gelukkig ,mijn lesgeefster heeft gebeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

gelukkig ,mijn lesgeefster heeft gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 12:23

Toen ik haar belde met de mededeling dat ik verder van haar lessen afzag zei ze ,das goed Ineke ,veel succes ..???
Dus toen dacht ik ,nou dat interresseert haar dus ook geen moer .
Gelukkig belde ze gisteravond met ,de vraag ,,,maar waarom .
Ik dus uitgelegd ,dat ik geen zin had ,om rondgeschreeuwd te worden omdat ik daar niet tegen kan .Ik zei dat als ze geen geduld had dat ze dan nog niet hoefde te gaan schreeuwen als t niet ging .
Nou dat zag ik helemaal verkeerd volgens haar omdat ,als ze dat niet deed dan gebeurde er helmaal niks en dan reed ik volgend jaar nog zonder winstpunten in t Z .
Het paard moet nu veel meer aan elkaar lopen en dan moet je hem volgens haar veel sneller maken en heter.
Zij zegt dat ik dat niet durf en ze probeert me steeds wat meer te laten doen .
Heeft ze allemaal gelijk in ,ook in dat ik wat minder fanatiek ben als zij.
Dus ik zeg is er dan geen middenweg ,je hoeft toch niet zo te schreeuwen ,dan klap ik helemaal dicht .
Zij meent dat dat moet om mij wat feller te maken.
Enfin t einde was dat ze zegt even goeie vrienden en je denkt er maar even over na ik hoor t wel
Ze heeft wel gelijk hoor ik ben ietwat laks en ik moet idd aan t werk gezet worden, ik doe mijn best wel ,zelfs heel fanatiek maar ik ga niet tot t gaatje (zoals ze dat noemen) en dat schijnt nodig te zijn.
Ik denk dat ik volgende week toch maar weer ga ??????????

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:33

Tsja, ik zou het ook niet fijn vinden om rondgeschreeuwd te worden. Als dat de enige manier is waarop zij mensen kan motiveren, denk ik dat ze niet geschikt is om aan alle mensen les te geven. Laks of niet, ze moet creatiever kunnen zijn in haar lesgeven, en zich aan kunnen passen aan haar leerling.
Zelf zou ik op zoek gaan naar een instructeur m/v die je wel op een positievere manier aan het werk kan krijgen.
Paardrijden is een hobby, en moet leuk blijven. Als jij als een berg op ziet tegen de les, heeft het ook geen zin.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:34

Tja, Ineke, moeilijk, moeilijk......
Ik denk dat het belangrijkste is dat jij je er lekker bij voelt.
Zelf kan ik af en toe wel een schop onder mijn kont gebruiken en mogen mensen best tegen mij schreeuwen, omdat ik nogal makkelijk ben.

Maar in jouw geval, als je er helemaal van ondersteboven bent, lijkt me dit toch niet de juiste methode. Kun je zo weer zo niet eens van instructie veranderen, soms worden instructeurs ook 'bedrijfsblind' omdat ze je al zo lang lesgeven.
Dus het lijkt me niet nodig dat ze tegen je gaat schreeuwen omdat je je paard meer bij elkaar moet rijden. Dat moet jij zelf doen zonder dat ze daarvoor hoeft te schreeuwen. Als je zelf die ambitie niet hebt en zij wel, is het tijd om afscheid te nemen van je instructrice.
Kun je niet bij Tineke gaan lessen, dat beviel je toch ook goed??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:54

Ik vind niet dat je lesgeefster moet schreeuwen om je aan het werk te zetten. Toen ik nog lessen volgde was ik niet de makkelijkste en een beetje lui, maar mijn instructrice gebruikte woorden om me duidelijk te maken wat ik moest doen enz. Ze schreeuwt soms wel, maar dat was omdat ik haar anders niet verstond, maar dat ze vanalles gaat brullen terwijl dat niet nodig is, vind ik niet echt respectvol.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:18

Ik heb dat ook wel een beetje, als iemand begint te schreeuwen heb ik direct zoiets van 'zie je wel verdomme, ik kan het niet en ik leer het ook nooit'
Iemand moet dus positief blijven, eigenlijk. Maar aan de andere kant is dat niet altijd reëel.
Maar les met een 'té zachte hand' past mij ook niet, af en toe moet ik ook wel een schop onder m'n kont hebben (en nu aan het werk! niet zeuren, rijden!). Ik denk dat het voor een instructeur ook heel moeilijk is om in te schatten wat kan en wat niet. Bij mij verschilt het ook per keer - mijn instructrice 'voelt' gelukkig mijn stemming vrij goed aan en met haar kan ik heel goed 'samenwerken' (de les blijft een dialoog/wisselwerking, en dat moet, vind ik).

