OOO nee wat een pech!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 14:06

Heb ik effe pech he!! Boos! Boos! Of eigenlijk Lucky Luck (mijn new forest) Ze stonden gister lekker in de wei met het zonnetje op hun rug! Lopen er jagers in de buurt en die schieten op konijnen mijn Lucky schrikt begint te rennen en vergeet te remmen voor het draad! Verward Verward Ze gaat er dus dwars doorheen!! en bedenkt zich daarna niks en rent de weg op! GEVAARLIJK!!! ze rent en rent en rent en ik er achteraan op mn fietsje komt er een vrachtwagen over de weg en daar is ze ZOOOOOO bang voor als ze vlakbij de vrachtwagen is rent ze naar rechts en zo door een draad van een ander land waar prikkeldraad aan zit!! daar bleef ze in hangen en haar hele benen open natuurlijk. Ik haar gerust gesteld en los gemaakt mn fiets laten liggen en naar huis gelopen het arme beestje liep trillend naast me! Thuis gekomen even gekeken hoe erg haar benen eraan toe waren! allebei de voorbenen aardig diep en links achter ook een behoorlijke snee! ik een beetje afgespoeld en mn vader de veearts gebeld! Die is gelijk gekomen en nu moet ik haar elke dag 5 keer afspuiten en rechtsvoor dan elke keer verbinden want die is er het ergst aan toe. Ze loopt vreselijk kreupel en er zijn foto's gemaakt om te kijken of er een pees is beschadigd. Als dat zo is moeten we hopen dat het ooit nog goed komt maar daar twijfelt de veearts aan!! Bloos
Dit heb ik weer hoor!! Ik had nog geluk dat ik de stallen aan het uitmesten was anders had ik het niet eens zien gebeuren!! Scheve mond\
Nu maar heeeeeeeel hard hopen dat er niks met de pezen aan de hand is dat horen we morgen!! Verdrietig

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:08

Wat vreselijk zeg! Hopelijk komt het nog allemaal goed, we zullen in ieder geval voor je duimen. Veel beterschap hoor!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:09

Wat erg zeg....
Huilen Ik hoop voor je dat het nog goed kan komen!
Succes!
Een knuffel voor lucky
Groetjes Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:15

Beterschap, wat ongelooflijk klote zeg.

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 14:21

Het is zeker weten klote!!! Frusty
Ze is zo zielig! Alleen op stal gaat niet want dan draait ze helemaal door dus staat ze in een heel klein stukje wei speciaal voor haar afgezet door mn vader en mij! Haar hoofd hangt de hele dag heel zielig naar beneden en als ik aan kom lopen lijkt het alsof ze vergeet dat ze pijn heeft en wil ze gaan draven maar zakt dan door haar benen heen en laat haar hoofd weer hangen en loopt heeeeeel langzaam naar me toe ZOO zielig! Scheve mond\ Scheve mond\

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:44

jeetje wat erg. Hopenlijk is alles goed. je houdt ons wel op de hoogte he?
zo zeg!1 inderdaad goed dat je er bij was. Niet leuk om te zien maar goed.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:55

Jeetje wat erg zeg........wat ben jij geschrokken!!!
Ik hoop zo dat het allemaal goedkomt.....in ieder geval sterkte hoor.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:14

Ken het gevoel wel. Wij waren bijna 6 jaar geleden met Hamaartje bezig, Jopie stond in de wei en werd opeens gek. De wei was toen nog afgezet met schrikdraad en schapengaas. Hij dacht dat hij een springer was, en er wel overheen kon. Voorbenen ging nog, maar de achterbenen bleven hangen. 's Avonds wilde ik hem gaan rijden, en toen kon hij niet eens 1 achterbeen optillen, hij zakte zo weg. Ik schrok me kapot. Hij had gewoon z'n achterbenen gekneusd. Verder had hij niets gelukkig, maar hij was wel 10 dagen uit de running. En daarna tilde hij altijd zijn achterbenen op met springen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:21

ooo wat erg zeg Verdrietig
heel veel sterkte

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:49

sterkte en veel beterschap

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:57

O wat erg!!! Heel veel sterkte, beterschap en een dikke knuffel voor Lucky luck.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 16:10

