[tek] Daily en Eri

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

[tek] Daily en Eri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 13:03

Ik ben weer aan het tekenen geweest met pastel en daar zijn deze 2 tekeningen uitgekomen.
Wat ik alleen jammer vind is dat de verhoudingen enzo niet helemaal kloppen en ik dat niet kan weggummen.

Dit is Daily het veulen van m'n paardje:
Afbeelding

Het oog is zwaar mislukt ik kreeg het maar niet goed.
De oren zijn te puntig en de neus heeft ook een aparte vorm Verward
En het voorplukje is een beetje donker uitgevallen.

Dit is Eri het paardje van CoWgIrLtJuHh
Afbeelding

De scanner heeft net de puntjes van de oren niet gepakt.
De neus vind ik te groot,de oren wat te klein en het hoofd heeft links een beetje aparte vorm.

maar goed, commentaar!!! mits opbouwend

(ik werk nog niet zo lang met pastel dit is pas een van mn eersten heb er hiervoor nog 2 gemaakt, dus de kleuren kloppen niet helemaal moet nog een beetje uitvinden wat voor kleuren het allemaal zijn Knipoog )

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:04

heb je toevallig ook de foto's waarvan je ze hebt nagetekent? Lachen

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:40

Bij de eerste vind ik de neus een beetje raar...

maar ik doe het je niet na...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 17:58

Marwszjeuh schreef:
heb je toevallig ook de foto's waarvan je ze hebt nagetekent? Lachen

dan moet ik ze eerst even opzoeken ik weet niet of die foto waar ik daily van heb getekent of ik die al gescant heb ma ik zal ff kijken

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:59

Jammer dat de verhoudingen niet kloppen Bloos!
Kan je niet eerst met potlood de omlijningen maken Lachen ? Bij de 2de vind ik de neus wel heel mooi

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:00

m00nlight schreef:
Jammer dat de verhoudingen niet kloppen Bloos!
Kan je niet eerst met potlood de omlijningen maken Lachen ? Bij de 2de vind ik de neus wel heel mooi

dat had ik ook gedaan en toen leek het niet zo erg...ma toen ik klaar was met inkleuren viel het wel erg op...maja ik kan het nu niet meer veranderen Knipoog

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:00

dit is de foto van Daily
Afbeelding

en deze van Eri
Afbeelding
(zoals je ziet kloppen de kleuren niet helemaal,maar dat had ik hierboven al gezegt Knipoog )

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:31

Leuk! OK dan!

Er zijn wel wat dingetjes die niet kloppen, maar die zijn veelal al genoemd. Ik vind het kleurgebruik erg leuk! Vrij zacht, waardoor de tekeningen een beetje dromerig overkomen.
Wel laat je (en dat klinkt misschien een beetje vreemd) het materiaal het meeste werk doen. Dwz zeggen dat je erop vertrouwt dat de 'natuurlijke'highlights van pastels ongeveer wel goed zullen vallen...en dat is niet helemaal zo, waardoor de tekeningen inlveren op diepte.
Je kunt bijvoorbeeld bij de tekening van Daily rustig een hele donkere tint gebruiken voor de schaduwen, ipv van alleen gebruik te maken van dikkere en dunnere lagen van 1 kleur. Als het contrast schaduw/licht te sterk wordt, kun je bij pastel altijd nog retoucheren door voorzichtig wat kleur weg te schrapen met een wattenstaafje.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 21:09

rider schreef:
Leuk! OK dan!

Er zijn wel wat dingetjes die niet kloppen, maar die zijn veelal al genoemd. Ik vind het kleurgebruik erg leuk! Vrij zacht, waardoor de tekeningen een beetje dromerig overkomen.
Wel laat je (en dat klinkt misschien een beetje vreemd) het materiaal het meeste werk doen. Dwz zeggen dat je erop vertrouwt dat de 'natuurlijke'highlights van pastels ongeveer wel goed zullen vallen...en dat is niet helemaal zo, waardoor de tekeningen inlveren op diepte.
Je kunt bijvoorbeeld bij de tekening van Daily rustig een hele donkere tint gebruiken voor de schaduwen, ipv van alleen gebruik te maken van dikkere en dunnere lagen van 1 kleur. Als het contrast schaduw/licht te sterk wordt, kun je bij pastel altijd nog retoucheren door voorzichtig wat kleur weg te schrapen met een wattenstaafje.

