Konijn niest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-10 09:34

Hallo bokkers,

Net begint mijn konijn ineens te niezen.
Heb het nog nooit bij hem gehoord of gezien.
Is dat ernstigs? Moet ik daarvoor naar de DA gaan?
Dacht vraag het even hier zijn toch wel wat konijnenkenners/


Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:32

Heeft hij een snotneus? Dan moet je naar de dierenarts, snot bij konijnen wordt veroorzaakt door een best hardnekkige bacterie, dan moet je niet aankijken.
Als hij een schone neus heeft, is gewoon zo af en toe niesen niet erg, niest hij heel vaak dan kan hij last hebben van stof of zo.

Linea
Berichten: 661
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:21

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd



Konijnen mogen idd niet niezen. Zeker als het konijn er een snot neusje bij heeft moet je zo snel mogelijk naar de dierenarts om medicijnen te halen. Bij konijnen wordt dit namelijk snel chronisch en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

TS: Goed van je dat je info vraagt hier. Kijk inderdaad eerst of je konijn ook last heeft van snot. Kijk daarnaast ook naar de binnenkant van de voorpootjes, konijnen wassen hiermee hun neusje dus dit wil in het geval van snot ook wel eens vuilig zijn. Zoals Manou al aangaf kan het niezen ook komen door stof. Hoe vaak niest je konijntje? Als het eenmalig was zonder snot kun je het gerust even aankijken, als je konijn wel snottert of vaak niest ga je het best even naar een dierenarts.


Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:33

Ach, als TS het had over dagenlang onafgebroken niezen en vieze neus hebben is het een ander verhaal, maar "mijn konijn nieste".... Tja, alles en iedereen niest wel eens, wil niet zeggen dat het meteen ernstig ziek is en naar een DA moet.

Zou een duur geintje zijn als ik voor ieder niesje van mijn katten en hond een bezoekje DA moest betalen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:37

Ze heeft het over net begint..
Zou lastig zijn als een konijn niet mag niezen bij een kribel in de neus.
Pas bij vaker niezen, snotterig neusje ed. moet je naar de DA.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-10 17:45

@ Goof; ik ga toch ook niet naar de DA
Ik vraag het eerst ff hier, er zijn toch aantal mensen die het weten.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:09

Goof schreef:
Ach, als TS het had over dagenlang onafgebroken niezen en vieze neus hebben is het een ander verhaal, maar "mijn konijn nieste".... Tja, alles en iedereen niest wel eens, wil niet zeggen dat het meteen ernstig ziek is en naar een DA moet.

Zou een duur geintje zijn als ik voor ieder niesje van mijn katten en hond een bezoekje DA moest betalen.

Aan de andere kant zijn er teveel mensen die niet weten dat snot bij een konijn niet zo onschuldig is als een verkoudheidje van een mens. Juist bij dit soort dingen die ook heel onschuldig kunnen zijn is het eens handig om zo op een forum zo even te vragen wanneer zoiets wel erg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:14

Als hij geen vreselijk nat neusje heeft is het niks ernstigs nee. Een konijn heeft ook wel eens een stofje in zn neus of een klein beetje kou gevat :)

Anoniem

Re: Konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:40

Vind dit ook een vrij normale vraag, dus een normaal antwoord zou je dan ook wel verwachten.

Ik vind het niet normaal dat een konijn niest, ik heb het althans een konijn nog nooit zien doen, en zeker als het veelvuldig zou gebeuren zou ik wel naar de DA gaan.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:44

mijn konijnen niezen wel eens.
kan zijn dat je stoffig hooi of stro hebt en daardoor kunnen ze wat gaan niezen.

houdt het in elk geval wel in de gaten, het kan een verkoudheid zijn,dus als het blijft gebeuren dan toch naar de dierenarts toe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, Vagabondo en 142 bezoekers