Staat bokt boven de wet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:20

Uiteindelijk lijkt mij het belangrijkste dat er zo veel mogelijk mensen weet hebben van deze praktijken. Ze kunnen onmogelijk iedereen van bokt bannen. En ik wil antwoorden..

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:20

Nikka schreef:
BartVB schreef:
In gevallen die spelen tussen gebruikers onderling is het zo dat we het uitvechten van een vete niet toestaan op de site, de redenen daarvoor lijken me logisch. Het bespreken van sancties is ook niet toegestaan omdat wij daar verder geen uitspraken over kunnen doen en dat soort discussies daardoor alleen bestaan uit verdachtmakingen en speculaties.

Naar ik heb begrepen speelde dit zich helemaal niet op Bokt af, dus is er geen sprake van een vete die uitgevochten wordt op Bokt. Worden er al bans/BOT's uitgedeeld voor gedrag buiten Bokt? :? Lijkt me erg vreemd.

Dit is al gebeurt Nikka. Bokt ergens anders bespreken valt niet in goede toonaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:22

Smurfie schreef:
MarJon schreef:
Bart/modjes, het verstandigste zou zijn gewoon goede uitleg geven en vragen beantwoorden. Oh en dat gedoe met Kim en slimmerik nu eens goed uit te leggen.

Laten we Sul ook niet vergeten en ook niet dat Slimmerik een aantal bokkers heeft gehackt.

En waarom er geprobeerd werd het geheim te houden, dat is nog waar ik het meeste over val.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:25

daar val ik ook over.

bart je kunt het beste openheid geven en geen politiek antwoord die ellenlang is maar niks instaat..

Bokkers willen of hun account terug of dat net zoals bij Slim alles wordt verwijderd.

Nathaliefje

Re: Staat bokt boven de wet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:26

Ik snap werkelijk ook niet dat net zíj de bescherming krijgt. Dat slaat helemaal nergens op.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:27

Inderdaad, Waarom Sul & Kiwiko en RW
Juist 3 bekende bokkers, Die nooit beroerd waren om advies te geven , Denk dat je hierdoor bokt een groot verlies toe doet..
En waarom staan er nog wel dingen in het profiel van KiWiKo terwijl die van Slim wel netjes leeg is gehaald, Dit is zeg maar zon voorbeeld van iemand een "handje boven het hooft houden".
Laatst bijgewerkt door Specials op 28-10-10 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:29

Zoals al eerder gezegd wordt er geen uitleg gegeven over sancties die uitgedeeld zijn. Er staat een overzicht met OWs op FZ, spannender dan dat kunnen en willen we het niet maken.

Het grote probleem is dat het altijd eindigt in een eindeloos welles/nietes verhaal. Wat wij zeggen komt nooit overeen met het verhaal van de andere partij, de gebruikers hebben de feiten niet en dus kan het verhaal alle kanten op. Veel speculaties, veel insinuaties, hoop modder, hoop ellende. Niemand wordt daar wijzer van. Ander punt is dat dit zaken zijn die tussen de gebruiker en het team spelen, het is niet aan ons om de details van de zaak van die gebruiker buiten te hangen.

Als mensen overigens na een ban willen dat hun profiel leeggehaald wordt dan kunnen ze natuurlijk altijd even mailen naar het webmaster adres.

Edit: Ik heb een aantal berichten verwijderd. Een constructieve discussie is helemaal prima, op de man gaan spelen is dat niet.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:31

BartVB schreef:
Zoals al eerder gezegd wordt er geen uitleg gegeven over sancties die uitgedeeld zijn. Er staat een overzicht met OWs op FZ, spannender dan dat kunnen en willen we het niet maken.

Het grote probleem is dat het altijd eindigt in een eindeloos welles/nietes verhaal. Wat wij zeggen komt nooit overeen met het verhaal van de andere partij, de gebruikers hebben de feiten niet en dus kan het verhaal alle kanten op. Veel speculaties, veel insinuaties, hoop modder, hoop ellende. Niemand wordt daar wijzer van. Ander punt is dat dit zaken zijn die tussen de gebruiker en het team spelen, het is niet aan ons om de details van de zaak van die gebruiker buiten te hangen.

