Beugels recht aan mijn voeten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Beugels recht aan mijn voeten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 06:52

Ik heb moiete om mijn beugels recht onder de bal van mijn voet te houden. Ik denk dat ik soms teveel knijp met mijn knieen en daardoor even het contact met de beugels verlies.
Dan zitten mijn beugels weer scheef onder mijn voet. Het lukt me maar niet om ze netjes recht te houden.
Iemand tips?


musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 10:52

beugelblokjes willen wel eens helpen. veded kan je misschien je beugels een gaatje korter doen en proberen om je been recht langs het zadel te houden en niet te veel te knijpen met je boven benen. probeer recht op je paard te zitten en je hakken uit te drukken. doe verder goede laarzen aan. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:25

musje"]
beugelblokjes willen wel eens helpen.
[/quote]
Van die schuine?

[quote="musje schreef:
niet te veel te knijpen met je boven benen.

Dat doe ik dus wel tot mijn schaamte. Ik heb vroeger altijd geleerd om mijn knieen er heel goed aan te houden en dat moet ik nu dus afleren.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:45

Die schuine zorgen ervoor dat je je voeten niet naar buiten draait zelf vind ik deze niet lekker rijden. de platte zij gewoon antislip blokjes en die vind ik zelf wel erg fijn rijden. maar dat is voor iedereen verschillend en een kwestie van uitproberen. Waarom vraag je niet een keer of iemand in het midden van de bak gaat staan en elke keer als jij je benen aanspand er iets van zegt. in het begin wordt je hier knetter gek van maar omdat iemand je er steeds op wijst en je dus vaak "goed" zit wordt dit weer een gewoonte en leer je vanzelf je benen te ontspannen. je moet altijd je benen aan je paard houden maar je "knijpt" alleen met je boven benen als je een overgang maakt. maar ja het is best moeilijk om een gewoonte af te leren dus succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:22

Ik heb nu gewoon platte beugelblokjes in mijn beugels. Mijn instructeur roept gelukkig al vaak als hij ziet dat ik mijn been verkeerd aanspan of als hij ziet dat mijn beugel weer verkeerd zit.
Bij mij wekr het altijd wel goed als ik em iets voor stel of iets afspreek misschien moet ik dat maar doen. Ik heb nu de afspraak dat ik altijd als ik langs A rij even mijn elleboogpositie controleer en dat wert goed.En om mijn polsen los te houden stel ik me voor dat er een elastieken verbinding zit ipv spieren. Dus eigenlijk zou ik ter ondersteuning ook zoiets voor mijn benen moeten verzinnen.
Maar wat zou nou handig zijn?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:33

hoi

mijn instructrice had hetzelfde probleem. en nou ga ik een oplossing geven die echt niet leuk is! Lachen... maar volgens haar succes gegarandeerd.
is je beugels heeeeel kort maken. zo kort als een jockey. en zo moet je gaan rijden. in ieder geval een uur. stappen draven en galoperen. en vooral galoperen heel lang volhouden tot je niet meer kan. ... dan wordt je zo rood als een tomaat en voel je je vreselijk. en dat is precies wat de bedoeling en dan uitstappen met de beugels weer op de maat die je als eerste had. heel veel succes en de groetjes

joycje ...

ps laat je even weten hoe het gegaan is. Lachen

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:49

bij mij zitten de beugels ook altijd scheef onder mijn voeten, ik heb schuine beugelblokjes en rechte gehad, maar hielp niks.
Haha ik zal dat van die jocky ook eens proberen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Tong uitsteken Knipoog

saltycinq
Berichten: 42
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:59

heeeeej

ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt met voeten scheef ( ben een beetje blond Scheve mond )maar wat ik altijd moest was de beugels vastmaken met touwtjes aan de singel !! daardoor rij ik nu stukken beter met mijn voeten recht !!! moet je maar eens proberen ( is in het begin kats verrot en je krijgt spierpijn maar daarna na een paar keer touwtjes rij je uitstekend!!!!!!!!!!! *LOL*

groetjes elsje

ps: laat me ff horen als het goed gegaan is hahaha

-* A beautiful mind is a joy forever *-

saltycinq
Berichten: 42
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:00

nog ff een klein dingetje

die touwtjes kun je gewoon maken van strotouwtjes maar ik denk dat je daar zlef ook wel opgekomen was haha

veel liefs elsje

-* A beautiful mind is a joy forever *-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:10