Bij Daily had ik dat bruine met 2 kleuren gewerkt ma die niet zo veel van elkaar versschillen en ik heb ze veel geveegt daardoor zit er ook niet veel verschil in maar ik zal de volgende keer met wat meer en ook donkerder kleuren gaan werken(als me dat lukt Knipoog )

owjah waar blijven die 2 foto's van jou??? Tong uitsteken want jou paardjes zou ik ook nog tekenen
Haha!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:22

ze lijken best! al had je wel wat meer detail mogen gebruiken Knipoog

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 21:40

mickey1989 schreef:
ze lijken best! al had je wel wat meer detail mogen gebruiken Knipoog

jah ze lijken een beetje leeg nu
ik zal er bij mn volgende tekeningen meer op letten

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:16

kimbalover schreef:
owjah waar blijven die 2 foto's van jou??? Tong uitsteken want jou paardjes zou ik ook nog tekenen
Haha!

Ik moet ze nog even ergens uploaden, zal ze z.s.m naar je toesturen.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:59

rider schreef:
Ik moet ze nog even ergens uploaden, zal ze z.s.m naar je toesturen.

ok is goed hoor

Depny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:48

Hardstikke bedankt!
Ik vind hem echt heel mooi gelukt! De voorlok vind ik vooral heel mooi!

*Ik zet em in mijn profiel!*

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:39

Er leuk gedaan hoor! Alleen jammer dat de verhoudingen niet zo helemaal goed zijn..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:23

hoe oud ben je ? Nagelbijten / Gniffelen

je werkt leuk met pastel, maar ga eerst wat meer mnaar paarden kijken, ik vind de verhoudingen voor geen meter kloppen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:51

mandy_b_s schreef:
hoe oud ben je ? Nagelbijten / Gniffelen

je werkt leuk met pastel, maar ga eerst wat meer mnaar paarden kijken, ik vind de verhoudingen voor geen meter kloppen

ik ben 16...SO WHAT??? >;)
wat heeft leeftijd er nu weer mee te maken Verward
ik teken toch paarden van foto's na wat heeft het dan voor nut om naar andere paarden te kijken elk paard heeft andere verhoudingen dus dat heeft toch geen zin, als je paarden uit je hoofd tekent zou het een ander verhaal wezen.
en trouwens, als ik me goed kan herrineren heb ik ook wel is tekeningen van jou gezien op bokt en alsof die zo perfect waren dus ga zelf ook maar eens op de verhoudingen letten Rolleyes

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:42

kimbalover schreef:
ik teken toch paarden van foto's na wat heeft het dan voor nut om naar andere paarden te kijken elk paard heeft andere verhoudingen dus dat heeft toch geen zin, als je paarden uit je hoofd tekent zou het een ander verhaal wezen.
en trouwens, als ik me goed kan herrineren heb ik ook wel is tekeningen van jou gezien op bokt en alsof die zo perfect waren dus ga zelf ook maar eens op de verhoudingen letten Rolleyes

ohja ? nou sorry, ik heb maar een keer een foto geplaatst, en daar veel lovende kritiek op gehad, en de gene waarvoor was er ook blij mee. trouwens we hebben het hier over jou tekeningen, dus ga niet op mij zitten zeiken. en al teken je van foto's na heeft het nog wel zin om te kijken naar een paard, want zo te zien gaat het nog niet echt goed he ? ; SO WHAT !! Tong uitsteken

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:28

kimbalover schreef:

Niet gelijk zo aanvallend Haha! .

