Vliegenmasker met oren, ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vliegenmasker met oren, ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:08

Pablo heeft altijd last van die kleine ettervliegjes die in de oren gaan zitten. Als ik hem van wei haal zitten er soms wel meer dan 5 van mini vliegjes vastgebeten in de oren. Heel irritant dus.

Nu zag ik bij de plaatselijke ruitershop een nieuw soort flymask.
het leek hier op:
Afbeelding

Alleen dan van een ander merk.
Het was een mix tussen [img] http://www.paardendrogist.nl/obj/obj0003874[/img] en Afbeelding. Wel het bontje maar met oren en geen neusgaasje.

Nu lijkt me dat wel voor Pablo, hij is niet kopschuw dus het omdoen zal wel lukken maar waar ik mee zit is dat hij hem dan heel lang omheeft. Hij zal er dan ook 's nachts op stal mee moeten slapen aangezien ze van stal het niet 's ochtends om doen. Dus hij zal hem alleen af hebben met het rijden en poetsen enzo. Zou het gaan irriteren? hij heeft echt last van die vliegjes maar wat zou irritanter zijn? Het vliegenmasker of de vliegen?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:19

Ik heb er niet echt ervaringen mee, maar ik weet eigenlijk niet of het voor paarden zo prettig is om het 's nachts ook om te hebben...

Kun je anders ook niet eerst met de mensen van de stal gaan praten of zij het 's ochtends juist WEL om willen doen. Het is tenslotte jouw paard, en voor Pablo lijkt het mij fijner om zonder masker te slapen, lijkt me ze zweterig onder zo'n ding...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 14:55

ik ken een paar paarden die zo'n ding een poos op hebben gehad omdat de ogen gingen otsteken door de vliegjes. ze hadden er niet echt last van, maar als het niet dringend nodig is zou ik het niet doen, het lijkt me niet echt lekker zitten.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 16:12

Ik ken een paard die heeft het tegen de zon en die vind het zelfs leuk om dat ding om te krijgen. Ik weet niet of ze s'nachts ook om kunnen, dat heeft dat paard nooit. (dan is er ook geen zon Haha! )

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 17:22

Nou , ik zou 'm 's nachts echt niet om laten ,
als je paard de hele godganse dag met zo'n ding omloopt daar wordt 'ie ook een beetje raar van denk ik ....

En heeft hij geen haar in z'n oren dan ?
Dan kunnen er geen vliegjes inkomen.

Ik heb voor Marena nu dat onderste masker dus zonder oren ,
en dat vind ze wel fijn.
Ik doe het expres niet altijd om omdat ze ook gewoon normaal naar buiten moet kunnen , het is maar dat ze even bij kan komen van de vliegen en er niet de hele tijd last van heeft.

Als je het altijd om laat zal een paard er denk ik teveel aan wennen ,
en zal het dan raar vinden om zonder te lopen...

Als je rijdt zitten er dan wel ineens vliegjes op z'n hoofd en dat irriteerd dan dubbel zo hard !

Ik zou in jouw situatie OF geen makser doen als hij er toch weinig last van heeft ,
OF gaan praten of ze 's ochtends dat ding niet gewoon om willen doen .

Maar je paard er de hele dag en nacht mee rond laten lopen lijkt me niet gezond.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 05:03

DC heeft er zo'n eentje en het helpt gigantish tegen die kleine ettertjes die graag in de paardjes hun oren zitten. Je paardje zal er wel aan moeten wennen maar ik zou het zeker doen!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 07:39

een kennis van mij heeft er één en dat paard loopt dag en nacht op de wei en heeft het dus ook dag en nacht om en heeft daar geen hinder van.

het paard vind het heerlijk en ik ben er ook nog naar op zoek maar kan ze nergens vinden.

grtz. en suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 07:40

pmarena schreef:
En heeft hij geen haar in z'n oren dan ?
Dan kunnen er geen vliegjes inkomen.


Jawel hoor, Pablo heeft volbehaarde oren maar voor die mini vliegen is dat geen enkele drempel. Behaarde of kale oren, ze gaan er toch in Huilen

Het zijn echt kleine volhardende etters, ze gaan ook op de staart zitten (dus doei doe mooie staart). Op stal laten de vliegjes na een tijdje los en gaan ze er weer uit. Alleen op wei komen ze. Gisteren waaide het flink en toen zaten er geen vliegjes dus misschien moet ik Ppablo maar een ventilator op zijn hoofd binden Clown

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:32

Heb ik nooit gezien zulke kleine vliegjes Clown ,
misschien niet zoveel hier bij de kust onder Rotterdam ?

Maar dag en nacht met zo'n ding op.......
lijkt me echt niet goed.