Mijn beugels aan mijn singel vastmaken lijkt me niet zo'n goed idee. Op zich hou ik mijn voeten wel recht maar mijn beugels zitten altijd wat scheef aan mijn voeten.

Zo iets:

Afbeelding

saltycinq
Berichten: 42
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:26

haha leuk getekend ..maar of iets anders kan weet ik niet .....ik heb nog niet iets gehoord erover....ik hoop voor je dat het lukt.....

groetjes elsje

ps: is het supererg vervelend dan??( kan me voorstellen dat je er een beetje van baalt) kijk als het er netjes en niet storend uitziet zal ik denken van laat maar lekker (scheef)hangen!!!!!!haha

-* A beautiful mind is a joy forever *-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:29

saltycinq schreef:
ps: is het supererg vervelend dan


Het is gewoon niet goed. Ik moet mijn benen langer laten afhangen en iet onbewust mijn knieen optrekken/ teveel aanspannen. Het moet een rustiger beeld worden. Een beetje scheef is niet zo erg maar bij komt mjin beugels soms helemaal los van mijn voet en dat is fout.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:20

Katrien schreef:
Het is gewoon niet goed. Ik moet mijn benen langer laten afhangen en iet onbewust mijn knieen optrekken/ teveel aanspannen. Het moet een rustiger beeld worden. Een beetje scheef is niet zo erg maar bij komt mjin beugels soms helemaal los van mijn voet en dat is fout.


En daar is volgens mij maar 1 oplossing voor: zitles! Zonder stijgbeugels, aan de longe en pijn lijden }>
Dat is echt de enige manier om een onafhankelijk zit te ontwikkelen en alleen dan kun je je been mooi lang laten.

Nulla tenaci invia est via

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:23


:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:46

Sjimmy schreef:
Doet ze al margreet zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ght=zitles
Maar zijn je beugels niet 1 gaatje te lang als ze echt loskomen van je voet?

Ik doe het ook als mijn beugels korter zijn. Het is net op het moment dat ik mijn benen er meer aanleg en vergeet dat ik ze lang moet houden. Dan knijp ik mijn knieen aan en gaat mijn been omhoog.
Zitles doe ik al regelmatig en zonder beugels heb ik mijn benen rustig maar dan is er wel weer het gevaar dat ik me vastklem met mijn knieen (vooral bij onverwachte bewegingen...).
Het is trouwens niet zo dat mijn voet heel vaak loskomt maar af en toe voel ik het opeens. Mijn beugels zijn niet de hele tijd aan het rommelen maar ik zou het graag nog net wat rustiger willen hebben.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:24

Ik heb mijn beugels ook vaak scheef. Zoals jij het hebt getekend heb ik het meestal andersom geloof ik.......

En het heeft niets met mijn zit te maken. Ik heb zonder zadel of zonder beugels nergens problemen mee. Kreeg laatst tijdens de eerste les die ik in vijf jaar heb gehad nog een compliment dat ik zo netjes zat.

Ik heb geen idee hoe dit komt maar ik heb er met schuine beugelblokjes iets minder last van.

Ik probeer nu ook de beugels recht aan mijn voeten te houden maar volgens mij zitten ze nog redelijk vaak scheef. Niemand heeft mij hier echter ooit op gewezen, ik weet dat het zo is maar blijkbaar vind niemand het belangrijk genoeg om aandacht aan te besteden.
Vroeger reed ik wel met "richtingaanwijzers" Haha!

Dat doe ik gelukkig niet meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 7 bezoekers