Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 18:02

Beste bokkers,

in een grijs verleden was ik erg allergisch voor katten, tegenwoordig is dit met medicijnen prima in toom te houden. Vroeger had ik een hekel aan ze, na een lange tijd wennen ben ik ze tegenwoordig zelfs leuk gaan vinden.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik overweeg nu om twee kittens aan te schaffen. Helaas weet ik als geen ander hoe je last kan ondervinden van andermans dieren in je tuin (of in mijn geval zelfs in huis), vooral in de stedelijke omgeving waar ik woon.

Ik wil dus eigenlijk niet dat mijn katten mijn huis verlaten, maar ze moeten wél ook buiten kunnen, daar zijn het dieren voor. Een kattenluikje staat dus al op de planning, maar hoe houd ik ze in mijn achtertuin? Zijn hier mensen die dit probleem hadden en er een oplossing voor hebben gevonden? Of heeft er iemand goeie ideeën?

Ik ben eens benieuwd :)

'


HarmanyL

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:07

Waslijn van voor naar achter spannen in de tuin, en katten aan een riempje eraan. Ze kunnen dan de hele tuin gebruiken, maar er niet uit.

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

xJolijn

Berichten: 2933
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:07

Een schutting, en dan een afrastering erboven die 45 graden naar binnen staat?
Geen idee of het werkt, maar dit heb ik een keer gehoord.
Verder zorgen dat ze er nergens langs kunnen ;)

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/


Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 18:09

lotteElb schreef:
Waslijn van voor naar achter spannen in de tuin, en katten aan een riempje eraan. Ze kunnen dan de hele tuin gebruiken, maar er niet uit.
da's nog geen gek idee op zich, al zou een klimmertje misschien verstrikt kunnen raken?

mariskalove schreef:
Een schutting, en dan een afrastering erboven die 45 graden naar binnen staat?
Geen idee of het werkt, maar dit heb ik een keer gehoord.
Verder zorgen dat ze er nergens langs kunnen ;)
maakt het moeilijker.. maar op zich kan een kat wel "schuin" klimmen, toch?

'

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:10


Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:11

Als je de bovenkant van je schutting af wil zetten moet je dat doen met ongeveer 50cm wat haaks op de schutting staat. Katten kunnen veel, maar niet ondersteboven klimmen ;)

Schrikdraadje wil ook nog wel eens helpen. Of je tuin helemaal overdekken als soort voiliere!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:14

Ik zou je katten eigelijk gewoon laten gaan andere katten kunnen ook overal lopen , en meestal zitten ze toch geen uur in dezelfde tuin.
En het bespaard je moeite. Katten kunnen overal overheen zowat , ook over prikkeldraad en aan een lijntje houden tja dat zou ik als kat ook niet leuk vinden :n , en ze kunnen trouwens wel onderste boven klimmen ( teminste onze kat wel :) )

"Do you know who you are? Do you know what's happened to you? Do you want to live this way?
All it takes is one person, one patient, one moment to change your life forever.
It can change your perspective, color your thinking.
One moment that forces you to reevaluate everything you think you know.
Do you know who you are? Do you know what's happened to you?
Do you want to live this way?"

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:15

Met een krijtje een streepje zetten en streng toespreken dat ze daar niet overheen mogen :) :+

Je kunt je tuin afzetten of een kattenren maken? Als je tuin geschikt is om goed af te zetten zou ik dat eerder doen dan een kattenren.

@ skyline: Er zijn zat manieren om je tuin goed af te zetten. :j

Edit: http://kattenplaza.nl/kattenforum
Daar kun je bij outdoor oid kijken, daar staan veel dingen over 'binnen' houden.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17

skyline schreef:
Ik zou je katten eigelijk gewoon laten gaan andere katten kunnen ook overal lopen , en meestal zitten ze toch geen uur in dezelfde tuin.
En het bespaard je moeite. Katten kunnen overal overheen zowat , ook over prikkeldraad en aan een lijntje houden tja dat zou ik als kat ook niet leuk vinden :n , en ze kunnen trouwens wel onderste boven klimmen ( teminste onze kat wel :) )


Ik doelde er meer op dat als jij bijv een stuk kippengaas zo neer hangt als ik zei, kán een kat niet ondersteboven eraan hangen want dan vouwt het dubbel :j
Al hebben wij hier ook acrobaten die vanaf een afstandje er óver heen springen.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 18:17

skyline schreef:
Ik zou je katten eigelijk gewoon laten gaan andere katten kunnen ook overal lopen , en meestal zitten ze toch geen uur in dezelfde tuin.
En het bespaard je moeite. Katten kunnen overal overheen zowat , ook over prikkeldraad en aan een lijntje houden tja dat zou ik als kat ook niet leuk vinden :n , en ze kunnen trouwens wel onderste boven klimmen ( teminste onze kat wel :) )
Lees het begin van m'n topic nog eens ;)

'

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17


Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 18:18


'

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:19

Ik heb Garden protector (op stroom) om ze UIT mijn tuin te houden ivm loslopende knagers, die kun je ook gebruiken om in je tuin te houden natuurlijk.
Kost 50 euro

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 18:27

@mltex: Waar heb je die gevonden? >> Zo kattenonvriendelijk vind ik zoiets nog niet, als ze een béétje snugger zijn proberen ze het niet vaker dan keer of drie :P

'

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:54

Ja, kenissen van mij hebben ook gaas vanaf de schutting naar binnen gebogen (best een flink stuk ook, zodat ze niet met acrobatische bewegingen er alsnog overheen kunnen), en de uiteindes nog is naar beneden omgebogen. Bij hun werkt het, moet er wel bij zeggen dat de katten alleen in de tuin zijn als ze er zelf bij zijn. Maar tot op heden is het de katten nog niet gelukt te ontsnappen.
Touwtje lijkt me ook wat eng, zeker als ze gaan klimmen en ergens over heen willen gaan springen. Maar misschien zie ik dat verkeerd..

