Ik ben weer thuis : Missie geslaagt !!! + UPDATE + FOTO'S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Ik ben weer thuis : Missie geslaagt !!! + UPDATE + FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 21:39

Zoals ik al vertelde vorige week ben ik de hele week in belgie geweest en zijn we allerlei stallen langsgeweest om paardjes te kijken....

Nou, dat is goed gelukt!! Haha! Haha! Haha!

Ben nu 4 paardjes rijker....

Het zijn een few spot merrie van 10 (puur als fokmerrie bedoelt) met een half amerikaans veulentje (kleur kan nog helemaal veranderen van het veulen kan er nog niks over zeggen, ze is nu gitzwart)van nu net een week oud.
Een jaarling amerikaanse merrie, zwart bont, super luxe en klein.
En een amerikaans veulentje dat 19 mei is geboren en nog tot oktober bij de moeder moet blijven, dit veulentje is ook zwart bont.

Ik ben er echt heel blij mee, zo gauw alles foto's zijn ontwikkelt zal ik ze jullie laten zien, maar ik ben nu pas thuis en heb ze nog niet laten ontwikkelen.

Het jaarlingetje, Bolvero Challenger Black Berry genaamd (wie helpt me aan een leuke KORTE roepnaam?? Haha! ) heb ik hier al thuis, de few spot met veulen hebben we gelijk naar de hengstenhouder gebracht vanmiddag, ze staat nu naast Mika om door hetzelfde hengstje te worden gedekt en zoals ik al zei, het andere veulen blijft tot oktober bij de moeder.

Ben zo blij......Heb al een stalnaam voor de paardjes : Whistle Mountain Miniature Horse Farm en dan komt er op de stamboom van de paardjes gewoon WM voor de naam te staan.....Voor Mylano wordt het dus :
WM Blue Eyes Mylano Sigaar Sigaar Klinkt wel chique, al zeg ik het zelf... Haha! Haha!

Zo gauw de foto's klaar zijn plaats ik ze!
Laatst bijgewerkt door Mika op 04-06-02 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:43

Aaah wat gaaf Son.
Nou het begin is er in ieder geval....en nog meer dan je had verwacht toch....4 ponyssssss *wow*.
Ben echt heel erg benieuwd naar de foto's......
Wat een chique naam zeg voor je stal, hoe heb je dat zo bedacht?
Heel veel plezier met je pracht paardjes Kwijl

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:46

gefeliciteerd! heb je in ieder geval niet voor niks dat hele stuk gereden, ben benieuwd naar de foto's!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:50

Vind het echt zooooooooooo onwijs gaaf voor je he!!!!! Ben ook echt super benieuwt naar de foto's!
Echt super! En vind de stalnaam echt heel erg mooi!! Vandaag heb je mika dus ook weer ff lekker kunnen knuffelen Lovers
Echt heel leuk!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:50

Wat gaaf zeg!! Opeens 4 pony's rijker jeetje Cool
Had je daar al stallen voor dan of ben je die nu aan het bouwen Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 21:52

Hoe ik mijn stalnaam heb bedacht.......................... Cool Cool

Het is eigenlijk gekomen in Portugal, daar was ik met een vriendin op vakantie en met al de nodige sangria achter de kiezen waren we behoorlijk vervelend en melig aan het worden.
We zaten te praten met een stelletje obers in het hotel waar we logeerden toen ze vroegen waar we vandaan kwamen....
Zegt mijn vriendin ineens : "she is from Whistle Mountain and I come from Highmoor"......Dus wij helemaal in een deuk want die lui snapten er helemaal niks van.... Haha! Haha! Haha! Ze bedoelde dus gewoon dat ik uit Fluitenberg kwam en zij uit Hoogeveen......... *LOL* *LOL* *LOL*

En dat is eigenlijk wel een beetje blijven hangen, en omdat ik het eigenlijk wel toepasselijk vind omdat ik dus nog steeds op dezelfde plek woon.......

Ben blij dat je het leuk vind en niet kinderachtig ofzo, maar het valt sowieso niet mee een leuke stalnaam te bedenken....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 22:19

stallen.................. Scheve mond Scheve mond

Die moeten we nog bouwen, de architect is heel druk met de tekeningen om een bouwaanvraag in te dienen bij de gemeente....Maar tot die tijd kunnen de pony's wel onderdak hoor, ik kan ruimte maken door de kippen te verhuizen, als ik dat gedaan heb is er precies genoeg ruimte om alles onderdak te stallen.
Maar zoals de verwachting nu is hebben we tegen oktober de stal klaar, dus voor de winter moet het geen probleem meer zijn.