Hallo allemaal!
De veearts is net nog langs geweest!!
En heeft slecht nieuws voor ons!
De pezen in haar voorbenen zijn inderdaad beschadigd en rechtvoor is bijna overmidden!!
We kunnen proberen haar een HALFJAAR!!!!! op rust te zetten en dan weer rustig gaan stappen maar galopperen en springen zal ze nooit meer mogen! Of we moeten haar laten in slapen!!! Voorlopig laten we haar in elk geval nog op de wei staan en kijken hoe sterk ze is als we merken dat ze heel veel pijn houd krijgt ze een spuitje!! Ik heb zitten huilen!!! Vreselijk gewoon en ze is zoo zielig nu!! Ik haat dit!! waarom moet mij dit overkomen net nadat mijn andere 4 pony's zijn verkocht????

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:18

ow, Hamaartje hebben we verkocht omdat ze peesklap had (ong hetzelfde als dit). Ken het gevoel. Hamara was een merrie met een bloedmooi papier (nu snap ik dat pas), en met een gouden karakter. Die vocht elke keer omdat ze voelde dat we het beste met haar voor hadden. Na bijna een jaar aan het tobben te zijn geweest hebben we haar dus verkocht omdat het niet meer ging 3x kwam het terug. Ik raad je aan die rustperiode van een half jaar zeker uit te zitten! Als het gaat dan... want je wilt het echt niet meemaken als het weer mis gaat enzo. Het is ontzettend moeilijk, maar echt het beste voor het paard. Wat balen zeg!
Voltrack heeft ook een keer in het prikkeldraad gehangen, maar die had alleen voor op zijn benen wondjes.
Heel veel sterkte!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:33

Eigenlijk heb ik het hartstikke warm, maar hier krijg ik het heeeeel koud van. Wat een narigheid zeg.
Heel veel sterkte en beterschap.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:09

Jeetje, wat een verhaal! Heel erg veel sterkte en knuffel je pony maar heel veel, en we hopen met zijn allen dat je je pony toch kunt houden! Echt heel veel sterkte! Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:21

Ah wat zielig!! Huilen Huilen heel veel beterschap en ik hoop dat ie niet ingeslapen hoeft te worden Verdrietig Bah wat een naar nieuws is dat zeg, ik leef met je mee...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:23

Ik heb ineens zin om die jagers hun koppen om te draaien.

Maar ik ken het gevoel. Ik had ook een eigen pony, heel erg lief en hij kon alles wat ik maar kon wensen van een pony. We hadden hem 6 dagen, en toen ging ik op vakantie voor een weekend, en ging mijn vriendin met hem rijden.Toen wij net weg waren gebeurde er iets heel ergs. Er kwam een vrachtwagen aan en week niet uit of remde niet eens. Dus toen deed mijn pony 1 stap naar achter en werd geraakt door de vrachtwagen. Op 2 plaatsen gebroken door 10cm dik bot! Je mog er maar 30, dus als hij 30 rijdt kan hij never nooit 10cm bot breken, zeker niet 2 keer! Mijn pony moest afgemaakt worden. En het bedrijf bleef ons de schuld geven, dus wij hebben nooit enig geld gezien. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Ik kwam thuis en kreeg het meteen te horen, mijn hele week vakantie natuurlijk meteen verpest!
Maar in ieder geval veel sterkte. Ik hoop dat alles goed komt. Verdrietig

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:35

Ach, wat een nare verhalen allemaal weer! Heel veel sterkte Carolam en geef Lucky Luck maar een dikke knuffel.
groetjes, Caballo

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:46

girl, ik duim voor je en hoop dat alles nog goed komt!

