hoe krijg ik mijn paard in de trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

hoe krijg ik mijn paard in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 13:54

hallo,mijn paard wil de trailer niet in hoe krijg ik haar de trailer in. Frusty toen ik haar kocht kreeg ik haar ook de trailer niet in.en hebben we er een half
uur over gedaan. Extreme duivel Schijnheilig ik word er helemaal gek van.Ik wil ook een keer naar het strand en dan moet ik er ook in de trailer doen.nou ik hoop dat jullie iets weten.

groetjes en xxxxxxxxxxx alicia.



Party!! nikki is de beste en blijft de beste. Party!!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:06

Een half uur is nog nix Lachen
gewoon met geduld denk ik. Beetje lokken met snoepjes (weet niet of je dat al geprobeerd had). Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:18

Pinky_girl schreef:
Een half uur is nog nix Lachen


dat wil ik net zeggen.

Je moet heel veel geduld hebben en flink oefenen
voordat je daadwerkelijk op stap gaat.
En ik spreek uit ervaring Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:43

OKe ik heb het zelfde probleem Haha!
Heb je een eigen trailer?

Zet hem elke avond even in de trailer en voer hem daar.
EN geef hem op stal geen voer.
Dan staat ie na een tijdje zo in de trailer.
want dan weet ie dat hij daar lekker voer krijgt
EEN GOEdE BELONING Party!!

Het helpt echt !!

xx EN SUCCES......
en wel ff late wete he of het zo gelukt is Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:01

wij hadden eerst dat probleem ook met mijn vorige paard. Het beste kun je een longeeerlijn aan de trailer vastmaken en die achter zijn kont langshouden. En niet te voorzichtig! Aanpakken als hij er niet in wil!!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:03

aanpakken lijkt me niet echt slim als je paardje bang is!
ik ben nu bezig met langs de trailer lopen en in de buurt vd trailer komen
dan pas erin
dus veeeeel geduld!
en suc6!

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:46

Miischien nog een tip. Ik weet niet of je andere paarden in de buurt hebt of niet, en of er plaats is voor 1 of 2 paarden op de trailer. Maar, bij wijze van oefening om het hem aan te leren, zou je het kunnen laten voordoen door een bevriend paard of pony. Als er dan 2 plaatsten in de trailer zijn, en je paard ziet het ander paard erop gaan, helpt dat vaak enorm om je paard er ook op te krijgen: als zijn kameraadje het ook doet, dan kan het toch niet zo erg zijn... Alvast véél succes!
Joke

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:55

bij ons op stal was er ook een paardje wat de trailer niet in ging en toen stapte het meisje er voor de gein op. en hij liep er zo in! wel een beetje gevaarlijk maar toch het hielp wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:34

Als er ruimte voor is kun je de trailer ook voor de staldeur zetten en vanuit de stal of het gangpad de trailer in lopen.
Je paard/pony heeft dan aanleuning van de muren en is al gewend om via die deur naar buiten te gaan.
Wel het voordeurtje openzetten zodat hij niet een donker gat in loopt.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:16

My Dominique schreef:
aanpakken lijkt me niet echt slim als je paardje bang is!
ik ben nu bezig met langs de trailer lopen en in de buurt vd trailer komen
dan pas erin
dus veeeeel geduld!
en suc6!


mijn paard stelde zich gewoon aan en daar hebben we de grootste narigheid mee gehad Boos! Boos! (geloof me). als ik nog zo´n paard zou hebben dat niet de trailer in wou wist ik het wel!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:19

wij hebben bonanza letterlijk de trailer ingeslagen op het laatst, eerst werkte het nog met snoepjes, toen met een duwtje en een trekje, later met een klein tikje, maar weer later met een flinke mep pas..
dat was wel eht laatste wat ik wou doen Scheve mond
maargoed, elke keer als ze de trailer in loopt krijgt ze een beloning..
Na 1x een HELE harde aanpak van Hendrik (me paps + hendrik +Jan waren erg kwaad dus ik ben maar weg gelopen want kon het neit aanzien Scheve mond ) daarna liep ze altijd keurig de trailer in op met een klein klopje op dr kont, nog steeds een beloning..

Maar dr trailer haat kwam doordat ze alleen in de trailer ging omdat ze dan moest worden opgevoelt of worden geinsimineerd of dergelijke..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:18

