paard is afgekeurd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 23:06

Ik moet even wat kwijt want ik ben gefrustreerd. Frusty Frusty Huilen Verdrietig Frusty ik ben op zoek naar een nieuw paard nadat ik twee en een halve maand geleden mijn eigen paard heb moeten laten inslapen. Een paar weken terug had ik een leuk paard gevonden. Ik wil ze klinisch en rontgenologisch goedgekeurd hebben. Ik heb meer dan een jaar ellende gehad met mijn vorige paard, die ik niet had laten keuren, dus vandaar dat ik nu wel een keuring doe. En nu had ik dat paard op het oog en diekwam toen helaas niet door de klinische keuring heen. En na een foto bleek het niet goed te zitten in zijn kogel. Ik gefrustreerd. Ik weer verder zoeken en heb weer een ander paard gevonden..superkarakter, erg leuk enz. Ik vandaag weer naar de keuring. Klinisch goedgekeurd..foto's genomen, allemaal goed tot de laatste twee foto's van de achterknieen. Daar bleek hij een ernstige vorm van OC en OCD te hebben. Terwijl hier verder dus in het rijden enz. niets van te merken was en ook bij de klinische keuring niet. Ik baal nu dus enorm.`Het valt niet mee zeg om een paard te vinden. Het lijkt wel of alle paarden tegenwoordig afgekeurd worden. Da's echt pech hebben.
Nou ja..we houden vol. Er moet voor mij toch een leuk en gezond paard te vinden zijn.
Maar vandaag voel ik me gewoon enigszins gefrustreerd en moest het even kwijt. Frusty Frusty Frusty


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 01:03

Daar is Bokt! voor. Je vindt vast nog wel een gezond paard. Suuces er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 01:08

Hoi Piet,

ja ik ben bekend met dit probleem, ik snap wel hoe je je voelt nu. Je krijgt soms zin om je paard dan maar naar zo'n makkelijker veearts te brengen die wat minder streng kijkt om hem dan maar mee naar huis te nemen maar da's natuurlijk ook geen oplossing.

Een poosje geleden wilde ik een paard kopen dat ik op dat moment nog uitbracht voor een eigenaar. mijn eigen paard is erg geblesseerd geweest en op dat moment was nog helemaal niet duidelijk hoe dat af zou gaan lopen. Het klikte erg goed met dat andere paard, en we konden het over een heel redelijke prijs eens worden, dus ik dat beest laten keuren. Niet door de klinische keuring AAAARGH!!! Ik heb er nog over gedacht hem alsnog te kopen, omdat hij niet zo duur was, en in feite praat je dan gewoon over risicospreiding van je geld, als je het puur zakelijk bekijkt dan. Een goede vriend raadde me het af met de woorden: (dit is dus de moraal van dit verhaal)
"Problemen krijg je toch wel, dus waarom zou je ze dan kopen?"

Het muisje had een staartje. Ik werd een poosje later gebeld (paard was inmiddels bij de eigenaar terug) door een mevrouw die wist dat ik het gereden had, wat bleek: de eigenaar had haar het paard voor koop aangeboden, paard stond nu bij haar op proef, maar liep sinds enige dagen kreupel tijdens het rijden. Of ik daar meer van wist.

Problemen krijg je toch wel.

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 07:37

Balen is dat he Piet? Ik heb dat ook meegemaakt. Ik had het paard een week op proef en alles was perfect, te perfect achteraf...Alles klikte zo goed en het paard liep super, zelfs zijn papieren waren super (Rossini}.Kortom ik was helemaal in love.
Toen kwam de keuring, eerst klinish niet goed. Toen rontgenologisch, helemaal niet goed.
Nou, ik ben er echt ziek van geweest. Gelukkig kon ik Warda terugkrijgen en die wil ik NOOOOOOIT meer kwijt!
Maar wat ik het bedriegelijkste vond, was dat je zo aan de buitenkant echt niets ontdekte...

Sterkte ermee, en je moet maar zo denken, er wacht nog wel een superpaard op je somewhere...

Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 07:38

Tja, bij ons op de manege hoor je ook vaak van die verhalen. Ik ken trouwens een meisje die het met haar kleine sjieke d-pony tot Z-dressuur bracht. Ze kreeg letterlijk alles in de schoot geworpen wat dat betreft: ze mocht al jong een eigen pony, haar moeder bracht haar dagelijks met de auto naar de manege zodat ze kon trainen, gewoon les maar ook priveles. Ze had altijd de nieuwste spullen, hulpteugels, mooie dekens, trailer, noem maar op. Kleine meisjes waren jaloers op haar, en ik moet toegeven, ik ook wel! Elke zondag ging ze wedstrijd rijden voor zover mogelijk. Echt niet te geloven.
Toen werd de pony te klein, en werd besloten om een grote e-pony erbij te kopen. De nieuwe pony was nog op proef toen hij kreupel raakte, dus..... niet gekocht. Had je dat meisje toen moeten horen zeuren, omdat ze 1 week ( Verward ) niet kon rijden! Die zou je toch een schop onder de kont geven!
Maar goed, je denkt dat het wel over gaat. Krijgt ze eindelijk een nieuwe pony, prachtig zwarte, bleek naderhand net 1cm groter te zijn en dus een paard. Vond ze wel leuk. Alleen deze was nog maar B-nivo, hoewel heel soepel ingereden en goed voorwaarts. Als je haar echter hoorde kankeren bij alles wat hij niet goed deed Frusty !
Ieder meisje zou dolblij geweest zijn met zo'n prachtig sportpaard. Zij zit echter te zeuren bij alles dat niet goed gaat, het ligt altijd aan het paard. Misselijk
Verder zei ze ooit dat ze in de binnenbak wilde rijden terwijl er beginnersles is, en of zij er dan niet gewoon doorheen kan rijden... Nee natuurlijk niet! Ze had ook niet voor een les betaald dus?? Wordt ze pissig...
Tja, af en toe vraag je je af wat je zo'n kind nog moet geven om haar gelukkig te maken. Als ze eens een paar jaar zou gaan werken bij Artsen zonder grenzen in India of zo? Even nuchter worden... want thuis slaapt ze nog Gaaaap .
Groetjes, Dorine.

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 07:46

Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met een afgekeurd paard???????????

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 12:46

Ha Piet
Waarom laat je het paard op de foto zetten?
Als het paard door de klinische keuring komt wie zegt dan dat ie last gaat krijgen van die achterbenen.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een onwijs duur sportpaard wilt kopen dat je 'm op de foto zet maar anders is klinisch zeker voldoende.
het waarom zal ik hier niet uitleggen maar kun je lezen door op de volgende link te gaan kijken dan hoeven mensen die het niet intreseren niet een lang verhaal door te worstelen.
Een paard met 4-tjes kan namelijk vaak zat net zo goed lopen als een paard met 1tjes terwijl die dan een peesblesure ofzo oploopt.....
veel succes verder met zoeken naar een ander paard

http://iaehv.iaehv.nl/users/lijssel/ned ... ansen.html

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 12:53

ik vraag me af of niet elk paard iets heeft? Hercules heeft artrose, Jopie heeft hoefkatrol en een zeer lichte vorm van artrose en Voltrack heeft ook 2-tjes in de hoeven. Als je een paard zonder mankementen zoekt: die zul je niet vinden.
Ik snap best dat je een paard wilt waar je niet echt direct problemen mee krijgt etc. Jopie heeft nu 1,5 jaar hoefkatrol, en hij heeft zijn ups en downs, maar verder is het (voor mij dan) een perfect beestje.
Hercules hebben we gekocht op basis van een 1mnd oude keuring. Hij bleek een jaar later slachtrijp vanwege zijn dampigheid, en weer een jaar later vanwege zijn artrose. Keuringen zeggen niet alles! Je moet natuurlijk ook niet een soort paardenkamp worden voor allemaal zielige paarden. En idd, meeste topsportpaarden hebben wel meer dan 2-tjes of 3-tjes hoor! Die lopen toch ook nog?
Suc6 iig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:34

Tuurlijk hebben ze allemaal wat, maar je kunt er gewoon niet van op aan! Een 2 is acceptabel, een 3 geeft verhoogd risico aan, en 80 % van de paarden met een 4 loopt binnen een jaar chronisch kreupel. Het zegt ècht wel wat, die keuring. Klinisch en röntgenologisch bepalen samen het totaalbeeld.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:36

zep lees dat artikel nou maar klopt niets wat je zegt 80%.......