Als mensen overigens na een ban willen dat hun profiel leeggehaald wordt dan kunnen ze natuurlijk altijd even mailen naar het webmaster adres.

Dit is niet waar want je hebt het een aantal mensen zelfs geweigerd en berichten kunnen volgens jou niet verwijderd worden maaaar. Een bokker die vrijwillig is opgestapt en met een rechtzaak heeft gedreigt daar is helemaal niets meer over te vinden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:32

BartVB schreef:

waarom bij RK dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:32

Nogmaals: Erg zwart/witte visie van de regels en deze beslissing kan HELE grote gevolgen hebben voor bokt....Als deze rel uitlekt naar GS.....oeioeioei
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:33

The Big Bokt Conspiracy 8-)

Dat is al jaren gaande. Ik heb verhalen gehoord over hoe sommige gebruikers besproken zijn in het modforum, daar gaan je haren van overeind staan. Maar goed, dat mag blijkbaar. Maar doe datzelfde op het openbare forum en je bent de sjaak.

En het kleinste beetje sarcasme, met een vermakelijk plaatje erbij, levertje je een PB met de vraag het nooit meer te doen op... Zonde. Ik weet zeker dat wij niet dood gaan aan een goed geplaatste sneer, of lekker sarcastische opmerking, lekker cynisch doen en even op de man spelen. Ik heb ervaren dat er op Bokt meer dan genoeg mensen zitten die zonder inmenging van Mods prima een discussie kunnen voeren (ja er wordt wel eens off topic gegaan, maar dat is toch geen ramp?), ook al wordt het wel eens persoonlijk (wat imo moet kunnen), maar dit wordt gewoon netjes weer opgelost. Geef users ook de KANS zelf dingen uit te zoeken en op te lossen en speel geen politie agent, alleen bemiddelaar als de user erom vraagt. Ik ben ervan overtuigd dat het overgrote merendeel van Bokt gewoon lekker kan functioneren zonder dat al die ingrijpende maatregelen nodig moeten zijn :)

Relschoppers mogen van mij zonder pardon op de ban, daar heb ik alle begrip voor en met mij vast de rest ook. Maar de doofpot affaires (oeh, mooi woord :+: ) rijzen de pan uit als ik dit topic moet geloven ( het eea heb ik zelf ook nog meegemaakt en gevolgd) en dat is gewoon zonde. Duidelijkheid is een groot goed, waarom dingen willen verzwijgen? Open kaart spelen, daar wordt iedereen gelukkiger van.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:33

@ Smurfie, dankjewel. Is dat ook duidelijk

@ Aideen, misschien domme vraag van mij; maar wat is GS eigenlijk?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:34

Smurfie: diezelfde bokker waarover je het hebt heeft dit ook problemen gehad op de belgische variant van bokt, of is dit oud nieuws?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:34

Aideen schreef:
Nogmaals: Erg zwart/witte visie van de regels en deze beslissing kan HELE grote gevolgen hebben voor bokt en Slimmerik....Als deze rel uitlekt naar GS.....oeioeioei

Bedoel je daar geenstijl mee?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 23:34

kijk en zelfs hier worden berichten gewist 8)7

beetje jammer, maar te verwachten. Bart je hebt mij per PB ook her en der een antwoord op gegeven, waarom niet gewoon hier in het topic, het hoeft niet met naam en toenaam. Maar gewoon iets meer uitleg zou voor de meeste denk ik al voldoende zijn

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:35

Maar bart, De andere partij (kiwiko, sul , RW ) hebben wel hun kant van het verhaal vertelt, Die vertellen teminste iets..
Vanaf de bokt kant blijft het behoorlijk stil, Je houd je gebruikers toch juist te vriend als jij/jullie nu ook gewoon open en eerlijk jullie kant van het verhaal vertellen ?
Iedereen (naja bijna iedereen) weet de andere kant van het verhaal, En nu willen we graag jullie kant horen, Waarom dit in een doofpot gaat terwijl je dondersgoed weet dat mensen hierover gaan beginnen aangezien het niet de minste bokkers zijn. Het valt op als hun ineens weg zijn,Het valt op dat ineens alles word weg gehaald en het valt ineens ook op dat sommige mensen meer kunnen flikken dan andere mensen.
Ik persoonlijk denk dat je veel meer respect verdient van de gebruikers als je gewoon een keer open en eerlijk er overpraat ipv politiek correcte antwoorden...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:35

chanel1985 schreef:
Smurfie: diezelfde bokker waarover je het hebt heeft dit ook problemen gehad op de belgische variant van bokt, of is dit oud nieuws?