Ik zou het proberen met 2 (!!!) longeerlijnen. Ik heb de ervaring dat 1 nogal snel kapot gaat. Dan 1 persoon aan elke kant met de longeerlijn. Staat ze/hij voor de trailer: met RUST en langzaam om elkaar heen te lopen de longeerlijnen achter haar/zijn kont doen (niet te hoog of te laag). Een extra persoon om haar aan de achterkant nog een zetje te geven. Dan tegelijk trekken, maar wel rustig en voetje voor voetje. Nix zeggen of aanraken (aaien of zo) De gene in de trailer lieve praatjes en appeltjes en zo. Staat ze er in: TOUWEN ER ACHTER HOUDEN!!! (sommige paarden schrikken zo dat ze de trailer uitvliegen) stang er achter. Even wat laten eten (willen ze meestal niet, dus zorg voor extra lekkere dingen) Daarna pas de achterklep dicht. Doe dat wel voorzichtig. Het beste is om een paar keer dat te oefenen (desnoods met klep open als ze dat eng vind) Daarna pas gaan rijden. Nooit boos worden.
Zo hebben wij het bij de pony van mijn zusje ook aangepakt en soms staat ze er binnen 2 minuten in en soms pas na 3/4 uur. Maar meestal duurt het een minuut of 10. Dus da's niet eens zo erg lang. Als je maar geduld hebt! Ik zal nog even wat vertellen. Op concours (met die pony die de trailer niet in wil). Na de proef begint het te regenen (echt heel erg hard) dus wij snel afzadelen en zo. Willen we haar net de trailer in zetten, staan er mensen in de buurt die ook een pony in de trailer willen doen. En maar slaan en zo! "Pony loopt er altijd in maar nu niet!" Mensen begrepen niet dat als jezelf zo gestressed bent (stel je voor dat je nat wordt) die pony ook niet mee wil werken! Met het gevolg dat wij de pony er veel sneller in hadden staan. En ons advies om het rustig te doen: "Een paard moet gewoon, hij heeft nix te willen!!!" Verward

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:40

Stond Tiko er maar in een half uur in!
De laatste keer kostte het heen en teru zo'n drie uur Frusty
En bij hem hebben we van alles geprobeerd, maar als hij besloten heeft er niet in te gaan, gaat hij ook niet.
Denk maar niet dat een longeerlijn helpt, gaat hij of op zijn kont zitten, of hij steigert als hij halverwege de laadklep staat en springt er dan overheen. Eten helpt niet, slaan helpt niet. Het engie dat helpt is het langer volhouden dan hij doet.
Het kan dus allemaal nog veel erger.
Maar goed succes ermee in ieder geval Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:36

oefenen. zet detrailer neer. laat haar eerst ruiken.zet haar dan voor de trailer. zorg datje een lange lijn aan haar hoofdstel heb blijf staan tot ze een stap doet. geef haar eerst de kans de trailer te onder zoeken. zet wat druk op het halster ( sta niet te dicht bij geef haar de ruimte) en op het moment dat zij haar gewicht naar voren doet laat je de druk los. doe dit tot ze op de trailer staat. neem de tijd hiervoor. herhaal het weekelijks en na een paar keer zal je als verbetering zien. over haast dit niet en doe het alleen. geen lijnen achter de kont en geen zwepen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:25

Tipje: NOOIT gaan trekken. Daar krijg je alleen maar weerstand van.
Mijn jaarling vond het de eerste keer ook maar eng en na ruim een half uur proberen met longeerlijnen en emmers muesli stond 'ie er eindelijk in.
Een paar weken later heb ik hem twee keer in de vrachtwagen weten te krijgen. Gewoon rustig laten kijken en af en toe een beetje druk zetten op het halstertouw. Zo voetje voor voetje op de laatklep zien te krijgen. Als ze daar eenmaal op staan lopen ze vaak de trailer / vrachtwagen wel in.
Zondag ga ik hem naar het land brengen, eens kijken hoe lang het duurt voordat hij er dan in staat.
Kortom, gewoon geduld hebben en je ook niet in de maling laten nemen.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:05

Mijn paard Nimber is in alles niet makkelijk maar al mijn paarden en ponies krijg ik zelfs zonder halster zo de trailer in. Hoe ?

Ten eerste heb ik een voorlader, de paarden kunnen er dus achter in en voor weer uit. Met Nimber ben ik in het begin iedere dag door die trailer gelopen en heb hem eten in die trailer gegeven. Zelf als ik hem naar het land moest brengen deed ik dat met de trailer, en savonds haalde ik hem dan weer op met de trailer als hij op stal zijn eten kreeg. Zijn maar kleine stukjes maar ze wennen er wel aan.
Wat ik vaak doe met paarden die er niet in willen is een longe aan het halster en dan over de balk en door de voordeur. Dan loop ik met longe achter het paard langs en vaak lopen ze er dan zo in.

Ik oefen nogsteeds heel vaak en ben nu zover dat zelfs onze baby shet van 2 maanden zo de trailer in loopt. Zonder halster of wat dan ook. Onze KWPN veulen van 4 dagen oud heeft tot nu toe ook al iedere dag in de trailer gestaan, okay dan staat hij wel stil maar we hebben ook al een klein stukje met moeder en kind gereden, dit ging perfect.

Gewoon veel oefenen !

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

jij naar het strand????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 08:44

jij naar het strand Verward Verward .
je houd haar niet eens op de vlietlanden, en het strand is nog veel groter!!!!
(dus hoe wil jij haar houden Verward
groetjes van snoocky en floyo
Laatst bijgewerkt door snoocky op 01-06-02 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

hoe krijg ik mijn paard in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 09:35

hallo,sanne ik weet niet hoor maar ik hou haar wel op de vlietlanden. Boos! en trouwens ik kan het gewoon beter een keer proberen dan nooit. Schijnheilig kijk ik ga eerst nog wel een paar keer naar de vlietlanden en dan een keer naar het strand.en ik heb het niet over houden ik heb het over hoe krijg ik me paard in de trailer.

groetjes alicia en nikki en nedia en marissa.



