Paard sleept met been rechts achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Paard sleept met been rechts achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 09:46

Wat kan dit in godsnaam zijn.........Ons paard is nu net hersteld van een langdurige kogelband blessure. Nu blijkt hij met zijn been achter te slepen.
Ziet er niet best uit...
erg jammer weer Boos!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 09:49

Kunnen veel dingen zijn Prima, zou een keer van dichtbij gekeken moet worden. Wel oliebol voor jullie

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 10:39

Echt poedersuiker poedersuiker poedersuiker ja. Ik heb vrij genomen nu, want Tessa haar vader ondergaat nu een hartoperatie. Tessa erg overstuur.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 10:42

ik zou er wel even naar laten kijken door een veearts. Veel sterkte met de vader van Tessa.

De hond is de betere mens


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 10:55

Ik denk dat het niet berst is. Ik hoop op een hoofzweer, maar volgens mijn vriendin ziet het er niet uit!!!! Vrees het ergste...

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:12

Het zit jullie niet mee zeg!
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Als ik iets kan betekenen laat je het weten he?!

Nulla tenaci invia est via

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:24

DAt slepen kan gewoon komen omdat de banden en pezen weer sterker moeten worden. Ik zou even met je dierenarts overleggen hoe je het beste de training weer kunt opbouwen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:40

Nou lieve bokkers, ik ben me dus vanochtend echt helemaal rot geschrokken..... Werd gebeld door het stalpersoneel of mij paard weleens raar met z'n achterbenen doet Verward Niet dus, ik als een idioot naar stal gereden (was me net aan het voorbereiden op de hartoperatie die m'n vader vandaag zou krijgen....)
Op stal aangekomen bleek Nappie gewoon om te vallen als ie maar een stap verzette Huilen Ik ben niet gauw ergens van ondersteboven maar dit zag er niet uit!!!!! Na al het geklooi met z'n voorbeen en de artrose zag ik nu even geen lichtpuntje meer, ik dacht echt dat dit het einde zou betekenen van Nap.

Prima heeft toen maar een halve dag vrij genomen (kon ik naar nieuwegein naar het ziekenhuis) en hij zou wachten op de dierenarts. Die vertelde hem idd dat z'n knieband (1 van de 3 die een paard heeft) door verzwakte spieren niet goed over de knieschijf beweegd en dat de knie daardoor op slot springt met als gevolg dat je paard heel raar en ongecontroleerd gaat bewegen en zelfs (zoals Nap deed) gewoon bijna omvalt! Het valt heel makkelijk op te lossen met een wig onder het ijzer en als dat niet succesvol werkt kan hij nog ingespoten worden met anabolen en in het ergste geval kunnen ze een knieband wegnemen...

Jongens ik ben blij dat alles niet zo ernstig is zoals het er in eerste instantie uitzag maar geschrokken ben ik wel! Ik moet nu elke dag stappen maarja zit nog steeds een beetje met het kogelprobleem....hopelijk mag ik snel weer wat doen met hem!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:04

Aa jakkes Huilen Nappie heeft wel pech de laatste tijd en jullie ook. Heel erg veel sterkte met je vader Tessa!
Gelukkig dat het probleem van Nappie zo 'gemakkelijk' kan worden opgelost! Ook heel veel sterkte en knuffels voor Nappie Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 10:35

dank je wel Asje!!Wij hopen ook dat alles weer gauw de oude is....ook Tessa

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:37

sjonge jonge, soms laat de pech niet af he, en dan ben je onderhand alleen maar bezig met incasseren van problemen. maar goed dat er nog iets aan te doen valt.

De hond is de betere mens

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:11

he bah wat een pech voor jullie zeg! sterkte met nappie en je vader.
hopelijk zijn ze er beiden snel weer bovenop!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 13:39

dank jullie wel. Nap staat op een wig en doet het er redelijk goed op. laten we hopen dat we nu weer bergopwaarts gaan, dan kunnen we weer blij zijn.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 130123, Appelien, Dyonne, IASCrawler, shannen6 en 26 bezoekers