Hanekam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Hanekam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 11:17

Gisteren was ik met Rio aan het rijden en kwam onderweg een paard tegen met een hele stoere hanekam (van die rechtop staande manen)
Kusje . Ik heb aan die man gevraagd hoe hij dat gedaan had. Hij zei je moet de manen afknippen, en dat 2 x doen dan gaat het vanzelf omhoog staan. Nu ben ik gisteren gelijk aan de gang gegaan en zonder manen staat hardstikke leuk. Alleen ik vraag me af of het echt omhoog gaat staan en hoe ik ze te zijner tijd weer naar beneden kan krijgen..... Weten jullie dat????
[/img]

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:23

Volgens mij gaat dat niet......

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:48

ze gaan waarschijnlijk wel rechtop staan en ze gaan weer hangen door ze lang te laten groeien.
wat voor paard heb je? en heb je ze echt helemaal afgeknipt?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 11:53

Het is een grote gelderse (KWPN dus) tuiger, dus zonder manen (of 1,5 cm is het nog) staat ontzettend goed bij hem heel verzorgd. Hij heeft nl. normaal zo'n bokkepruikie, een beetje een vogelnestje.... dus vandaar dat dit wel mooier staat.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:18

bij een fjord gaan de manen ook hangen als ze langer worden die knipt men ook gewoon. maar die hebben nogal wat stug haar .
Bij mijn paard staat het ook rechtovereind die heeft ook stug haar terwijl ik ze langer houd dan een stalgenoot van mij waarbij de manen wel hangen.
Ligt dus helemaal aan de soort manen die je paard heeft

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:50

Mijn KWPN er heeft ook een hanekam doordat haar halsdeken was gaan schuren is ze de helft van haar manen kwijtgeraakt dat stond zo onverzorgd dat ik de rest er ook af heb gehaald!
Het staat heel verzorgd en heel erg makkelijk in onderhoud!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:07

Oh, ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat het niet meer lukt om de manen van je paard weer lang te laten groeien nadat je ze helemaal kort hebt geknipt...

Nou ja, het duurt wel heel erg lang iig......

Fout van mij, excuses!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:05

dat laatste is iig absoluut niet waar!
Noodgedwongen (exceem) heb ik 2 jaar geleden de manen van mijn shet eraf moeten halen. En dan niet een mooi handbreed boogje, maar tot op de manenkam toe eraf.
Als je haar nu ziet, heeft ze een dubbele manenkam, met manen van 40/50 cm

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:15

Het groeit inderdaad ontzettend snel!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:28

kheb spring dr manen gewoon gesneden en getrokken en nu staan ze ook rechtopl, was niet helemaal de bedoeling, maar staat niet slecht... het is ook per paard verschillend, bij sommige gaan de manen eerder hangen dan bij andere...