Iemand van 12 tekent meestal anders van iemand van 30. Elk paard heeft andere verhoudingen maar meestal ook verhoudingen die bij elkaar passen. Zo kan je kijken wat er fout is aan de verhoudingen op je tekeningen en kan je dat veranderen.

Anderen niet pakken op hun tekenkunsten he, daarvoor heeft ze toen een topic geopend, als mensen niet kunnen tekenen moet je ze daar niet op afkraken.

Wel gezellig blijven...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:02

mandy_b_s schreef:
ohja ? nou sorry, ik heb maar een keer een foto geplaatst, en daar veel lovende kritiek op gehad, en de gene waarvoor was er ook blij mee. trouwens we hebben het hier over jou tekeningen, dus ga niet op mij zitten zeiken. en al teken je van foto's na heeft het nog wel zin om te kijken naar een paard, want zo te zien gaat het nog niet echt goed he ? ; SO WHAT !! Tong uitsteken

neej het gaat ook niet echt goed, daarom zet ik mn tekeningen hier op bokt voor wat nuttige commentaar/tips en niet voor reacties zoals: hoe oud ben je?(had ff in mn profiel gekeken had je het ook gezien Blond ), en ik vind de verhoudingen voor geen meter kloppen.
aan die reacties heb ik nix dus hou die mening dan voor je, want heb er niet om gevraagt...en die gene waarvoor ik Eri heb getekent was ook blij met deze tekening dus dat maakt niet uit of ie mooi is of als die niet helemaal klopt.

Depny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:09

Oefening baart kunst!
Als je mijn eerste tekeningen ziet! Nagelbijten / Gniffelen

En natuurlijk mag je best zeggen dat je de verhoudingen niet vind kloppen, maar niet iedereen (misschien diegene zelf ook) ziet wat je bedoeld. Als je er dan bij zegt waarom je het niet vind kloppen, dan kan diegene er ook nog wat van leren. Lachen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:11

Jus_dOrange schreef:
Niet gelijk zo aanvallend Haha! .

Iemand van 12 tekent meestal anders van iemand van 30. Elk paard heeft andere verhoudingen maar meestal ook verhoudingen die bij elkaar passen. Zo kan je kijken wat er fout is aan de verhoudingen op je tekeningen en kan je dat veranderen.

Anderen niet pakken op hun tekenkunsten he, daarvoor heeft ze toen een topic geopend, als mensen niet kunnen tekenen moet je ze daar niet op afkraken.

Wel gezellig blijven...

Jah maar zoals ik al zei elke paard heeft z'n eigen verhoudingen stel nou dat ik een tinker teken met een hele erge ramsneus terwijl ik daarvoor naar een tinker heb zitten kijken die dat helemaal niet heeft,wat heeft het dan voor nut om dan naar andere paarden te kijken???maarjah zo kun je een eindeloze discussie hierover gaan voeren dus laten we daar maar niet aan beginnen Knipoog

en ik kraak mandy_b_s niet af op haar tekenkunsten, hoe noem je dat dan wat zei zegt over de mijne???? Nerd

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:20

ik ben het helemaal met kimbalover eens

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:02

De paarden zijn erg onrealistisch door hun gekke vormen en weinig spiervorming o.i.d., maar ik vind de tekening fantastisch! Heel erg stripachtig, ik vind het superleuke tekeningen, ookal lijken ze niet echt. Ze stralen vrolijkheid uit en dat vind ik mooi Lachen

Misschien de achtergrond nog wat kleuren?

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:21

Tja de verhoudingen zijn niet naar behoren Knipoog
Op zich niks mis mee hoor; maar probeer ff simpel met een potloodtekening, dan kan je vaker corrigeren; als je denkt dat de verhoudingen kloppen, dan kan je een poging wagen om de pasteltechniek toe te passen. Ook pastel vereist heel wat oefenuurtjes.
Al met al heb je iets gepresteerd en da s al heel wat Lachen Lachen ;
succes