Caballo gooide z'n hoofd de lucht in en begon heel hard te briezen en wilde geen stap meer verzetten. Ja, terug naar huis! Ook ik was afgestapt en heb hem al pratend erlangs gekregen. Vraag me niet wat ik allemaal gezegd heb *LOL* Het belangrijkste was dat ie erlangs ging. Later heeft ie geen problemen meer gehad om langs die geitjes te gaan. Hij moet er wel effe naar kijken om te zorgen dat ze hem niet opeten, maar hij gaar er in ieder geval langs.
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 08:23

ik had het een keer met een weg..
ik zat op een pony..kyra..buiten..ze wilde nooit stilstaan buiten.(in de bak echt zonder enige moeite!!)dan ging ze altijd stijgeren enzo..maar 1 keer ging ze heel hard achteruit lopen...maar daar was een drukke auto weg(daarom stonden we ook stil, om te wachten tot we over konden steken) dus ik geen dat beest toch een tik..er kwam namelijk net een auto aan enik vond 13 jaar toch een beetje jong om te sterven..geeft ze me toch een bok!!maar ze ging wel naar voren!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, anjali, ComscoreBot, DemiSisa, Esperanza, Poety, Vagabondo en 34 bezoekers