Mika was lief joh vanmiddag, ze hinnikte tegen me! Alleen schijnen zij en Mylano zich nogal te misdragen, eigenlijk begrijp ik het niet helemaal...
Toen ik vanmiddag Mylano even uit de stal wilde halen zei de vrouw van de hengstenhouder " niet doen hoor, ze zijn niet te hanteren!" "mijn man heeft gezegd dat ik er alleen niet mee bezig moet gaan omdat ze wild zijn" Verward Verward Verward Verward Ikkenietsnap..............Ze zijn zo lief............. Lovers Lovers
Ik heb ze er toch uitgehaald en de vrouw van de hengstenhouder stond me met grote ogen aan te kijken, maar er was helemaal niets aan de hand, ze waren zo braaf..........Dus ik snap het echt niet.......

Misschien dat Mika hun nu de "test" geeft die ik de eerste paar weken van haar heb gehad??? Toen was ze inderdaad knap lastig......Maar dan nog....... Verward Verward Morgen wil ik de hengstenhouder nog even bellen om te vragen hoe het met Evien en het veulen gaat en dan zal ik hem weleens vragen hoe het precies zit want ik begrijp het echt niet.....

Anyway, ze zagen er absoluut goed uit, mooie schone stallen, lekker vers hooi, dus zorgen maak ik me er niet om.....Maar vreemd blijft het wel!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:28

Wow gaaf zeg!!!!
heel veel plezier met je nieuwe paardjes Knipoog
enne, snel foto's hè, hahaha

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:37

he wat gaaf!! Wist niet dat jij zulke plannen had zeg! Tof gefeliciteerd.
Door wie worden mika & die andere merrie gedekt?

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:02

Nou zeg hoe kan ik nou over dit bericht heen hebben gelezen? Verward
Wat gaaf zeg, zomaar 4 paardjes rijker! Nou ja, zomaar Schijnheilig
Dus nu wordt het allemaal echt serieus, 6 paardjes heb je dan ineens. Hoewel het meeste nog jong spul is, toch klinkt het wel als grote aanwinsten voor een goede fokkerij. Je bent er vast onwijs blij mee.
Straks de stallen allemaal mooi klaar en dan is het wachten op de eerste 2 zelfgefokte veulentjes volgend voorjaar!!
Ben uiteraard heel benieuwd naar de foto's.
En je zocht nog een leuke KORTE roepnaam voor Bolvero Challenger Black Berry. Kan uit je tekst maar niet ontdekken of het een merrietje of hengstje is. Als het een merrie is zou je d'r Floor kunnen noemen (v l o o r zit namelijk al in de originele naam) of voor een hengstje Bobo vanwege al de B's in de naam. *LOL* of Chally / Tjali vanwege Challenger.
Ach, je zult zelf ook al wel eindeloos gepuzzeld hebben.

Hey heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten Knipoog

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 17:45

Hier dan eindelijk de foto's, na een studie van ongeveer een hele dag! Boos! Boos! Boos! Het is er niet gemakkelijker op geworden nu endoria niet meer werkt!!!

Allereerst het veulentje: Miniatures Hippodrome Diana

Diana moet nog tot oktober bij haar moeder blijven. Diana is 100% amerikaans gefokt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk werken de foto's nu, ik zou anders niet weten hoe ik het anders moet doen......... Verward Verward

Anyway, volgende :

De merrie Evien van de Heuning, een 10 jarige few spot merrie (die hoognodig op dieet moet !!!!! Haha! ) met een veulentje van nu 9 dagen oud genaamd Bolvero Challenger Shamila. Evien is puur een fokmerrie, zoals jullie kunnen zien van het echte "basis-type", maar ik heb 4 generaties veulens van haar gezien en ze fokt echt heel mooi en dat is ook heel veel waard! Shamila is een 50% amerikaans gefokt veulentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Next : Haha! Haha!

Een hele mooie jaarling merrie, genaamd : Bolvero Challenger Black Berry
Zij is gisteren mee naar huis gekomen, de rest staat nu bij de hengstenhouder en Diana moet nog bij mams blijven. Black Berry is echt een plaatje om te zien en ik verwacht ook eigenlijk best wel heel veel van haar, al is het een risico om veulens/jaarlingen te kopen omdat je nooit weet hoe ze zich zullen ontwikkelen.
Het is zo'n schatje, en zo klein........Ik heb haar nog niet gemeten, maar ik schat dat ze nu ongeveer op 75 a 78 cm zit, verwachte stokmaat is ongeveer 83 cm. Amerikaantjes staan erom bekend in het eerste jaar een gigantische groeispurt te maken en daarna blijven ze eigenlijk niet echt meer in de hoogte doorgroeien, maar ik verwacht dat ze toch die 83 wel haalt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige foto's waren heel erg glad waardoor ze een beetje in de scanner "bleven hangen", dus als de verhoudingen niet helemaal kloppen of als het net lijkt dat alles onder water is.........Ik heb mijn best gedaan! Sigaar Sigaar

