Keuringklaar maken/

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Keuringklaar maken/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 08:42

Ik ga dus 6 Juli met Camilla (New Forest) naar de keuring.
Nu vroeg ik me af hoe dat nou precies gaat.
Je moet dus rondjes lopen/rennen maar hoe precies en hoe kun je daarvoor oefenen? Ze moeten toch ook stilstaan en hoe moeten ze dan staan?

En weet iemand toevallig wat de eisen zijn dus hoe moeten de manen (knotjes neem ik aan) en hoe moet ik gekleed e.d. Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 09:32

jij moet in het wit (de voorbrenger tenminste) ennuh je hoort van de keurmeester wel wanneer je emot draven en stappen enzo dat zeggen ze allemaal wel, Camilla moet je gewoon zo mooi mogelijk maken en het is ook mooi om het veulen ook knotjes in te doen
Verder voetjes wassen, gewoon alles wat je eigenlijks voor een wedstrijd ook doet...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:22

paardje mooi gemaakt, (het mooiste is dat ze identiek lijken Knipoog )
jij moet dan geloof ik in het wit en daar wordt je wek verteld hoe je moet lopen.

succes iig en Camilla steelt daar de show hoor! *LOL*

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:37

Vraag van te voren hoe je moet lopen aan iemand die ook wel vaker naar een keuring van dat stamboek gaat. Dan kun je je voorbereiden.

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:26

Hai!

bij het opstellen moet je er op letten dat ze haar gewicht goed verdeeld heeft over vier benen,en de jury moet alle benen kunnen zien,wanneer je haar een pasje verplaatst om haar goed neer te zetten,duw haar dan niet naar achter,maar laat haar een pasje naar voren maken.

ga van te voren kijken hoe je paard het mooist uitkomt als ze stilstaat,met haar hoofd wat meer omhoog,of met haar hoofd meer naar beneden,en kijk of je haar mooi met de oortjes naar voren kan krijgen. Doe dit ook in de stap.

Verder moet ook de aanjager in het wit gekleed zijn en moet je in een driehoek vormpje lopen,en jij moet altijd aan de buitenkant lopen,dus niet tussen de jury en het paard in. Dit is wel handig om te oefenen,omdat je je paard van buiten naar binnen moet kunnen sturen,ook in draf met een aanjager,en dat is nog best moeilijk,omdat ze vaak zo snel mogelijk weg van de zweep willen Bloos

maak zoveel mogelijk vlechtjes,dan komt de hals het mooiste uit,voordat je de baan ingaat kun je de benen nog ff oppoetsen en zn snuitje een beetje laten glimmen.
Als je haar met een hoofdstel voorbrengt,gebruik dan een gecombineerde neusriem zonder sperriempje.

succes!

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Keuringklaar maken/

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:47

Ik ben ook bezig om een merrie met veulen keuringsklaar te maken, maar ik heb nog een vraag daarover. Wat moet/mag je allemaal scheren? Ik heb gehoor dat je het veulen niet helemaal mag scheren, maar zoals de benen, oortjes en snoetje, mag dat wel? En bij de merrie, wat mag daar allemaal?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Keuringklaar maken/

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:09

vincentlover, dit topic is 5 (!) jaar oud Knipoog
Slotje Lachen