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 18:25

Wat is OCD eigenlijk? Bij ons op stal stond een super springpaard, maar in NL wilde niemand hem hebben omdat hij een lichte vorm van OCD heeft. Nu heeft echter een ENgelse top-springruiter hem gekocht; schijnt dat ze in engeland + USA veel minder kijken naar OCD. De springruiter bij mij op stal zegt dat als ie een goed paard zou zien met OCD, hij hem toch zou kopen omdat NLers zo moeilijk doen over OCD en het helemaal niet zo erg schijnt te zijn.
Meningen van een ander dus, ik heb zelf dus eigenlijk geen flauw idee wat het is. Party!!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:34

OCD is volgens mij iets met de botten/gewrichten van een paard. Een stukje bot wat losgeraakt is en gaat 'zwerven' ofzo. Kan operatief verholpen worden, maar het herstel duurt vrij lang.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:26

Ik heb het gelezen.
Die 80 % was een midden tussen de 3 en de 4, ik had de precieze percentages niet in mijn hoofd maar t was iets in die orde van grootte.
1. Er zit een bepaald verloop in de klasseringen, er wordt naar een aantal criteria gekeken dus de ene 3 is "dikker" dan de andere.
2. Die cijferindeling is niet heilig (dat wordt ook in het artikel gezegd) maar zegt wel wát. Het blijkt uit ervaring (en ik heb hier naar aanleiding van dat keuringsverhaal hierboven over gepraat met mijn veearts, die een jarenlange ervaring als paardenarts heeft en gericht is op (top)sportpaarden) van veel mensen waaronder veel veeartsen. Die zien die dieren ook weer terug namelijk als het fout gaat.
3. Ik zou niet direct iedere Elsevier-journalist klakkeloos napraten
4. Ik weet niet wat Stef met z'n paard wil, maar in het licht van dit artikel: er zit een levensgroot verschil tussen (top)sportpaarden en "hobby"paarden. Als je veel geld in een paard steekt waarvan je hoge verwachtingen hebt in de sport, dan wil je je risico's zoveel mogelijk indammen. Je weet vantevoren dat je zo'n paard zwaar gaat belasten, dus dan koop je er niet een waarvan je moet afwachten of hij die belasting aankan. Dat is iets anders dan wanneer je een paard koopt om er gewoon fijn mee te rijden en dan zie je wel waar je uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:27

Ik heb het gelezen.
Die 80 % was een midden tussen de 3 en de 4, ik had de precieze percentages niet in mijn hoofd maar t was iets in die orde van grootte.
1. Er zit een bepaald verloop in de klasseringen, er wordt naar een aantal criteria gekeken dus de ene 3 is "dikker" dan de andere.
2. Die cijferindeling is niet heilig (dat wordt ook in het artikel gezegd) maar zegt wel wát. Het blijkt uit ervaring (en ik heb hier naar aanleiding van dat keuringsverhaal hierboven over gepraat met mijn veearts, die een jarenlange ervaring als paardenarts heeft en gericht is op (top)sportpaarden) van veel mensen waaronder veel veeartsen. Die zien die dieren ook weer terug namelijk als het fout gaat.
3. Ik zou niet direct iedere Elsevier-journalist klakkeloos napraten
4. Ik weet niet wat Piet met z'n paard wil, maar in het licht van dit artikel: er zit een levensgroot verschil tussen (top)sportpaarden en "hobby"paarden. Als je veel geld in een paard steekt waarvan je hoge verwachtingen hebt in de sport, dan wil je je risico's zoveel mogelijk indammen. Je weet vantevoren dat je zo'n paard zwaar gaat belasten, dus dan koop je er niet een waarvan je moet afwachten of hij die belasting aankan. Dat is iets anders dan wanneer je een paard koopt om er gewoon fijn mee te rijden en dan zie je wel waar je uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:28