Hoge muur bouwen aka Bijlmer Bajes en ervoor zorgen dat ze niet op de rand kunnen springen vanaf een kliko ofzo :+ ?

Je hebt ook katten (zelf geen kattenkenner dus correct me if i'm wrong), Britse Korthaar, is een hele relaxte kat en volgens mij niet zo klimmerig.. nou ja, die 2 die een kennis van me had in ieder geval niet ;-)!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:26

HLPhoto schreef:
@mltex: Waar heb je die gevonden? >> Zo kattenonvriendelijk vind ik zoiets nog niet, als ze een béétje snugger zijn proberen ze het niet vaker dan keer of drie :P

Pfff ergens op internet besteld, google op katten schrikdraad, marel garden protector en word veel aangeboden ook op marktplaats.
Of zoeken op garden protector op mp : http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... Zoek&ts=on

Wel goed kijken of stroomversie is, je hebt nl ook met geluid en dat soort fratsen. Hier heeft buurpoes 1 tik gehad en naar mijn weten probeert ze niet nog eens en gaat met een holletje langs de draadjes :D

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:58

Bij mijn vorige huis had ik een schrikdraad omheining voor mijn katten (gedeelte houten omheining, gedeelte heras + klimop) Dat was best bewerkelijk, in de zin dat de klimop vaak gesnoeid moest worden omdat het snel groeit.

Mijn huidige huis heb ik erf + stallen (1000m2) omheind met heras met het bovenste stuk naar binnen gebogen op 45graden, stuk van 40-50cm. Hier kunnen ze echt niet overheen:-)

Ook makkelijk te maken op houten schutting of muur: bij een bouwmarkt ijzer rond 8 of 10mm halen (kost 4 euro voor 2m) Dan op de juiste lengte slijpen, uiteinde buigen en plat laten slaan zodat je daar een gat in kunt boren (als je paarden hebt kan de hoefsmid dat voor je doen !)
Deze houders kun je op hout, steen en zelfs heras(achtig) hekwerk monteren. Stroken kippengaas er langs spannen en je bent klaar.

als je foto's wilt, pb me met je prive email (hoef ik ze niet te uploaden :-) )

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 22:58

Zoooo.... da's één :+

'

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:18

mltex schreef:
Ik heb Garden protector (op stroom) om ze UIT mijn tuin te houden ivm loslopende knagers, die kun je ook gebruiken om in je tuin te houden natuurlijk.
Kost 50 euro


Vrienden van mij hebben deze ook voor het binnenhouden van de kat in de tuin, het werkt perfect. +:)+

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:56

HLPhoto schreef:
Zoooo.... da's één :+

en nr 2??

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:03

lotteElb schreef:
Waslijn van voor naar achter spannen in de tuin, en katten aan een riempje eraan. Ze kunnen dan de hele tuin gebruiken, maar er niet uit.

Dan kunnen ze er aan de uiteindes dus uit :+ Zitten ze alsnog vast, daar niet van, maar is wel lastig. Bovendien raken ze nogal eens in de knoop met z'n 2en :D

Ik heb mijn katten de laatste jaren gewoon vast aan een lange lijn gedaan, die niet tot de schutting kwam (maar dat kan niet met alle tuinen, mn in de stad). Nu zijn ze zo oud dat ze niet meer de tuin uit springen, wel heel makkelijk :D

Zou ik met jonge katten opnieuw beginnen dan zou ik een stroomdraad om mijn tuin zetten of iets in die geest.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:04

Wij zijn aan het rondkijken voor een huis met een tuin.. hiervoor ook een tuin gehad en daar liepen ze ook de tuin uit. Gingen overigens geen andere tuinen in, waren nou niet bepaald helden.
En toen hebben een stel idioten gemikt op onze katten en 1 ervan tot 4 keer toe overgereden. Hij heeft het gered trouwens.

Nu dan een bovenwoning maar zodra wij weer een tuin hebben komt er een ren in de tuin waar ze via het woonkamerraam in kunnen. Ik ga voor het gemak ervan uit dat iedere tuin grenst aan een raam, zo niet, dan komt de ren gewoon voor de deur.

Heb 6 katten waaronder 2 hele bijdehante rode monsters die ongetwijfeld gaan spoorzoeken. Dus als je de mogelijkheden ervoor hebt.. ik persoonlijk kies voor een ren.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:28


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-10 14:28


'

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:09

mltex schreef:
Ik heb de Garden protector (op stroom)


Deze hebben wij ook om de katten ín de tuin te houden. Alleen onze grootste acrobaat trekt zich niet zoveel aan van de stroomstootjes, dus we zijn nu aan het bedenken hoe we het voltage iets kunnen verhogen.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers