geen lesgeefster meer ,tja en nu?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

geen lesgeefster meer ,tja en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 17:05

Ik had altijd superfijn les van iemand die echt heel goed lesgeeft. In t begin was ze aardig,maar na verloop van tijd werd ze eigenlijk wat onbehouwener.Ik heb nu 3 jaar les van haar gehad.
Nu had ik al vaker gemerkt dat ze erg ongeduldig werd en me eigenlijk ietwat minachtte (dat kan ook aan mijzelf liggen hoor)
Ik ben geen 18 meer ,so what , ik doe echt heel erg mijn best en ik ben toch later begonnen met paardrijden als de gemiddelde ruiter.
Vorige week ging ze zo verschrikkelijk tekeer tegen mij dat ik jankend op mijn paard zat en nu ik er aan denk begin ik weer .Ik weet t ik ben erg gevoelig en emotioneel incontinent maar dat wist ze van te voren .Dat heb ik haar verteld (dat ik niet tegen schreeuwende mensen kan die me niet met respect behandelen )
Dus toen heb ik er een week van wakker gelegen en net opgebeld dat ik voorlopig van haar lessen afzie.
En nu? ik zit hier te janken ,das toch niet normaal voor iemand van mijn leeftijd dat je zo reageerd ,maar ik kan niet anders .
Zijn er in de paardenwereld dan geen gevoelige mensen of zijn er alleen van die onbehouwen manwijven ?
Is er dan niemand die mij op een normale manier iets kan leren?


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:10

zo ben ik dus ook, alleen ligt het er bij mij waarschijnlijk aan dat ik bang ben. Maar vroeger op de manege deed ikzo mijn best en als iemand me dan op mijn flikker gaf stond het huilen me ook nader dan het lachen, buiten de paarden om heb ik dat nu ook nog steeds.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:29

Ja hoor, jij mag gewoon zo zijn. Ik kan ook heel slecht tegen schreeuwende mensen en ik leer dan zeker niet sneller. Het werkt eerder averechts. Sommige mensen gedijen nou eenmaal prima bij een dergelijke lesmethode en anderen leren sneller en beter wanneer iemand vriendelijke en rustig blijft doen. Net als bij paarden, de ene een schop onder zijn kont en de ander veel bemoedigende woordjes. Ik raad je aan iemand te zoeken die beter bij je past qua lesgeefmethode.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 03-06-02 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:35

ikheb het zelf ook!
en ik weet je kan er niets aan doen, houd tegenwoordig mijn tranen altijd binnen maar het scheelt niet veel.
dat is ook de rede waarom ik (geef les aan kleine kinderen, gewoon basis oefeningen.) altijd probeer in te zien waarom ze dat fout doen
en hoe ik ze dat uit kan leggen
zodat het een uitdaging word
en dat werkt! ze doen beter hun best dan ooit!
er lopen heus wel lesgeefmensjes rond op deze aardbol die aardig les geven, en op een hoog niveau
dus gewoon even zoeken!
het mag jou probleem niet zijn dat ZIJ een klant kwijt is!
houd je taai!
Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:49

Waarom zoek je het probleem eigenlijk bij jezelf? Ik denk dat het probleem hier heel duidelijk bij je instructrice ligt hoor.
Laten we eerst eventjes voorop stellen dat je paard rijdt voor je eigen plezier. De taak van de instructrice is hierin dat ze jou moet begeleiden zo plezierig mogelijk met je paard te leren communiceren. Door het verbeteren van de communicatie tussen jou en je paard zul je ook zien dat het niveau van jullie als combinatie zal stijgen.
Schreeuwen is vaak een teken van onmacht. Wanneer jij iets niet begrijpt of moeite hebt met een bepaalde oefening helpt het niet harder te gaan blaffen }> . Een goede instructrice zal proberen dat probleem op te delen is kleinere deel-probleempjes en een andere vocabulaire gebruiken om het door haar gevraagde aan jou duidelijk te maken.
Misschien is het toch eens tijd om op zoek te gaan naar iemand anders.

succes er mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:49

Nou ik moet ook geen les hebben van iemand die naar me schreeuwt hoor.
Dan hou ik ook meteen op.
Ik rij paard voor mijn plezier.
Ik les ook voor mijn plezier.
Ik doe altijd mijn best en daar zullen ze het mee moeten doen.
Als ze denken dat ik niet snel genoeg de klasses door ga, dan moeten ze maar oprotten.

