ijzers of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

ijzers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 11:27

omdat ik nu veel buitenrijd met magned, en haar hoeven dus sneller slijten wil ik haar op ijzers hebben.
kan dit kwaad? want ze stond in de winter zonder ijzers (vorige zomer wel op ijzers).
zijn er meer mensen die het doen ( in de zomer het paard op ijzers zetten) zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:39

Als jij haar veel op het harde rijdt en de hoeven slijten zodanig dat het harder gaat dan het aangroeien, lijkt het mij wel verstandig op haar op ijzers te zetten.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:41

ik ken er zat die het doen. de mijne heeft alleen voor ijzers. ik hou niet van achter ijzers sinds ze mijn kleine phoenix de wereld uit geslagen heeft. dat is de reden dat ik alleen voor zou doen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:46

Toen het zo gevoren en gesneeuwd had en Ies eigenlijk nieuwe ijzers moest, heb ik haar ook 'bloot' laten staan.

Toen de trainingen weer mogelijk waren is ze weer op ijzers gegaan.

Het kan imo geen kwaad om je paard af en toe lekker bloot te laten staan en dan later weer beslagen. Kunnen iig de nagelgaten er eens goed uitgroeien.....

Dus als jij nu veel op harde wegen rijdt kunnen er best ijzers onder en van de winter weer gewoon zonder ijzers....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 11:49

ok bedankt!
dan zal ik even de hoefsmid bellen.
die moet nu toch komen. dan weet hij gelijk dat ze weer op ijzers mag Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:11

Bij ons op stal doet ook een meisje het, 's zomers op ijzers, ze rijdt dan ook wedstrijden op hetgras en in de winter bloot.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:13

Buitenzorg schreef:
Het kan imo geen kwaad om je paard af en toe lekker bloot te laten staan en dan later weer beslagen. Kunnen iig de nagelgaten er eens goed uitgroeien.....
Dus als jij nu veel op harde wegen rijdt kunnen er best ijzers onder en van de winter weer gewoon zonder ijzers....


Ligt eraan wat voor een voeten je paard heeft Verward . Die van mij kan absoluut zijn ijzers niet missen. Hij heeft behoorlijke plat poten en ook nog zeer gevoelig. Als hij zonder staat doe ik hem echt geen plezier mee. PLUS als een paard al bv 10 jaar op ijzers loopt en dan opeens zonder ze vaak korter worden maar we willen wel hetzelfde met rijden. Je moet dan zo´n paard de tijd geven eraan te wennen.

Als je hoeven mooi sterk zijn zou ik alleen in de zomer ijzers nemen (asl ze te snel slijten) en in de winter bloot.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 14:56

ze heeft erg sterke hoeven
en staat nu al weer een paar maanden 'bloot'
maar met het veel buiten rijden moet ik er zo om denken dat ik netjes in de berm ga,
anders slijten de hoeven.
vandaar mijn vraag Lachen
ze heeft ze dus niet nodig voor gewoon lopen, maar omdat ik buiten wil rijden Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 105 bezoekers