xxx soraya

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 12:43

Ik lees dit en de reactie's je krijgt kippenvel en tranen in je ogen ervan. Vreselijk.
Wat je hier gewoon merkt door alle verhalen is dat het overige verkeer gewoon nooit rekening houdt met paarden. Als je met een paard de openbare weg opgaat weet je precies welke automobilist er ook in de paarden zit of ze kent die geven je vaak voorrang en benaderen je heel langzaam.
Maar voor Carolam is het helemaal verschrikkelijk. Je hebt een paard voor je plezier en in haar geval heb je nu overal rekening mee te houden.
Hou je taai en hou ons op de hoogte!!!!
Sterkte...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:05

Verdrietig Huilen Tja...en ook ik heb ermee te maken gehad. Mijn pony is om een andere reden afgemaakt, maar wat dat verkeer betreft, klopt het.
Sommige mensen denken leuk te zijn als ze een pony laten schrikken en tja...zo belandden we een keer in het kanaal en was 'ie bijna verdronken.
En de meeste mensen maar bang zijn voor paarden en niet voor auto's Frusty

Heel veel succes nog met je pony. Blijf hem met veel liefde behandelen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 14:09

Wat een erg verhaal zeg! Ik weet hoe het eruit ziet, bij ons op de manege is een keer een veulen in het prikkeldraad blijven hangen toen ze probeerde te springen. Open botbreuk en heel veel bloed... Huilen Ik wens je echt heel veel sterkte met de verzorging en de keuzes waar je vroeg of laat voor komt te staan. En een dikke knuffel voor je arme pony Verdrietig

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 14:26

Ik ken het hoor! Zelf een paard gehad wat in een hek vast is komen te zitten. Allemaal wonden en inderdaad een pees zodanig beschadigd dat ze ongeschikt voor de sport is verklaard. Huilen Ik hoop voor je dat het met die van jou beter afloopt. Ik was ook aan het mesten toen het gebeurde. Ik kan mezelf nog wel voor mijn hoofd slaan dat ik haar los in de bak gedaan had toen. Frusty Maar ja, mijn moeder zegt ook, had je haar nu niet los gedaan dan had het wel een andere keer gebeurd. Maar ja, je blijft altijd zeggen: Had ik maar.... de vreselijkste zin vind ik.
Sterkte.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 15:42

Klopt, is een bekende zin Had ik maar... Je gaat jezelf de schuld geven terwijl je er eigenlijk inderdaad niets aan kon doen.
Zo had mijn vorig verzorgpaard zijn hoofd lelijk gestoten in de stal en had hij een snee in zijn voorhoofd. De eigenaar zei dat het mijn schuld was, terwijl ik niet eens op stal was. Dat was de druppel ook bij hem en mocht ik zijn paard niet meer rijden. Ik werd gebeld dat ik terug moest komen omdat het paard zich gestoten heeft. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar hij zich aan open heeft gehaald en ook de eigenaar van stal niet.

Groetjes, en tot bokt,

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 19:14

Iedereen heel erg bedankt voor jullie berichtjes van medeleven!
Ook ik heb al heel vaak gedacht Had ik maar...... Maar daar is het nu te laat voor ik kan het niet meer terug draaien! Lucky Luck houd zich heel goed en probeert zo dapper mogelijk te blijven! Ze loopt kreupel met beide voorbenen en aangezien ze ook achter een zeer been heeft kun je je voor stellen hoe moeilijk dat voor haar is! Vandaag is de veearts weer geweest en heeft haar nog wat spuitjes gegeven tegen ontstekingen enzo! Morgen moeten we opnieuw foto's laten maken omdat ze dan nog beter kunnen zien wat er aan de hand is omdat de zwelling nu al wat is weggetrokken!
Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor jullie medeleven dat doet me goed!!

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Glenda, Hobbyhorse, Laj1, Pikeur, Spritely, xRooss, xRoossie95 en 99 bezoekers