Sorry die ging 2 keer omdat ik Stef had opgeschreven ipv Piet en dacht dat dat nog wel te veranderen was.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:46

die cijfering is idd niet heilig. Voltrack heeft hier 2-tjes, daar 1-tjes... En Jopie had net 3-tjes (DA vond het genoeg om het 3-tjes te noemen) t is een heel gevoelig paard, maar het andere paard merkt helemaal niets van zijn 3-tjes. Tja, het is dus idd wat je er mee wilt. Jopie zou volgens mijn instructeur nog makkelijk M kunnen lopen, gezien zijn kwaliteit van lopen (hij loopt vaak niet helemaal rad, maar is niet stokkreupel), maar ik denk dat als hij een beetje serieus getraind wordt hij meer loopt. Nu met weinig training kan ik er wel een M-proefje uitpersen, en zo dressuurderig ben ik niet. Volgens mijn instructeur lopen er op grote internationale springconcoursen 'alleen maar' 4-tjes rond.
Wat ik echt storend vond was een of andere dressuurbobo die het nodig vond te zeggen dat ZIJN paarden geen hoefkatrol hadden ed. WANT dat lag aan de training. Dat vond ik zo zuur, alsof ik slecht voor mijn paard geweest ben... Bij die vent ga ik zeker niet rijden, krijg ik alleen maar complexen.
Volgens mij is het af en toe een beetje overbodig om te zeggen dat een 'afgekeurd' (= toch een mening van iemand) paard meteen nix kan. 't Ligt eraan wat je wilt, en keuren is wel heel handig om een beeld te vormen van wat je kunt verwachten, hoe je moet trainen. Maar er is weinig waarvan ik zeg dat het met andere/aparte training nog niet te doen is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 22:47

Mijn eerste paard had een afwijking.Hij liep de eerste drie jaar geen pas kreupel en ik heb echt heel veel plezier van hem gehad. Van de een op andere dag liep hij kreupel.Na ruim een week is hij op de foto gezet en bleek hij een zeer ernstige artrose te hebben. Zijn hoefbeentje was ooit gebroken geweest en niet goed in elkaar gekomen.Dat losse botfragment was verschoven en had zich weer genesteld met allerlei kraakbeen-woekeringen erom heen.Zijn straalbeen was ook verschoven.Er is van alles aangedaan..xa 10, gewrichtsvloeistoffen, quadrisol.Helaas hij heeft nooit meer goed gelopen.En hij had veel pijn.Voor mij de doorslag om hem in te laten slapen.Een leven op stal is geen leven voor een paard.
Ik weet dat geen een paard volledig goed is. Maar het ligt er wel aan wat een paard mankeert.Voor mijn gevoel wil ik gewoon een volledige keuring.En het ligt erbij mij ook aan wat de bemerkingen zijn.Als het alleen de OCD was dan kon de veearts die botfragmentjes weghalen.Maar bij dit paard was het waarschijnlijk een aangeboren afwijking.Aan beide achterknieen.En zijn knieen waren niet vlak meer maar er was al een holte ingesleten.Elke keer als de botfragmentjes weg waren zouden die vervangen worden door nieuwe.Omdat de gewrichten langs elkaar heen blijven schuren.De reden waarom hij waarschijnlijk door de klinische keuring kwam was omdat hij in zijn 7 jaar bijna nooit is bereden.Rijtechnisch moest je het vergelijken met een 3 jarige.Dat vind ik absoluut niet erg maar om ook al zo'n erge OCD te hebben vond ik in overleg met veearts en mijn instructeur een te groot risico.Waren zijn knieholten niet ingesleten dan was het een ander verhaal geweest.Verder wil ik wedstrijd springen met dit paard en dat gaat niet.Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij een paard alleen klinisch laat keuren of ook rontgenologisch.En ik weet ook dat dit geen garantie is dat je paard nergens last van zal krijgen.

Maar dit allemaal wil niet zeggen dat ik het dan niet balen vind als een paard die ik leuk vind niet door gaat.Ook al kies ik zelf voor de rontgenologische keuring.Bij mijn vorig paard moest ik op M nivo stoppen met springen vanwege problemen.De veearts vond het op basis van de foto nog wonderbaarlijk hoe hij liep en heeft gelopen.

Sorry als ik wat fel over kom.Ik kwam gister ook voor het eerst weer terug op het terrein waar mijn paard is ingeslapen.En dat deed veel zeer. Dus ben ik wat gevoelig op dit onderwerp.

