Jaloezie wbt wedstrijdresultaten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Jaloezie wbt wedstrijdresultaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 18:06

Om even vanaf het begin te beginnen.... ik rijd vanaf mijn 8e, en loop nu zo'n 5 jaar op deze stal. In het begin reed ik eens een paard op zaterdag als ' ruil' omdat ik voor ze mestte, nu werk ik voor vast en rijd ik Iwaldo als mijn bijrijdpaard al weer 3 a 4 jaar iedere dag.

Twee maanden geleden ben ik begonnen met wedstrijdrijden. Toen reed ik Iwaldo dus al zeker 3 jaar. Waarom niet eerder? Ik vond dat hij nog niet goed genoeg liep (kon nog niet netjes aan de teugel blijven enzo) en daarnaast is het dus niet mijn paard en ook nog eens een jachtpaard. Afijn, de eigenaar heeft nu zoveel vertrouwen in mij dat hij me stimuleert om wedstrijden te rijden en me zelfs wil groomen Haha! Hardstikke leuk dus!

Eigenlijk had ik verwacht een beetje ' hakken over de sloot' puntjes te rijden, weet je wel, 156/157. Maar nu reed ik in Hoekelum 165 en tot mijn grote verbazing, op Kootwijk reed ik de eerste proef 173 punten! Je kan wel nagaan dat ik supertrots was, ook wel verbaasd (want eerlijk, ik vond hem niet lekker aanvoelen)

Goed, je zou denken, leuk! Dat dacht het overgrote deel van de vereniging ook. Van iedereen kreeg ik felicitaties en iedereen was trots op me Lovers

Nu hoor ik ineens van een bijrijdster op stal die ' X' sprak, waartegen ze vertelde dat ik 173 pt gereden had, dat X gezegd had 'Als ze maar niet denkt dat ze goed kan rijden ofzo!' Verward Verward Nu hoorde ik later van de eigenaar van stal dat X aan hem gevraagd had wat hij van mijn punten vond, dat ze het zo gek vond dat ik hoge punten reed. Verward Lips are sealed Daarnaast komt ze ineens bij mijn les zitten en zit ze echt te kijken alsof ik de jury omgekocht had bij de proeven want als ik haar gezicht zo zie kan ik blijkbaar helemaal niet rijden Schijnheilig

Ik vind het jammer dat het zo moet gaan. Als er iemand nuchter is, ben ik het, dacht ik wel. Ik roep ook geen dingen als dat hij niet lekker had gelopen om arrogant te doen ofzo. Achtergrond van X is dat ze Iwaldo ooit reed, nooit heeft uitgebracht, nu een eigen paardje heeft die teugelkreupel is en ze niet vaak rijdt, wel uitbrengt en op Kootwijk hele lage punten reed. banketstaaf voor d'r, maar als zij een prijs/winstpunt heeft, ben ik toch ook blij voor d'r? Ik snap die afgunst niet zo Verward Lips are sealed

Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:40

Nu niet meer (rijd namelijk geen wedstrijden meer) maar vroeger wel. Er was een meisje (pony even oud, ze reed wel langer dan mij) en die vond mijn instructrice niet goed, konden niet met elkaar overweg (mijn instructrice vertelde namelijk dat als het er niet uitzag gewoon ipv haar de hemel in te prijzen) ze nam les van iemand anders en die rijd op de manier van: trek maar lekker, komt het allemaal goed. Niet dus. Op een gegeven moment heeft ze les en haar instructrice roept: als je zo door gaat rijd je haar zo voorbij! Net alsof het daar allemaal om gaat! Kwam ik thuis met hoge punten, ze vroeg nog niet eens hoe het gegaan was! Er fustrerend.... maar heb me er op een gegeven moment maar nix meer van aangetrokken. Ik was in ieder geval wel eerlijk (er) tegenover mijn paard.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 18:47

ja, ach.... kijk als het nou nog zo was dat we in dezelfde ring en klasse reden, en ik had misschien hogere punten terwijl zijeen super proef reed, kan ik het me nog voorstellen! Maar zij rijdt al twee klasses hoger dan ik, (L2) en heeft dus verder niks met mij te maken qua ' concurrentie'. Dus waar die jaloezie op slaat? Ik snap dr niks van! Boos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 23:13

Jaloezie is iets raars... Ieder rijd voor zich, zou je toch zo zeggen, helemaal als je in verschillende klasses rijd Verward
Vroeger reed ik tegen een meisje. Zij vertelde mij dat ik niet mee hoefde te doen, want zij won toch. En inderdaad zij won. Maar owee als er eens iemand anders een punt meer reed, dan zag ze groen en geel. Maar ik bedoel, toen waren we 12 ofzo, misschien iets ouder.

Ik moet zeggen, ik ben zelf ook vaak jaloers. Maar ik ben niet vals en zeg het eerlijk dat ik jaloers ben. Ik kijk ontzettend tegen bepaalde mensen op en dat mogen ze best weten.

Maar dat valse.... Extreme duivel En dan ook nog van "volwassen" mensen. Daar kan ik niet zo goed tegen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 00:41

jantina schreef:
Ik moet zeggen, ik ben zelf ook vaak jaloers. Maar ik ben niet vals en zeg het eerlijk dat ik jaloers ben. Ik kijk ontzettend tegen bepaalde mensen op en dat mogen ze best weten.


