zachter bit, welke overgang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

zachter bit, welke overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 15:26

Ik rij nu met een dressuurstang en dat gaat goed.
Uiteraard wil ik snel van dit bit af, en me instructeur leek een ongebroken water trens nu een goed bit.(stang)
Ik heb het dus besteld en krijg het al het goes is van de week,

Maar hoe zouden jullie die stap maken?
Gewoon, in eens keer ander bit er in, of af en toe nog ff ter herrinering ( Knipoog ) dat scherpe(re) bit erin... of om-en-om de eerste tijd...

Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:39

Om en om en dat langzaam afbouwen. Dat is mijn mening. Lachen

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:48

Gewoon het andere bit erin hangen. Als je elke keer omwisselt, blijft hij steeds op dat zwaardere bit reageren. Als je het in een keer verandert went hij gewoon aan dat nieuwe bit in z'n mond. je hebt je oude bit toch eerst ook niet afgewisseld met die dressuurstang?

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 01:17

Gewoon in een keer die trens erin hangen. Als ie daar slecht op reageert kun je altijd ter herinnering je dressuurstang er weer eens even in doen.
Maar ik zou 'm wel even goed de tijd gunnen om aan een nieuw/ander bit te wennen. 't Is natuurlijk wel heel wat anders dan een dressuurstang. Lachen

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 13:27

mag ik vragen wat precies het nut is van een dressuurstang??? daar hbe ik dus helemaal geen ervaringen mee, wat doet het precies

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 13:48

Rianne schreef:
mag ik vragen wat precies het nut is van een dressuurstang??? daar hbe ik dus helemaal geen ervaringen mee, wat doet het precies

Is een scherp bit, als je alleen daar mee rijdt (wordt meestal in combinatie met trens gereden...)
Is een Z bit, in de dressuur

Ik zou het nooit doen, als het niet nodig is!
Maar het heeft mij (en Tos) goed geholpen..
Maar ik wil er niet voor niets snel van af!


Ik hang het er in... kijk hoe hij reageerd, en heb donderdag (komt de bestelling binnen) les, dus kan ik het in de les uitproberen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:02

Gewoon kijken hoe ze reageert.
Reageert ze er goed op, dan het gewoon bij je nieuwe bit houden. Reageert ze er slecht op, kan je altijd je dressuurstang er weer even in hangen.