hoe denken jullie over de jackrussel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

hoe denken jullie over de jackrussel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 19:11

Ik heb dus zelf 2 jackrussels , spike ( 12 weken) en rex ( 1.5 jaar)
Van de week liep ik met spike en rex over straat komt er een vrouw naar me toe die spike wil aaien (* aaaah wat een schatje zo'n klein hondje *)
Ze gaat met dr hand meteen over zn koppie aaien en tja , spike is een jonge hond en is gek op vingers dus hij "bijt" die vrouw in dr vinger.

Krijg ik meteen een heel gescheld over me heen dat alle jackruyssels velle donders zijn , niet op te voeden zjn , dingen kapot bijten enz.
als slotzin zei ze zelfs nog "eigenlijk behoren die honden ook op de zwartelijst te staan "

Spike en rex hebben nog nooit iets kapot gebeten , nog nooit iemand gegrepen en ze luisteren donders goed.

Ik weet dat veel mensen nare ervaringen met jackrussels hebbn maar om ze nou meteen over 1 kam te scheren???

Hoe denken jullie nou over het karakter van de jack?

Groetjes
CArmen

T korte Eigetje!!!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:14

Ik heb de stoerste jack van de hele wereld!!!
Eentje die al 2 is maar er nog steeds uitziet als een pup.

Ben er helemaal gek van en kan geen dag zonder hem, en dat felle hou ik wel van.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:19

Ik hou van zulke honden Haha!
ik heb zelf een teckel en wil er graag een tweede hond bij
ik twijfel tussen een teckel en een jack.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:21

voor mij wordt de vierde zeker weer een terrier!
Ik orienteer me nu op het gebied van Cairn en Westies. Lovers

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:27

Ik hou niet zo van jack russels.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:37

Citaat:
Ik heb de stoerste jack van de hele wereld!!!


Dat kan niet! Want die hebben wij al! Tong uitsteken

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 19:56

prima , waarom hou je niet zo van jackrussels dan?

Enne ik heb de 2e stoerste al van de hele wereld Haha!

T korte Eigetje!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:36

Ik vins sommige jackies er best leuk uit zien. Zeker puppies natuurlijk Lachen
Die hondjes horen echt tussen de paarden.
Alleen zou mijn keuze nooit op een jack vallen. Ik hou meer van wat grotere honden. Anders koop ik wel een konijn Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:55

Zoals bij alles kun je Jackies niet over 1 kam scheren. Ik ken een paar hele lieve, zachtaardige maar ook een paar hele stoere en bovendien ook enkele etterbakjes.
Als er een hond bij ons komt wordt dat een Jack russel. Mijn collega gaat volgend jaar mischien een nestje fokken, en als ik mijn man zover krijg nemen wij er een (mits er een teefje is, weet niet, ik ben meer voor het vrouwelijke spul: merrie, caviazeugjes (heb nu 2 mannetjes, maar da's meer een foutje...) en teefjes...).

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:14

Ok, Jucca van Colin is een ontzettend scheetje, maar die van de buren moeten ze villen (bij wijze van spreken)! Ze bijten, blaffen de HELE NACHT!!!! Ik heb dus geen nachtrust Boos! Boos! Heel irritant. Maar het ligt er vast ook aan hoe ze zijn opgevoed.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:15

kortom samengevat: heel lieve beestjes en schatig en mooi!

. . .
. . .
. . .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:38

Wij hebben er 2
Iedereen kan ze aaien. Ze zijn ook lief voor kinderen.
Ze grommen en bijten nooit.
En bijten ook niks kapot.
Het zijn echt zulke snoepies.
Ze zijn nu 2 jaar oud en we hopen ze nog lang te hebben, maar als ze een keer dood gaan wil ik zeker weer jack russels terug.
Ze zijn gewoon super Lovers

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 23:33

Mijn zus heeft 2 Jack Russels, de ene (Slim) is 1 jaar oud, en de andere (Max) is 6 jaar oud.
Ze zijn heel verschillend van karakter, maar wel allebei erg aanhankelijk en supervrolijk.
Een eigenschap die mij iets minder aanspreekt maar voor anderen misschien erg positief is, is dat ze allebei zo fanatiek zijn.
Ik vind ze wat onrustig, luidruchtig, en erg fanatiek als het bijv. om andere honden of katten gaat.
'k Moet er wel eerlijk bijzeggen dat de opvoeding die ze krijgen misschien ook niet ideaal is, dit zou ik zeker anders doen, en misschien zegt het meer over de opvoeding als over de hondjes zelf.
Ik vind ze overigens wel superlief hoor, dat daar geen misverstanden over ontstaan Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 23:42

