Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:26

Ik ben al een halfjaar in bezit van een BlackBerry (Curve) :).
Wat voor abbo ik precies heb, durf ik niet 1,2,3 te zeggen. Het komt erop neer dat er géén internet bij zit inbegrepen.
Oftewel ; ik kán wel op internet, maar dan kost het me geld.
Thuis hebben wij draadloos internet, dus zodra ik thuis ben maakt mijn BlackBerry via WiFi gelijk verbinding.
Dus dan kan ik wél op internet zónder dat het me geld gaat kosten :).

Altijd dacht ik dat je alleen kon pingen als er een extra internet abbo op je BlackBerry zat, nu blijkt dit niet het geval te zijn ;
http://www.blackberry-ping.nl/pingen-via-wifi
Je kan dus gewoon pingen via WiFi.
Nu wilde ik dit graag proberen, maar op verdere sites kan ik geen uitleg vinden hoe je dit precies moet doen.
Ik wil er niet zelf zomaar mee gaan aanbaggeren, voor het geval dat ik allerlei dingen in werking ga zetten, een hoge telefoonrekening krijg etc.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit precies moet doen :) ?
Dus pingen via WiFi ? Wat moet ik activeren en wat niet op mijn telefoon ?
Hoe zorg ik ervoor dat het pingen alléén aanstaat als ik op het thuisfront ben en dus niet constant aanstaat waardoor het me geld kost ?

Alvast bedankt ;) !

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:41

hm, ik ben onbekend met dat pingen maar ik denk dat je het pingprogramma tegelijkertijd met je wifi uit moet zetten als je thuis weg gaat.
ik vermoed dat de meeste toestellen automatisch via de wifi gaan internetten zo gauw de wifi verbinding actief is. bij mijn samsung in elk geval wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:46

Precies :j
Zodra ik weer binnen zoveel meter van het draadloze internet zit, zie ik gelijk op mijn telefoon ons netwerk verschijnen. Zo weet ik dus dat ik op het draadloos internet zit, zodat het mij niks kost :). Het is wel altijd even opletten dat ik internet weer weg heb gevinkt zodra ik te ver ben om nog verbinding te hebben. Maar het verschijnt inderdaad automatisch :j Maar gaat ook weer automatisch weg zodra ik te ver ben om nog verbinding te hebben.

Nu moet je dus blijkbaar dus het een en het ander aan/uitvinken om te pingen via WiFi. En daar gaat het me om.
Ik heb namelijk geen idee hoe het allemaal werkt. Ik kan het zelf wel uit gaan vogelen, maar ik ben bang (omdat ik er niet genoeg verstand van heb)
ik zometeen met een torenhoge rekeing kom te zitten :D. Dat moet ik niet hebben ;).

Hier staat een stukje :
Heb je dus een BB abo, dan kun je gerust je telefoonverbinding uitzetten en via Wifi email versturen, pingen en internetten zonder dat je telefoontikken of dure roamingkosten hoeft te betalen. Je kunt je telefoonverbinding uitzetten door naar “manage connections” te gaan en daar “Mobile Network” uit te vinken. En natuurlijk wel WiFi inschakelen via dat zelfde menu.

Maar ik word er toch niet veel wijzer van :=

Maar toch bedankt :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:53

de telefoonverbinding laat ik altijd aan. wifi krijgt automatisch voorrang als je wilt internetten. verder heb ik de 3g-internetinstellingen compleet verwijderd dus hij kan daarmee gewoon niet verbinden. geen extra kosten dus, daarover blijf ikzelf de baas

Anoniem

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:57

Dus in principe ... Als ik het goed begrijp (nu zit ik dus gewoon thuis) zou ik gewoon kunnen pingen want WiFi staat hier gewoon heel de tijd aan. En dat ik het Ping-progamma weer uit moet zetten als ik weet dat ik van huis vandaan ga (dus buiten de verbinding val).

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:46

Inderdaad. Je moet vaak wel een wachtwoord hebben voor de WiFi verbinding, maar bij mijn iphone hoef ik die maar 1x in te stellen. Thuis internet ik dus via mijn eigen internet (wifi).

Ook in het buitenland gebruik ik de WiFi. De meeste hotels, macdonalds, starbucks etc. hebben gratis WiFi, je hoeft dan alleen even een verbinding op te zetten en tadaaa! Gratis internet.

Anoniem

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:11

Klopt, je moet de sleutel hebben om (in het geval bij ons met het draadloos internet) te kunnen internetten ;). Dat is allemaal gefikst.

Maar dan nog ben ik niet helemaal zeker van het pingen.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:01

Er is een centraal topic voor vragen over Blackberry.

Jeszica
Berichten: 522
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Pingen via WiFi (het kan, maar hoe precies ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:08

Er staat ook dat je wel een bis of bes abo nodig hebt aangezien je geen pincode hebt zonder dit bis of bes abonnement. Het antwoord is dus: "Nee je kan niet pingen als je geen bis of bes hebt, maar wel wifi".