zo'n jongen gun je toch ook een speciaal paard .

Zo te lezen een echte paardenfamilie waar Totilas in ieder geval goed terecht komt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Wat vind je onsportief? Dat we het niet eerlijk vinden dat iemand anders met het werk van Edward gaat lopen?
Ik vind het onsportief dat iemand dat doet, net zoals Isabell Werth ook aangeeft.
Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?
zoekend76 schreef:tja, ik kan alleen zeggen dat ik Schockmole veel succes wens met Totilas.
Ik hoop dat hij het nog lang goed gaat doen.
als je ervanuit gaat dat je 5000 dekgeld meot betalen voor Toot, kun je uitrekenen hoeveel hij er moet dekken voor je die 10-15 miljoen eruit hebt. (dit jaar 250 gedekt meen ik ) ach misschien dat Paul niet zo'n strenge eisen stelt aan de meries maar het zal toch zeker een jaar of 6 duren voor hij zijn geld eruit heeft.
maar dat ter zijde...
Zou toch al mooi zijn als we Totilas opp het hoogste niveau zouden blijven zien?!
Moeni11 schreef:Nikka schreef:Ik vind het op zich wel zuur als je de kwaliteiten bij je directe concurrent gaat wegkopen om te kunnen winnen. Duitsland kwam de laatste tijd ook wel erg gefrustreerd in de media over. Maar dit haalt toch iets weg bij de sport. Begint dan op voetbal te lijken waarbij je de talenten die in eigen land zijn opgeleid wegkoopt. Isabelle Werth is wat mij betreft een wijf met ballen.
Wij Nederlanders hebben dat ook vaak zat gedaan.
Moeni11 schreef:horseyfries schreef:Wat vind je onsportief? Dat we het niet eerlijk vinden dat iemand anders met het werk van Edward gaat lopen?
Ik vind het onsportief dat iemand dat doet, net zoals Isabell Werth ook aangeeft.
Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?
Was het ook onsportief dat Patty van der Zwan Poetin kocht? Of dat Painted Black is verkocht? Of Okidoki? Of Tomboy?
horseyfries schreef:[
Poetin was nog helemaal geen paard wat al op Grand Prix niveau liep, Painted Black is door eigen keuze van de amazone verkocht als leerpaard dus een heel andere situatie, Okidoki is ook door eigen keuzes van de ruiter en zijn vader verkocht, alleen Tomboy is vergelijkbaar.
Misschien denk jij er anders over, ik ben een sportruiter in hart en nieren en kan me niet voorstellen dat je vreugde haalt uit het winnen van prijzen met een paard wat opgeleidt is door iemand anders.....
horseyfries schreef:Wat vind je onsportief? Dat we het niet eerlijk vinden dat iemand anders met het werk van Edward gaat lopen?
Nikka schreef:Moeni11 schreef:Wij Nederlanders hebben dat ook vaak zat gedaan.
Noem er maar eens een op die vergelijkbaar is, dat wil zeggen top 3 van de wereld. Want degene die jij noemt zijn onbewezen of het zijn geen paarden die heel duidelijk zo'n verandering in medaille perspectief teweeg kunnen brengen.
Tallie1979 schreef:Wat ik onsportief noem? De boe roepers, herriemakers aan de kant.. Alles om het paard van de rel te brengen omdat er nu een ander op gaat rijden..
Paarden worden nou eenmaal verkocht, maar om nou de nieuwe ruiter van dit paard tot op zijn rijlaarzen af te branden? Dat vind je sportief?
Ik dus niet, ik vind het onsportief en kinderachtig!
Moeni11 schreef:Nikka schreef:[
Noem er maar eens een op die vergelijkbaar is, dat wil zeggen top 3 van de wereld. Want degene die jij noemt zijn onbewezen of het zijn geen paarden die heel duidelijk zo'n verandering in medaille perspectief teweeg kunnen brengen.
Okidoki en Tomboy geen medaille perspectief![]()
![]()
Totilasnr1 schreef:Jammer hoor! Denk dat de overname al een tijdje speelde want de koper, Schockemohle, had gisteren al een Totilas site live staan: http://www.totilas.info
We zullen Totilas missen
Tallie1979 schreef:Wat ik onsportief noem? De boe roepers, herriemakers aan de kant.. Alles om het paard van de rel te brengen omdat er nu een ander op gaat rijden..
Paarden worden nou eenmaal verkocht, maar om nou de nieuwe ruiter van dit paard tot op zijn rijlaarzen af te branden? Dat vind je sportief?
horseyfries schreef:Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?
Moeni11 schreef:Nikka schreef:[
Okidoki en Tomboy geen medaille perspectief![]()
![]()
horseyfries schreef:Tallie1979 schreef:Wat ik onsportief noem? De boe roepers, herriemakers aan de kant.. Alles om het paard van de rel te brengen omdat er nu een ander op gaat rijden..
Waar wordt hij afgebrand?
Ik noem alleen een feit: hij heeft nog geen paard zelf tot dat niveau gebracht. Dat kun je dus geen afbranden noemen, omdat het simpelweg de waarheid is.
Om ruitergevoel te ontwikkelen is het zelf opleiden van paarden in mijn ogen de enige manier en als je dat dus niet gedaan hebt, mis je een stuk ruitergevoel om in te spelen op het paard. Immers, als je het paard van jongs af aan opleidt ken je het paard door en door omdat je zijn achtergrond kent in elke oefening.
Dus jij vind het sportief dat iemand die niet het trainingswerk en de opleiding gedaan heeft, straks wel de gouden medaille rond zijn nek krijgt?
Tsja, dan hebben we een ander idee van "sportief".....