Ik wist niet eens dat er ook een belgische variant is haha

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:36

Smurfie schreef:
chanel1985 schreef:

Ik wist niet eens dat er ook een belgische variant is haha

die is dan ook zeer onderbevolkt :D

Anoniem

Daar bedoel ik inderdaad GeenStijl mee.

dromertje2

Hola, bokt.be niet uitmaken, hé ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:37

Bij RK, een hele bekende bokker werd er wel uitleg gegeven. Nu staan er een heleboel bokkers op hun achterste poten, omdat er nu ook een hele bekende bokker een bot heeft gekregen, en nu opeens mag er geen uitleg over gegeven worden?

Daarbij waarom werd tot nu toe (teminste zolang ik het FZ topic over OW's en ban's meevolg) een algemene reden gegeven als 'overtreden bokt regels'. Nou ben ik gelukkig niet blond maar nogal logisch dat je iets hebt overtreden wil je een ban krijgen. Bij alle anderen word er iets aangehaald als EA transactie, spammen, ect. maar nu niet?

Er word weer geen uitleg gegeven waarom nu opeens alles verwijderd word terwijl normaal het bij een slotje blijft. Ik heb zoveel discussies zien ontsporen, allen welke een slotje kregen. Nu opeens is het gum gum, waarom? En waarom werden de FZ topics ook gegumt? Ipv een slot zoals altijd.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:38

chanel1985 schreef:
Hola, bokt.be niet uitmaken, hé ;)

Excuses :D ik ben zelf een Belg die naar het Nederlands gedeelte is gekomen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:40

goed.....en wie is hier weer met die "jemoetjemondhouden" gum bezig??? >;)

waarom mogen bepaalde dingen WEER niet gezegd worden?
oftewel...doofpot....
en dan vinden ze het raar dat er bokkers in opstand komen :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:40

BartVB schreef:
Het iedereen naar de zin maken gaat niet lukken maar ik heb het idee dat we wat beleid het toch behoorlijk goed doen als ik Bokt vergelijk met een hele hoop andere sites. Als je het ergens niet mee eens bent dan horen we dat graag, echt waar :) Gaat het om een specifiek geval spreek dan een mod aan. Is het een algemeen beleidsding probeer het dan een beetje constructief te brengen en dan gaan wij echt kijken of er iets bijgesteld of aangepast moet worden.

Ten slotte kunnen wij beleid maken en implementeren tot we een ons wegen, jullie bepalen uiteindelijk hoe de site is. Als 'de gebruikers' niet bereid zijn om naar de ander te luisteren zal het nooit iets worden met discussies. Een heel groot deel van de verantwoordelijkheid ligt dus echt bij de honderdduizenden gebruikers op Bokt. Wij doen ons best, we zitten hier om te zorgen dat jullie het zoveel mogelijk naar de zin hebben, maar daar hebben we wel flink wat hulp bij nodig.

Mijn suggestie; wees opener over dingen, dus laat bokt niet zo geheimzinnig! Op deze manier word er veel gespeculeerd, en misschien wel erger gemaakt dan het is. Is het dan niet een idee om daar duidelijk en eerlijk over te zijn? Of zijn de erge gedachtes ook de waarheid aangezien er niks over word verteld? :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:41

ikdoemaarwat schreef:
goed.....en wie is hier weer met die "jemoetjemondhouden" gum bezig??? >;)

waarom mogen bepaalde dingen WEER niet gezegd worden?
oftewel...doofpot....
en dan vinden ze het raar dat er bokkers in opstand komen :=

Mag je 3 keer raden wie er bezig is :D