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:04

Wow wat een gave paardjes zeg Kwijl
Black Berry vind ik het leukst, maar die andere zijn ook gaaf hor!
echt heel veel plezier ermee (dat had ik volgensmij al gezegt, maar okej)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:22

Wauw dit is nu precies 1 van mijn 2 keuzes later als ik een paard ga kopen (zwart of donkerbruin met wat witte aftekeningen en een witte vlek bij de schoft of een valkkleurige) alleen dan eentje van rond de 1.62 Haha!
Afbeelding
Echt SUPER getekend, *kwijl kwijl kwijl* Kwijl Kwijl Kwijl Echt een gaaf beestje, zo'n mooi donker koppie en dan met af en toe wat wit, geweldig.
Denk dat dat veulentje ook zoiets gaat worden of niet? Echt heel gaaf.
Je moet haar niet Floor noemen hoor, zoals ik hierboven zei Haha! , dat past niet bij dit beestje als me nog iets te binnen schiet PB ik het wel Knipoog
Die andere dikkerd moet inderdaad op dieet Haha!

Jee wat een verzameling joh, je hebt wel smaak. Kwijl
Luxe hoor, ik ga op reis en neem mee ... Schijnheilig
nou dit is m'n eerste paard
NEXT
en dit m'n tweede...
*LOL* *LOL* *LOL*

Hartstikke leuk voor je. Als ze er allemaal zijn mag ik dan weer eens langskomen om je nieuwe aanwinsten te zien (en Mylano natuurlijk) dan speel ik een dagje groom als je nog wilt mennen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:28

Ik wist dat je een kleintje erbij wilde kopen om te fokken, maar vier???

*LOL* Gefeliciteerd hoor met je nieuwe aanwinsten! Je droomt komt nu echt uit he? Geweldig lijkt me dat!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 18:30

Altijd goed Marije !!!!!!! Haha! Haha! Haha!


Ik ben zelf ook harstikke trots op mn paardjes, het valt helemaal niet mee om kleintjes te kopen in de een beetje apartere bloedlijnen, maar ik durf zelf wel te zeggen dat ik goed ben geslaagd! Knipoog Knipoog

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:36

mooie paardjes hoor Sonja!
gefeliciteerd!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:00

hoii

mooie paardjes zeg!! Vooral die jaarling is erg mooi! Kwijl

Hoe kan die zwarte nog worden dan??

LINDA

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 22:49

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat voor kleur Shamila zou kunnen krijgen.......Misschien helemaal gemarmerd? Misschien op latere leeftijd een shabrak? Echt geen flauw idee.......
Ze heeft nu in ieder geval 3 witte voetjes wat de platenbont factor is van haar vader en voor de rest is ze helemaal zwart, maar wanneer je de haren uit elkaar doet zit er een heel andere kleur onder.......
Ikkeechtnietweet......Dat wordt dus gewoon een verrassing! Haha! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:54

Zo, even inkopen gedaan? Haha!

Wat een ontzettend gave diertjes zeg! Heel veel succes met ze in de toekomst! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:50

Wat een schitterende paardjes zeg! Vooral die jaarling vind ik echt bijzonder! Echt gaaf dat je er 4 bij hebt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:54

de laatste (zwartbonte) vind ik echt geweldig! Schitterend luxe ding, hopen dat ze onder de 85 blijft.
Welke afstammingen zitten er achter de paardjes?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:33

Wat leuk om zo "inkopen" te doen! Haha! Schattige paardjes om te zien hoor.

Zijn dit nu Amerikaanse Shetlanders of zo, of Falabella's? Of wat anders? Verward

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:02

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Vooral Diana vind ik een schatje, die ging echt staan voor die foto lijkt het wel, zo van 'kijk mij eens mooi zijn'. Hoe voelt het nou om in één keer vier paarden aan te kopen, stond je niet te tollen op je benen toen de verkoop rond was?

In ieder geval heel veel plezier met je paardjes! Haha!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:50

Gefeliciteerd! Wat een leuke pony's! Vooral Diana is erg leuk! Lovers
Als ik al die foto's zo zie (ook van de mini-hengstjes elders op bokt) baal ik af en toe wel eens dat mijn meiden in de grote maat zitten! Haha!

Alhoewel ik voorlopig nog niet mag fokken van manlief, hij vind 2 pony's genoeg! Komt misschien nog wel!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:51

Wat een supergave beestjes! Gefeliciteerd!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ardanwan, Ballard_L, Gittta, hokke, Ineke2, Karintich, Lauke, laura_estee, maras, mirriejj, Nimby, pol013, Rinkex, robbie88, Robin_Rikkie, Salinah, shaddy82, xSannee, YvonneV en 100 bezoekers