Wat je daar noemt is geen jaloezie hoor. Als je tegen mensen op kijkt, dan heb je nog respect voor ze en voor hun prestatie, als je jaloers bent, dan mis je dat respect. Er zijn altijd wel mensen met een beter of mooier paard en er zullen altijd mensen zijn die beter kunnen rijden, het heeft dus weinig zin om jaloers te zijn.

In onze sport ben je altijd bezig jezelf en je paard te verbeteren, er komt nooit een eind aan. Je kunt het allerbeste nog letten op je eigen vooruitgang en die staat los van de prestaties van anderen. Aangezien je totaal geen invloed hebt op de prestaties van anderen heeft het ook geen zin om er jaloers op te zijn, verbeter je eigen situatie zoveel je kunt, dan ben je beter bezig.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 12:50

ik rijd geen wedstrijden maar kreeg van de week iets 'aardigs' te horen.
mijn paard was lelijk en kon nix (daar kwam het op neer) terwijl het persoon in kwestie mijn paard miss 4x gezien heeft
en alles werd afgekraakt
toen heb ik dus ook gevraagd GUN je het me niet ofzow.
kwam geen antwoord op.

maar jaloezie is dus als je het iemand NIET GUNT
en tja ben zelf ook wel eens jalours, maar zeg het meestal ook.
sorry dat ik niet heel erg blij voor je ben maar het zit zo en zo.

enneh jij rijd voor jezelf! en niet opgeven
want anders had bv om dit persoon mijn paard opgegeven.
nu is wedstrijden rijden wel anders dan een paard.
maar laat je niet kisten! door jaloerze ( Verward ) personen! Haha!

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:57

Citaat:
ik rijd geen wedstrijden maar kreeg van de week iets 'aardigs' te horen.
mijn paard was lelijk en kon nix (daar kwam het op neer) terwijl het persoon in kwestie mijn paard miss 4x gezien heeft
en alles werd afgekraakt


Klinkt erg bekend Boos! Wen er maar vast aan....het is toch nooit goed Huilen Ik reed eerst een Z2-pony van in de twintig en dan hoor je steeds dat iedereen het met zo'n paard kan...Boos! (goed voor je zelfvertrouwen, vooral als het een keer niet lukt... Frusty ) Mijn tweede pony was een kameel en nu heb ik een leuk jong paard waar IK heel erg blij mee ben en dat is weer stom, want ik had een goed leerpaard moeten kopen...zo leer ik natuurlijk nooit rijden Verward Weten ze zelf eigenlijk wel wat ze willen? Want toen ik een leerpaard had was het ook niet goed(zelfde mensen trouwens *LOL* )...Gelukkig ben ik heel blij met mijn paardje Party!! Lovers

En Laura, somige mensen zijn nu eenmaal zo. Als je er zelf maar lol in hebt Haha!

germie

Berichten: 26009
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 08:53

Ik rij een paard waarmee ik met hakken over de sloot (156) de wpunten haal. Ik rij ook nooit voor de prijzen mee. Soms best wel eens jammer, maar dat zit er gewoon niet in, het paard mist de uitstraling en beweging, loopt gewoon braaf z'n proefje.
Toen ik wel eens onderling reed was het wel erg, ik won vaak (of zat bij de eerste 3) en werd er ook op aangekeken.
Verder organiseren ze bij ons in de buurt ook voor de lol wedstrijden, en daar mocht ik dus niet aan meedoen, want die 3-jarige pony zou veel te goed zijn. Nou, dat vind ik dus ook raar.
Ook op de manege waar ik eerst wel eens kwam mocht ik niet op het niveau van m'n verzorgpaard meedoen, ik moest direct L starten, terwijl de pony nog maar net 3 was. Dit was volgens hen niet eerlijk ten opzichte van anderen?? Hoezo niet eerlijk??
Ik vind het jpas niet eerlijk als je met een groen paard onderling moet starten terwijl er ook mensen meedoen die al officieel winstpunten halen of zelfs al M zijn en onderling B meedoen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 09:01

hahah welkom bij de tak van paardensport dat wedstrijd rijden is.

Op veel stallen zie je dit probleem. Ook bij ons op dit moment omdat iemand een super paard rijdt en 4 winstpunten per wedstrijd rijdt en nog geen klasse omhoog gaat. Ze heeft het recht op alle punten uit te rijden en idd dat doet ze. Maar eenhoop mensen vinden het banketstaaf om de andere starters. Nou ja ik start voor mezelf om me eigen punten tegenwoordig weet ik wel wanneer ik een puntje rij of niet. En prijs dat is mooi en super natuurlijk.

Ik merk tegenwoordig dat in de B nog wel veel punten worden gegeven maar in de L moet je echt blij zijn met een punt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:15

Wellcome to the world!!!!!!!!!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 09:57

Laat ze lekker de ***** krijgen.... Jij rijdt voor jezelf en wat een ander er van vindt moet diegene weten, toch? Concentreer je maar gewoon op je wedstrijd en zorg dat de komende wedstrijden weer de sterren van de hemel rijdt, dan kan je mooi een lange neus maken naar ze. Clown

Succes hoor!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:06

Vaker dan 1x, helaas. Ze gunnen het je niet wanneer je zelf beter rijd.
Rij je 1 plaats onder ze dan zijn het je beste vrienden. Dat is de paardenmentaliteit van sommige, helaas.
Maar goed, zolang je andere mensen hebt, dan heb je tie "banketstaaf" echt niet nodig,

Groetjes Lara