Vreselijk.. het is weer zover... hooikoorts! HELP!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Vreselijk.. het is weer zover... hooikoorts! HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 22:55

Echt niet te geloven... hooikoorts.. waarom ben ik nou weer zo'n slachtoffer.

Echt ik zie het als een enorme last. Ik heb ontzettende jeuk in en rond mijn ogen en neus. Ik heb echt zin om mijn ogen er helemaal uit te krabben zo erg is het. Ook doe ik niets als niezen en snotteren. En heb in mijn hoofd het gevoel alsof ik zo ziek ben als een hond.

Mijn hoofd staat op ontploffen. Zo voelt dat. Voorheen gebruikte ik wel een voorgeschreven neusspray van de huisarts, maar helaas zijn neusspay's voor mij funest. Mijn hele neus en neusholtes gaan open door allerlei spray's. Daar komt bij dat ik momenteel geen huisarts heb en niet meer verzekerd ben.

Daarom.. wie heeft voor mij de meest ideale oplossing waar ik geen recept van de huisarts voor nodig heb? En tevens iets waar ik niet handenvol geld aan kwijt ben. Neusspray's daar gelaten, want daar kan ik echt niet over.

Help me aub! Ik wordt helemaal gek op deze manier!!!!


Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 22:58

ja ik heb er ook last van Boos!

Sterkte Tong uitsteken Knipoog Clown

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Vreselijk.. het is weer zover... hooikoorts! HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 23:07

Honeybee schreef:
Daar komt bij dat ik momenteel geen huisarts heb en niet meer verzekerd ben.
...
Daarom.. wie heeft voor mij de meest ideale oplossing waar ik geen recept van de huisarts voor nodig heb?


Niet verzekerd?! Das linke soep! Ziekenhuizen zijn duur...
Ook geen ziekenfonds?

Verder tegen de hooikoorts: Zyrtec (Cetirizine 2 HCl). Alleen op recept verkrijgbaar.
Zonder recept zou je Claritine kunnen proberen en je hebt ook nog Allerfree ofzo. En homeopathisch ook nog iets van Pollinosan. Bij mij hielp het allemaal een dag of 3 en daarna niet meer, maar misschien gaat het bij jou beter.

Nulla tenaci invia est via

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 10:40

had er 2 jaar geleden last van en heb toen oogdruppels gehad,
vorig jaar en nu heb ik er geen last van/

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:35

Bij ons in de klas was het ook erg! Woensdag had bijna de helft van de klas dikke, rode ogen en steeds maar hun neus ophalen enz.
Gelukkig heb ik er geen last van!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:46

Yep ik heb er ook weer last van. Heeeeeeeeeel irritant.
Schijnt ook door de hypoglykemie te komen en dat kan wel kloppen want ik heb pas hooikoorts sinds 2 jaar.
Allerfre (bij drogist) helpt bij mij wel goed. Momenteel heb ik hele kleine tabletjes die je onder de tong moet laten smelten. Zit in een heel klein handig houdertje die je overal mee naar toe kunt nemen.
En het heet...Hooyfree ofzo.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 15:59

Ik heb er ook last van. Ik gebruik nu zelf Tavegil en een neusspray. Rhinocort heet het. Dit werkt bij mij goed. Ik heb ze op doktersrecept gekregen, ik denk niet dat het zonder recept te krijgen is.

Claritine en Allerfree, wat je dus zonder recept kunt krijgen werkt bij mij nauwelijks. De eerste dag gaat het nog, maar daarna is het weer mis.

Pollinosan heb ik ook gehad, maar daar moest ik op den duur ook steeds meer van nemen om het te laten werken, daarnaast is het dan ook nog behoorlijk duur.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 16:30

ik heb er ook last van, maar niet zo erg dat ik super rooie ogen krijg ofzo, gewoon heel de dag door niezen Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 17:28

Same here... Lips are sealed

Ik zit nu met dikke rode ogen achter de comp en heb de hele dag al niesbuien... Ja, ik heb wel medicijnen ervoor, maar ik vergeet ze echt altijd Frusty Frusty

Ik heb Zyrtec, o nee...het heet nu anders, wacht ff, ik zal even voor je kijken: Cetirizine 2HCl Mg Hexal Een hele mond vol dus, verder heb ik nog oogdruppels (Tilavist, maar bij mij helpen ze niet echt) en neusspray (Allergodil Nevel). Een meisje uit mijn klas haalt het zonder recept van de dokter bij de apotheek, misschien dat je dat ook kunt proberen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:26

Voor onverzekerden: Zonnebril op en vaseline in je neusgaten
Voor verzekerdem: Zyrtec

En honeybee, hopsakee, snel het ziekenfonds in!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:28

ik heb nu Telfast, is wel doktorsrecept.

Ik heb zo'n beetje alles gehad wat er is!! Frusty Frusty

Rhinocort is toch een soort inhaler, die heb ik ook nog liggen maar gebruik ik nooit, vind ik irri, die dingen, maar ja, misschien toch maar weer gaan gebruiken, heb weer super veel last van hooikoorts!! Boos!

LINDA

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:56

Ik heb ook Zyrtec, en die werkt bij mij prima. Eerder gebruikte ik triludan, maar die werkte niet echt goed.
Wel allebei op doktersrecept.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:44

Ik heb het ook, voornamelijk onwijs last van mn ogen. Heb vandaag met de trekker een heel stuk gemaaid en na een uurtje moest ik gewoon stoppen omdat ik niet eens meer kon zien waar ik heen ging.
Ik heb alle oogdruppels al gebruikt en niets werkt echt goed. Ik heb het het ergste als het gras in de bloei gaat (met die pluizige bloempies).

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:02

Ik heb gelukkig geenhooikoorts. Ben wel allergisch voor verschillende dingen. Heb in het verleden wel eens Claritine gebruikt, maar dat werkt bij mijj dus voor geen meter.
Loop nu ook weer met een dichte neus, maar dat komt omdat ik vanmorgen bij OK's heb moeten assisteren, en dan moet je zo'n mondkapje voor. Geheid dat ik daarna weer met een dichte neus rondhobbel...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

mijn vriend ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:12

ja mijn vriend heeft er ook last van, die heeft ook zo'n druk op zn hoofd, denkt zelf dat het door de bijholtes komt. verder veel niezen, snotteren, hoesten van de snot die de keel inloopt en rooie ogen.

hij gebruikt mizollen, maar dat werkt na een jaar nie meer, dus nu heb ik dat homeopatische spul gehaald,Pollinosan, hopen dat dat helpt....

pollinosan vond ik het minst duur bij de drogist, er waren twee andere middeltjes maar dat was iets van 5 euro voor 7 tabl;etten en dit was 6,50 voor 80 tabletten, viel wel mee dus...

iemand verder nog tips?

nynke

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:14

Ik heb er ook vreselijk last van, maar, ik gebruik het medicijn Kestine 10 mg.
Dit helpt mij heel goed, de andere middeltjes hadden op mij geen effect en van sommige werd ik heel duf Dromen .

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:07

Ik heb idd ook Rhinocort, en dat werkt bij mij prima.

Wat het nieuwste is op het gebied van hooikoorts is Xical (spreek uit als Ksiezal) Dat moet echt heel goed werken. Omdat ik zelf al onder de medicijnen zit vanwege mijn astma gaat het met mij nu wel goed.

Voor de ogen Livocab druppels. Werkt goed, alleen oppassen met lenzen!

Succes, halvewege juni dan zijn de grassen weer uitgegroeid en gebloeid en zou het minder moeten worden.
Voor meer info kijk op www.lumc.nl

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, Peony en 104 bezoekers