Ik zal het jullie laten weten als ik een leuk paard heb gevonden.
_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Piet op 2001-05-11 22:56 ]</font>


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:57

wij laten onze paarden ook helemaal keuren. Op basis van de keuring kun je toch een soort toekomstperspectief krijgen. En het ligt er helemaal aan wat je wilt, en als je wilt springen is een paard met een beetje een gezond lichaam wel zo handig!
Ik vind het een kick om een 'slecht' paard toch aan het lopen te krijgen. Maar dat moet niet ten koste van alles gaan natuurlijk.
Heel veel suc6 met het vinden van een paard!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:41

Maar wat noem je slecht dan? Ik vind het niet fair om een paard dat het lichamelijk niet kan aan het werk te zetten. Een paard dat slecht van training is, is een heel ander verhaal. Tuurlijk willen we allemaal die succesverhalen horen van die paarden die met weet-ik-wat voor afwijking een grote prijs gewonnen hebben. Maar het zijn de uitzonderingen op de regel. Ik kan me in het geval van Piet heel goed voorstellen dat je een "schoon" paard wilt, met goede foto's en een smetteloze klinische keuring. Tuurlijk is dat geen garantie dat je geen problemen krijgt. (ik kan daar over meepraten, ik heb bijna een jaar gewandeld met mijn paard en heb er op een gegeven moment niet meer in geloofd, hij doet het nu weer prima!) Je wilt alleen de risico's zoveel mogelijk indammen en dat kan door je paard grondig te katen keuren door een goede arts.
Piet, heel veel succes met zoeken, ze zijn er wel hoor, die paarden!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 08:44

Piet ik snap het nu wat beter.
Ik hoop dat je een topspring paard kunt vinden die niets heeft of in elk geval iets waar mee te leven is.
die van mij is een ex wobbelaar .
het advies van veearts in de wind geslagen en 'm op het land gegooiit met het idee haalt ie het mooi zoniet dan niet.
Hij is nu net 5 en ik start M1 met 'm.
Hij is niet gekeurd omdat het 100% zeker was dat ie niet door de klinische keuring zou komen.
Nou is ie wel gekeurd voor de verzekering en daar kwam ie doorheen foto's laat ik niet maken.
ik weet toch wel dat dat er waarschijnlijk bagger uit ziet...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 08:58

sjezus, wel balen als je dat iedere keer gebeurd!

Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 13:38

Ja het is balen als je krijgt te horen dat ie is afgekeurd.Voor de eigenaar van dat laatste paard was het het vervelendst.Die is nog een beetje in shock toestand.

Mijn instructeur zocht een jaar geleden nog een paard erbij.Hij springt nationaal mee dus moeten die paarden klinisch en rontgenologisch gekeurd worden.Hij heeft er zes achter elkaar gehad die niet goedgekeurd werden (vnl. voor de doeleinden waarvoor hij een paard gebruikt).Gelukkig heeft ie er wel een gevonden die goedgekeurd werd.

Dus het is mogelijk.We zetten door.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 14:14

Ik heb Leys ook helemaal laten keuren en had bijna alleen maar 1tjes.
Ik zocht een springpaard en daar wordt toch veel gevraagt van het lichaam. Omdat ook mijn vorige paard weg moest met zwaare atrose heb je toch een bepaalde angst.

Oke het kost wat geld maar het is wel in het belang van jezelf en het paard. Inderdaad geen enkel paard is goed maar dit geeft toch wel wat zekerheid. Ik heb 35 paarden gezien in die periode waarvan ik er 3 heb laten keuren 2 werden totaal afgekeurd op de spronggewrichten. Zij hadden een 3 en 4 dus absoluut niet geschrikt voor het springen.

Met leys had ik hele andere op te lossen problemen. Scheve voeten voor en ook nog zeer afbrokkelde voeten. Maar dat is gelukkig bijna over. Andere dingen waren gelukkig rijtechnisch en dat hebben we ook redelijk gecorrigeerd nu.

Succes Piet heb je een privebericht gestuurd.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 21:14

Ik heb ook al een keer een paard laten keuren dat niet helemaal goed was, was erg jammer want het was een leuke haflingermerrie.
Ik ben erg blij dat ik haar heb laten keuren. Bji de buigproef ging het al helemaal mis. Mijn dierenarts zegt ook altjd dat je een paard vna boven de 10.000,- op de foto moet zetten, want zijn meestal de bedragen die je voor sportpaarden gaat betalen. Nu heb ik er weer 1 op het oog en die wordt morgen gekeurd. Ik gebruik ze alleen voor lekkere bosritten en misschien als ik er zijn in krijg eens een lesje, maar meer ook niet. Dus dan stel je al heel andere eisen op een paard.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Pinacolada en 165 bezoekers