Party!! nikki is de beste en blijft de beste Party!!

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 10:22

ik zou het eerst ook gewoon rustig aan proberen en met veel belonen. maar misschien moet ie het ook maar gewoon eens doen en dan maar met wat meer druk. maar je moet zelf maar kijken. ik heb wel eens gezien dat ze een paard met een "takelmethode" binnenloodsten.
longeerlijn om zijn buik tussen zijn voorbenen door het halster en dan binnen in de trailer gaat iemand staan draait de longeerlijn een keer om die voorste balk als je die hebt en elke stap die die naar voren zet die trek je aan en geef je niet meer terug. een zweep kan je dan goed gebruiken om hem/ haar naar voren te krijgen en natuurlijk zorgen dat ie niet langs de trailer vliegt.
maar misschien is het wel verstandiger om het gewoon rustig aan te doen. maar het lijkt mij wel het beste om te zorgen dat hij/ zij nooit zijn zin krijgt. als jij wil dat hij/zij die trailer ingaat moet hij/zij er die dag nog wel in komen ook. zodat hij/zij wel weet dat ie er ook echt in moet. en natuurlijk wel in de trailer altijd even belonen en geruststellen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:40

gewoon rustg blijven en belonen als het al maar een hoef op de laadklep heeft en niks doet (steigeren dan) en met een hele rustige stem praten helpt ook. Praat tegen hem/haar alsof het je eigenkind is en zeg opeen hele zachte toon "doe maar een stap, is niet eng" en blijven belonen!!!! Doe ik ook met de pony's en ze hebben gewoon veel vertrouwen in die stem als ze het eng vinden. suc6

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:52

ik denk dat alleen een beetje snuffelen aan de trailer niet helpt hoor. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor paardje je hebt. Een pony bij ons ging er meteen ook op toen ze een brokkenemmer voor in de trailer zag staan, toen vloog ze!!! HAP meteen gulzig staan eten.

Maar suleika die hebben we ook de trailer ingeslagen, niet dat ik daar zo blij mee was hoor. Maar toen we in het begin met brokjes, en zachte woordjes en rustig weet ik veel wat deden, had ze echt zo iets van.... heee dit is leuk!!! Ik krijg brokjes en ik hoef er niet eens iets voor te doen. En owee als je een hoef op de laadklep zette dan begon ze te stijgeren en te slaan!! echt gericht slaan ook naar mensen. Dus dat werd echt link!!! Nou met brokjes enzo hielp bij haar dus niet. Toen hebben we haar een paar keer flink geslagen, nou toen liep ze erop als een mak schaap, en sindsdien hebben we er ook geen problemen meer mee gehad. Ze slaat en stijgert nu ook niet meer naar mensen als ze de trailer op moet.!!! gelukkig. Misschien denken jullie nu wel van.... dat je nooit een paard de trailer op mag slaan, maar als jullie haar hadden gezien week zeker dat jullie daar echt wel anders over dachten!!!!

Haha! Boos! Haha! Haha! Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:44

Ik heb ook een paard gehad, die de trailer niet wilde, ik had vanalles geprobeerd.
Toen kreeg ik een tip van iemand die bij ons op stal, om hem te blindoeken, en dat werkte super!!!
Succes!!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 21:30

*LOL*
Laatst bijgewerkt door snoocky op 02-06-02 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 01:37

Snoocky, kan je dit soort privé-fetes ajb via PB uitvechten Boos! ??!

Mijn paard krijg ik wel-is-waar op de trailer, maar vervolgens breekt ´ie de hele tent af, omdat hij een panische angst heeft Verdrietig (maar dat is weer een ander verhaal Knipoog !)

Als we een onwillig paard verladen, dan doen we het óf met twee longeerlijnen "gekruisd" (aan beide kanten van de trailer een longerlijn vastmaken, dan achter het paard langs, degene die links staat gaat naar rechts, degene die rechts staat gaat naar links en diegenen "trekken" ahw de longes zó aan, dat het paard de trailer in gaat) óf met een zweepje.
Hier mee mep je hem niet de trailer in Knipoog , maar je klopt in een constant tempo op z´n nieren. Het mag je paard géén pijn doen, het moet hem gewoon dermate irriteren, dat ´ie "vrijwillig" van dat irritante gevoel af wil komen en dán maar liever die trailer instapt Lachen !
Dit heeft onze trainster zo in Amerika geleerd; als daar 20 paarden van het land gehaald worden, hebben ze gewoonweg geen tijd om met ieder paard een half uur te lopen hannessen.

Verder is een half uur voor het begin niet lang hoor! Als je vaak oefend, zal je merken dat het na een tijdje al een stuk beter gaat! (zie tips hierboven!) Succes ermee!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 15:19

jive wou er eerst ook nooit in, toen zijn we longeerlijnen gaan gebruiken.(2 longeerlijnen). nu hoeven er met die lijnen alleen nog maar op af te lopen en dan gaat hij de trailer al in Lachen

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, miepmier26, s0173957 en 9 bezoekers