waneer begin je met het veulen te voeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

waneer begin je met het veulen te voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 21:16

waneer mag het veulen biks mee eten. ze is nu 14 dagen oud en heeft een klein beetje veulen biks gegeten vond dit erg lekker, maar weet niet of dit al mag het is mijn eerste veulen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:08

Nou je mag ze gerust die kleine veulenkorrel voeren hoor. Doen wij ook altijd Even apart in een bakje toevoeren zodat de merrie er niet bij kan komen. Krijg je ook makke veulens van.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:20

Kan het kwaad dan als het veulen gewoon met de moeder mee eet? Louca is nu 3 dagen oud en 'eet' al mee met Anita, neemt brokjes in de mond laat de heel veel ervan vallen, maar krijgt toch wel wat binnen denk ik. En knabbelt ook al op het hooi.
Dit is dus nog niet echt eten, maar dit kan toch niet echt kwaad of wel?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 09:33

assie schreef:
Kan het kwaad dan als het veulen gewoon met de moeder mee eet? Louca is nu 3 dagen oud en 'eet' al mee met Anita, neemt brokjes in de mond laat de heel veel ervan vallen, maar krijgt toch wel wat binnen denk ik. En knabbelt ook al op het hooi.
Dit is dus nog niet echt eten, maar dit kan toch niet echt kwaad of wel?


dat deed die van ons ook ze at ook al gras niet dat ze veel tandjes had om te eten maar toch
ik denk niet dta het echt kwaad kan ofwel?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:22

ja hoor mag best. de mijne at al stro de eerste dag. beviel niet zo goed, maar na twee weken at ze al twee handjes bix.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:16

Bonita kan niet bij de voerbak, maar ze eet vooral veel mest van bonanza Knipoog en hooi en knabbelt ook wel wat stro, niet echt eten..
Verder ze eet ook gras en laatst ook een stukje appel (wat geschaafd, soort papje was het)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:31

assie schreef:
Kan het kwaad dan als het veulen gewoon met de moeder mee eet? Louca is nu 3 dagen oud en 'eet' al mee met Anita, neemt brokjes in de mond laat de heel veel ervan vallen, maar krijgt toch wel wat binnen denk ik. En knabbelt ook al op het hooi.
Dit is dus nog niet echt eten, maar dit kan toch niet echt kwaad of wel?


helemaal niet hoor, die van mij deed dat ook al van de 3e dag en heeft er niets aan overgehouden (in tegendeel, zelfs) dat is allemaal heel normaal en niet om je over druk te maken

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:09

assie schreef:
Kan het kwaad dan als het veulen gewoon met de moeder mee eet? Louca is nu 3 dagen oud en 'eet' al mee met Anita, neemt brokjes in de mond laat de heel veel ervan vallen, maar krijgt toch wel wat binnen denk ik. En knabbelt ook al op het hooi.
Dit is dus nog niet echt eten, maar dit kan toch niet echt kwaad of wel?

nee hoor. Met drie dagen gaan ze mee eten. Is normaal.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 02:56

bij ons aten ze ook al na een dag of drie met de moeders mee, en nu zijn ze dik een maand en eten ze elke maaltijd met de moeders mee, gezellig vier paardjes om de voerbak te kauwen.. en inderdaad, mest was de eerste dagen ook erg lekker.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:46

je kunt ze eigelijk al bijvoeren vanaf het moment dat ze met mamma mee eten. meestal 3 dagen oud knabbelen ze wat met een week kun je dat gerust doen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:36

Wat zo grappig van Bonita is, die eet echt gras, de meeste veulens die knabbelen dr op om later te besluiten het niet op te eten, maar ze eet het echt, geerft van mams, die vreetzucht Haha!
Ze eet nog niet echt brokjes, ze neemt ze eerst 10x in de mond en dan zijn ze zacht dan eet ze het op Haha!

Maar je kan het altijd proberen, eten ze het is dat mooi meegenomen..

Geef geen brood, dat zet op als het vochtig word en kan een verstopping
veroorzaken Lachen