Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 19:02

Ik rijd nu wedstrijden op het gras, maar ik heb geen stiftengaten in me ijzer. Nu kan je van die quicksettings kopen, die je erop kan draaien. Maar die zijn per set € 22,50 of Fl 22,50 (weet niet of het euro is of niet)
Zal ik die gewoon kopen, of zal ik wachten tot het binnenseizoen, wat in oktober begint ofzo....

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:38

volgende keer dat het paard wordt beslagen gewoon stiftgaten eisen.
anders die Quick-settings...
Op gras rijden zonder stiften vind ik vragen om moeilijkheden, maar het gaat ook zeker ten koste van de prestatie, iets wat je bij de hogere klassen dressuur echt zult zien. Springen zonder stiften maar met ijzers moet verboden worden, dat mag je niet doen!

Een paard is beter af zonder ijzers op gras, dan met ijzers zonder stiften.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:06

Evy schreef:
Maar die zijn per set € 22,50 of Fl 22,50 (weet niet of het euro is of niet)
Zal ik die gewoon kopen, of zal ik wachten tot het binnenseizoen, wat in oktober begint ofzo....


ze zijn in euro's volgens mij zo duur, ik dacht iets van 49,95, maar dat staat ook in de divoza gids.
Maar ik zou ze wel nemen, als je pony uitglijdt kan hij verkeerd te recht komen en zijn de dierenarts nog hoger als je pech hebt.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 07:49

ik zit met het zelfde probleem.

die van mij heeft behoorlijk slechte hoeven en moet dan ook elke 6 weken nw. ijzers hebben door het brokkelen.

daardoor adviseerde mijn smid zo ie zo geen kalkoen gaten want hier door is er nog meer druk op het ijzer.

nou zoek ik gewoon de buiten wedstrijdjes met zand uit... er zijn er niet veel en ze zijn minder gezellig dan de grote ch wedstrijden maar ja... het is niet anders.

ik heb ook geen ervaring met die quick ??? maar op zich vind ik de prijs wel meevallen en moet het erg makkelijk zijn zoals ik er over gelezen heb.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 09:10

Is al eerder een topic over geweest. Weet niet meer waar. Maar ik ben er helemaal niet tevreden over. Ze zijn net zo lastig aanbrengen. Je moet ze naderhand heel goed schoonmaken En Julius was er meteen al een kwijt.