Je moet voor jezelf volgens mij eens goed nadenken of jullie wel door één deur kunnen, het gaat niet alleen om de kennis die zij over moet brengen maar ook om jullie verstandhouding en de manier waarop dingen over gebracht worden.
Misschien moet jij zelf gewoon meteen aangeven als het naar jouw idee te ver gaat? (hmm, dat doe je eigenlijk al, als je in tranen bent.....pikt ze dat dan helemaal niet op?)

Qua 'hobbygehalte' vind ik onze sport altijd toch een beetje ambivalent, het kan (voor mij) heel leuk zijn als er vooruitgang in zit en prestaties lever (daarmee bedoel ik niet alleen op wedstrijd) - dus als het goed gaat, maar het gaat ook wel eens wat minder of helemaal niet, en dan is het gewoon niet leuk. Maar dan kun je niet 'je racket een poosje in de kast gooien' maar 'moet' je doorzetten, soms om ergens doorheen te komen, soms om te ontdekken dat je niet op de goede weg zit. Dat is misschien iest om je af te vragen......en tsja, hoe verder je komt, hoe complexer en moeilijker alles wordt - maar ook...hoe interessanter!

Succes met je beslissing!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 16:59

Tja ik kan natuurlijk graag wel bij Tineke gaan lessen, alleen geeft Tineke geen lessen (niet aan mensen zoals ik ) bovendien wat dacht je van 175 gulden per uur????

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:45

hehe moet je voor de gein eens mijn les zien. Ik rijd een half uur los, dan denk ik dat ik fanatiek genoeg bezig ben. Dan komt mijn instructrice eraan en die schreeuwt de boel bij elkaar ' kom OOOP!! BEEEEEEEEN... maak hem wakker, schup dr onder!!'
Dus ik overref allang mijn eigen grens van ' ah zielig' en da krijg ik Iwaldo toch aan het lopen joh! Van de week had ze me zelfs zo gedrild dat ik zo moe was dat Wal half de wal opging (onze buitenbak heeft aan een kant een wal ipv omheining) en ik er gewoon op hing en in een scheur lag omdat ik eeeecht niets meer kon.

Moraal van het verhaal? Mijn instru weet me zoveel wakkerder te maken en fanatieker te laten rijden dan wanneer ik voor mezelf rijd, dat ik nu met sprongen vooruit ga. Ze schreeuwt wel, om me wakker te maken, maar het is niet naar bedoelt en dat weet ik ook van dr. Deze manier ligt mij wel, maar als jij er niet tegen kan, zou ik het inderdaad gewoon bespreken met dr.

Naast het schreeuwen, wat vind je van de les zelf? Haalt ze het beste uit jezelf en je paard naar boven? Zijn jullie fanatieker in de les dan bij voor ejzelf rijden of is het demotiverend omdat ze teveel van jullie verwacht?

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 19:06

Ik ben duidelijk veel fanatieker in de les en wil t allemaal heeeeeeel goed doen ,en dat is waarschijnlijk ook t probleem ,ik wil t te goed doen.
Als ze dan begint te schreeuwen dan gaat t niet meer want ik doe t al op mijn best ,snappie .
Zij denkt dat ik dan nog meer moet doen en dat gaat dan gewoon niet .
Thuis ben ik al heel snel tevreden en rijd ik veel in de bossen of alleen ldr.
en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling ,dan moet ik ook wat meer bij elkaar rijden . Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 23:50

En ik heb juist iemand nodig die me rustig houdt en toch ook weet op te peppen zodat ik fanatiek blijf rijden. Een gulden middenweg dus, met een hoop geschreeuw word ik alleen maar gespannen en ik zit al als een houten klaas dus dan wordt et nog veel erger. Als et op een ''watjes manier'' gaat dan werk ik zelf net niet hard genoeg en komen er ook een resultaten.