Ik weet niet waarom ik er niet van hou. Wil niet zeggen dat ik ze niet zou aaien of denken van; oo daar heb je weer zo een jakfrutsel. Maar ik zou nooit voor dat type hondje gaan. karakter spreekt me niet aan en de grootte van het beestje.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 23:52

Ik ken wat leuke jackies en ook een paar verschrikkelijk irritante. En omdat die irritante zo verschrikkelijk zijn zou ik zelf nooit voor een jack russel kiezen.
Ik heb liever ook een iets grotere hond en wat minder fel.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 00:05

De jakfrutsels die ik leuk vind zijn toch weer die grotere brede jackies. Die kleintjes vind ik van die opgevoerde turbo cavia's.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 10:49

Barb schreef:
ik twijfel tussen een teckel en een jack.

Op marktplaats stond er eerst een kruising teckel-jack Haha! Idee? Knipoog

Mijn russeltje is echt een scheetje. Een beetje een dondersteentje, maar dat mag als ze nog pup zijn. Ze is heel lief en zal zeker in dit stadium geen vlieg kwaad doen. Op zich wel jammer, want mijn fretten willen haar nog weleens toehappen...dat doen ze bij ons andere frutseltje niet, want die weet wel van zich af te bijten. Dat moet Yucca nog leren.

Ik vind ze lekker speels, ondeugende, energiek en lief. Ze zien er ook zo grappig uit Haha! Nee hoor, Jacks zijn de stoerste honden op deze aardkloot *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:34

Als die vrouw dat vind moet ze geen hond aaien!!!
En ik vind jackie's super!!! Heb er ook 1 en een cairn terrier en ben er dol op!!!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:50

Mijn ouders hebben ook een jack russel en het is echt een schat van een beest... heeft ook nog nooit iets "stouts" gedaan en is lief voor iedereen.

wel hoor ik vaak verhalen over dat jacks vaak errug druk zijn en zenuwachtig enzo, maar ik heb het zelf nog nooit ondervonden met alle jacks die ik ooit gezien heb.

ik vind ze dus lief ! Lovers

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:51

SJUIM neem aub een Cairn reutje!!!!!!!!!!
Cairn terriers zijn zo leuk! En dan wil ik onze terrier een keer laten dekken....kan je dat regelen???? Ze heeft twee nestjes van een langharige jack gehad en die waren heel leuk, maar ze lijkt zelf een beetje op een Cairn terrier, dus ik droom nog altijd van een nestje van een Cairn reu!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:53

...YUCCA... Lovers Lovers Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:55

We hebben zelf een jack ( zie profiel) en ik geef toe hij kan soms zeer irritant zijn maar ja dat is een combi van dingen, mannetje en het karakter van een jack. Maar aan de andere kant als hij 's nachts bij je komt liggen is hij een schat.
Hij kan heel goed met kinderen overweg. Mijn nichtje heeft hem vaak genoeg in de kinderwagen gestopt en is er mee gaan rijden.

Misschien is hij toch schizofreen Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:16

Jack Russells zijn idd leuke hondjes. Let op: Jack Russells zijn geen ras: dat wou Meneer Jack Russell namelijk helemaal niet. Van rasfokkerij maak je van die beestje namelijk "watjes".

Om eens een leuk voorbeeld te geven: wij hadden eens een roofdier in ons kippenhok Boos! . Niet praktisch, de overlaat had al 5 hennen doodgebeten zonder ze te verorberen Huilen . Doodvonnis uitgesproken, buurman erbij gehaald met de foxterrier. Dat beest was dus ab-so-luut een doetje. Zag dat beest en rende met de staart tussen te benen weg Verward .

Dus zwaarder geschut ingesteld. Twee Jack Russells van een kennis (ik geloof trouwens dat die J.R. de eerste in Nederland waren, dus waarschijnlijk wel voorouders van die van jullie Knipoog. Dat was heel snel geklaard. Vlug op dat beest af en bijten dat ze deden. Dat beest begon ook nog te stinken en terug te bijten, maar de Sjekkies beten gewoon nog harder door Vork , tot de dood erop volgde. Lierop weer vrij van ongedierte en drie hoeraatjes voor de J.R-tjes! Clown


Kortom: erg nuttige hondjes, die Jack Russells. Maak er vooral geen schoothondjes van. Steek ook je vinger niet in hun bek, echt niet handig Extreme duivel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie