Hondenkunstjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Hondenkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 11:28

Graag zou ik onze hond nog wat kunstjes willen leren. Ze kan zitten, liggen, doodliggen (pootjes omhoog), pootje geven, 2 pootjes geven, op een krukje zitten, springen, vangen en haar mond opendoen. Wat zou ik haar nog meer kunnen leren?
Ik weet dat een hond geen circusdier is, maar ze is hartstikke leergierig en het is gewoon een leuke manier om met haar bezig te zijn.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:35

Misschien kan ze ontbijt op bed maken? Tong uitsteken

Verder misschien blaffen op commando. Naar zo'n kynologenclub is misschien ook wel leuk, van die hindernisbanen springen enzo. De meeste honden vinden het geweldig.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:37

Door je benen lopen als jij loopt.
Misschien is doggydancing wat voor jullie, dat doen ze bij steeds meer hondenclubs.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 11:40

Ontbijt op bed maken. Haha geweldig, ik zie het voor me Haha!
Maar die hindernisbanen en doggydancen lijkt me wel wat, ik zal eens informeren bij de plaatselijke kynologenvereniging.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:02

Als je van plan bent om bij een vereniging te gaan kijken, informeer dan ook eens naar flyball. Da's echt leuk . Tenminste als je hond graag met een bal speelt. Op http://home.hccnet.nl/r.hoogeveen/index.html vind je meer informatie over hondensport. Alleen doggydancen wordt er niet gedaan. Ik ben op het moment ballenlader bij het flybalteam.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:21

Ehm, even denken wat die van mij nog meer kan...
Kruipen, rollen en wat ook leuk is (en handig) de deur dicht doen met z'n neus (niet met pootjes leren, want dan gaan je deuren eraan:))
Verder kun je hem van alles leren apporteren en dragen, zijn eigen riem, de krant, autosleutels etc.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:31

Kun je geen behendigheidcursus met haar gaan doen?
Ik heb het met Banja gedaan en die was er helemaal maf van.
Zaterdagochtend als ik mijn fiets en de hondenriem pakte sleurde ze me zowat naar buiten. Heb ook twee keer een wedstrijd met haar meegedaan, een keer in Almere en een keer hier in Assen.
En voor jou is het ook nog eens lekker dichtbij. Kynologenclub zit nog voor de hockeyvelden. Kan Brenna lekker d'r energie kwijt!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:33

die van ons kan de spaanse pas (alleen als hij het wil Schijnheilig )
deuren open maken
en dicht doen moeten wehem nog leren
verder kent hij neit zo veel
alleen maar zitten, pootjes geven en hier komen.
en soms wil die ook nog wel eens blaffen als je het vraagt.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 15:34

Marja, kruipen, hoe leer je dat?
Cody, wat houdt zo'n behendigheidscursus in? Is dat dat ze over hindernissen moeten springen enzo?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:44

Hindernissen, maar ook door zo'n slurf, op een tafeltje springen als ie klaar is en slalommen tussen paaltjes door. Ook over een schutting lopen enzo hoort erbij. Gaat er vooral om dat je hond heel attent is en ze worden er ontzettend fanatiek en gretig van. Die van ons tenminste wel.
Is echt hartstikke leuk om te doen.

Kijk hier maar eens:
http://www.kc-assen.nl/behendigheid.htm

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:57

maaike van de vis schreef:
Marja, kruipen, hoe leer je dat?


Daarvoor moet je 'af'-commando goed bevestigd zijn. Met je ene hand houd je hem aan z'n halsband vast, zodat je hem snel kunt corrigeren als hij omhoog komt, met de ander hand hou je je koekje/brokje een stukje voor z'n neus laag boven de grond en lok je hem. Op een gegeven moment zal hij 10 cm naar voren komen en dat beloon je en bouw je uit.

Die van mij vond het altijd al heerlijk om met z'n buikje over hoogpolig tapijt te schuren, dus was daar wel toe te verleiden op de juiste ondergrond Haha! .

Deze en nog 87 andere kunstjes staan ook beschreven in 'hondenkunstjes' van Kapitein A.J. Haggerty. Deze man komt ook vaak op een Amerikaanse Yahoogroup over dogtricks waarvan ik de url helaas kwijt ben.

Nog een paar leuke uit dat boek:
- een persoon zoeken
- zingen
- aanbellen om te worden binnengelaten ( Haha! )
- over een mens, arm, been of andere hond springen
- marihuana opsporen

nienke_H

Berichten: 920
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:09

Ik wil mijn hond graag leren ja knikken, maar ik weet niet hoe je dat moet leren, weten jullie dat mischien?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:24

maaike_vdv schreef:
Graag zou ik onze hond nog wat kunstjes willen leren. Ze kan zitten, liggen, doodliggen (pootjes omhoog), pootje geven, 2 pootjes geven, op een krukje zitten, springen, vangen en haar mond opendoen. Wat zou ik haar nog meer kunnen leren?
Ik weet dat een hond geen circusdier is, maar ze is hartstikke leergierig en het is gewoon een leuke manier om met haar bezig te zijn.
Mijn hond kan touch (met zijn neus tegen mijn hand aan, hoe hoog of laag dan ook) en five (poot tegen mij hand aan, zou je ook met 2 poten kunnen doen).

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondenkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:26

Netjes vragen= blaffen.
Circel= rondje om je heen lopen
Twirl = hond loopt zelf een rondje
Buig= hond buigt door de voorpoten

Kan onze kleine witte. :j

Of je neemt een lapje stof wat je zelf alleen aanraakt, je zorgt dus dat jouw geur erop komt, doet de hond in een andere ruimte en laat de hond vervolgens het doekje zoeken. :)

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hondenkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:34

Omdat dit al een topic is van 8 jaar geleden, hier een slotje.