Moeilijk moeilijk is zoiets altijd, ik hoop dat et nu beter gaat of dat je iemand anders vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 14:46

Als ze tegen mij gaan schreeuwen, kan ik juist niks meer.
Ik word gespannen en kom overal vast te zitten. Dan lukt gewone hulpen geven echt niet meer.

Ik ben ook fanatiek, maar soms ook wel wat minder.
Nou dan doe ik er maar wat langer over voordat ik in de Z zit.
Maar langzaam aan komen we er wel.

Eerst had ik ook een instructuer die liever had dat je binnen een half jaar naar het Z ging, toen hij zag dat dat niet gebeurde en ik ook nog eens mijn klasses helemaal uitreed terwijl hij liever had dat ik meteen overstapte, gaf hij ook geen fijne les meer. Ik ben toen ook gestopt.

Ik heb nu al weer enkele jaren les van een heel geduldige vrouw, die door juist de goede dingen naar voren te halen je heel fanatiek word, omdat je het gevoel krijgt, ik kan het wel!
Ik heb er dus ook al veel van geleerd zonder onderuit gehaald te worden.
En tel ook elke keer weer op die les.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:52

Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het geschreeuw... Ik Volgens mij lost het ook niets op en kun je al schreeuwende ook niets overbrengen, je verspilt zoveel energie en kracht dat je hoogstens wat losse kreten kunt uitbrengen. Het hoe en wat en waarom gaat verloren. Natuurlijk moet je wel eens je stem verheffen, veertig tot zestig meter overbrug je nu eenmaal niet met een normaal stemvolume, maar dat gebrul leidt volgens mij nergens toe.
Bovendien: je wilt een paard met de kleinste en minimale hulpen vertellen wat hij moet doen, waarom zou je dan wel met grof geschut proberen iemand te leren hoe hij dat moet doen...

Trouwens: longeerbakken zijn ook zo'n bron van geluidsoverlast. Moet je eens kijken (of beter: horen) wat daarin wordt afgebruld door wanhopige mensen die daarbij ook nog eens met een zweep aan het rondzwaaien zijn alsof ze een boeing 747 aan het binnenloodsen zijn. En het paard maar rondrennen uit puur onbegrip...

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:12

Ik kan dus ook absoluut niet tegen dat geschreeuw als ik mijn best probeer te doen! Ik klap dicht, en mijn paard loopt op ontploffen!!

Ik heb nu een instructrice die me op de juiste manier kan motiveren om er een schepje bovenop te doen.. zonder te schreeuwen, want dan kan ik net zo goed afstappen... maar bij de een werkt het wel... bij mij dus echt niet!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:27

Schreeuwen kan je erg onzeker maken en heel demotiverend werken. daar hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen hoor. Want dan ga ik terugschreeuwen.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:23

Als mijn instructeur tegen mij schreeuwt ga ik net zo hard terug schreeuwen ., kan er niet tegen.
Vorige week had ik een lesje op eluu en daardat die vrouw zo aan t bleren was werd luutje alleen maar vreselijk onrustig , ga dus ook niet weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:26

Goed lesgeven is je kunnen aanpassen aan de persoonlijkheid van ruiter en paard. Bij ieder paard en bij iedere ruiter moet je een andere aanpak hebben, wat bij de een geweldig werkt, werkt bij de andere voor geen meter.

Schreeuwen is de oplossing bij jou niet ineke, enthousiasmeren wel!!! en ook dan ga je creatiever en feller rijden.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 19:12

Dus eigenlijk vinden jullie allemaal dat ik maar ergens anders naar toe moet gaan .Ik vind verder wel dat ze mega goed lesgeeft ,voor t paard dan ,Ze heeft een hele goeie kijk op t paard en haalt er uit wat er in zit .(maar ja ,ten koste van wat )
Ze geeft ldr les en daar ben ik een hele grote voorstander van .
Zijn er daar van meer hier in de buurt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:18

ineke schreef:
Ze geeft ldr les en daar ben ik een hele grote voorstander van .
Zijn er daar van meer hier in de buurt???


Je woont in Brabant.
Dat is daar "uitgevonden" Haha!