Bezoek aan Mini fokkerij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Bezoek aan Mini fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 16:15

Vandaag zijn we eens bij minipaarden fokkerij Saujana in Strijen wezen kijken. Ik ken Lin Whitehouse al langer via het stamboek, en nu moest het er toch maar eens van komen.
Echt heel leuk, een stuk of 30 mini's, incl heeeeeele kleine veulentjes.
Vol trots liet lin me eerst een paar hengsten zien.
Uiteraard te beginnen met Dent Heartbar! Mijn droomhengstje!
In het echt is hij nog mooier dan op de foto, alleen tja, midden in het dekseizoen, dus zo rustig en braaf als ie normaal is, was nu weinig van te merken Haha!
Toen we naar de wei liepen kwamen we langs Tujuh, die voor het eerst een merrie mag dekken (hij is 3) en nog niet helemaal snapt hoe het werkt Haha!
Toen de merries en veulens, echt heel leuk, heeeeele kleine veulies.
Naast de merries stond Dent Cortez, ook een heel leuk hengstje, die ook helemaal maf was.
Daarna haalde lin 2 hengsten uit een andere wei, Shadow en zijn zoon Rajah.
Shadow vond ik vanaf de foto's heel mooi, maar toen ik Rajah zag, was Shadow niet meer belangrijk Haha!
Rajah is een schitterende zwartbonte hengst van 84cm (dus nog net minimaat) Hij heeft een draf dat wil je niet weten zo mooi!
Hij is gewoon helemaal geweldig Haha!
Was een hele leuke dag, waar ik veel geleerd heb over fokken e.d. en wat er allemaal bij komt kijken.
Ik heb ook foto's gemaakt, als we de PC aan de praat krijgen komen ze er vandaag nog op

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:57

nou ben heel benieuwd naar de foto's.

zelf was ik van plan met nmprs te gaan fokken maar de welshjes trekken mij iets meer.

tuurlijk lopen hier nog een paar van die ukkies rond maar mijn welsh merries zijn dit jaar als enige naar de hengst geweest.

wel heeft onze eigen mini hengst Pieter van de Wilde Orchidee nog 2 van onze eigen merries gedekt.

grtz.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:01

hoiii

kom maar op met die foto's!! Het lijkt me echt mooi bij hun!! Zijn het allemaal 1kleurigen of ook gestippelde?? Tong uitsteken

LINDA Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 23:44

euhm 3 stippeltjes (1 marble, 1 leopard en een leopard veulen) een stel bonte, creamdun, schimmel, zwart, bruin, zilverappel. Alle kleuren van de regenboog dus Haha!
Foto's gaat voor maandag waarschijnlijk niet lukken Frusty