Dus ik zou zeggen ga fijn opzoek naar een ander.
En kop op laat je niet kisten door dat mens dat net ongesteld was of zo Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:22

Ik hou daar ook absoluut niet van.
Het is je hobby en dat moet leuk blijven. Je mag je best ff zo voelen hoor, je hebt het immers (neem ik aan) toch altijd leuk bij haar gehad en dan gaan ze ineens zo doen(heb ik op mijn vorige stal gehad toen ik daar weg ging, ik ben ook geen 18 meer maar heb behoorlijk een potje staan janken).

Doe het ff rustig aan, ga lekker rijden en probeer over een paar weken of je iemand anders kan vinden, die jou verder wil helpen op een eerlijke manier.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:38

Ik heb ook 4 jaar lesgehad van een man die behoorlijk streng was.
Geen gedram en rijden , was zijn instelling.
Bijna elke keer met les ging er wel iemand huilend van het paard,
Mij kreeg hij niet aan het huilen en daardoor ging hij nog meer op mij letten en nog meer comentaar geven.
Op een gegeven monent ging hij zelf comentaar lecveren op het uiterlijk van het paard.

Ik heb nu les van een onwijs leuke vent die nog niemand aan t huilen heeft gemaakt , waar je eerlijk tegen kunt zeggen datr je iets niet durft en die je over je angsten heen helpt Haha!

T korte Eigetje!!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:12

Ligt niet aan jou hoor!
Vroeger had ik als kind ook les van zo'n 'bullebak', in mijn geval was het een man maar in principe maakt dat niet uit.
Schreeuwde net als bij jou teveel en soms zelfs onterecht (geeft je het gevoel dat je niet je best doet terwijl je gewoon niet beter kan).

Ik heb ook geen perfect lijf dat supersnel alles doorheeft. Ik heb een slechte fijne motoriek met als gevolg dat concentratie een 'must' is.
Die motoriek zorgt ervoor dat ik dus niet aan alles tegelijk kan denken.

Mijn hersens moeten een seintje sturen naar mijn handen (geen pianohandjes!), naar mijn rug (rechtop zitten!) mijn benen (wel/geen kuit, wat per seconde wisselt), en nog veel en veel meer.
Mijn hersens hebben daar gewoon moeite mee, het is soms zoveel dat er dingen zijn die worden vergeten of zoiets...!
Want je zal maar met schouderbinnenwaarts bezig zijn en je paard valt terug in tempo, en en en.... kortom, allerlei dingen waar je dan aan denken moet. Lastig dus.

Ik ben ook op latere leeftijd weer begonnen.
Ineens had ik een totaal andere leraar.
Hij was iets jonger dan ik, maar dat gaf niet, hij legde gewoon alles duidelijk uit.
En als het niet meteen goed ging, opnieuw proberen.
Altijd gaf hij je het gevoel dat het al wat beter ging dan de vorige keer.
Als je bang was voor bijv. een hindernis, maakte hij het wat lager en bouwde langzaam op, en daar ging je, inclusief peptalk. *LOL*
Nou, Emiel Ratelband was er niks bij!

Tegenwoordig zit ik in de dressuurles en heb les van een vrouw van eind dertig ongeveer.
Ze is erg fanatiek, maar toch niet 'schreeuwerig', ze maakt je gewoon lekker enthousiast, en houdt de les vooral gezellig.

Er wordt goed uitgelegd, en soms dingen aan gegeven als 'Probeer eens blabla, misschien dat dit bij jou/je paard werkt...'
Dat klinkt al heel anders dan 'Je doet het fout en je MOET zus of zo doen.'

Wil je bijv. wijken en je paard wijkt maar een paar stappen en dan nog erg weinig, dan zegt ze "Ja goed zo, hij ging al, nog ietsje meer dit en dit en extra dat been, ja ging al beter, probeer het nog eens!"

Verder raadt ze ons aan om af en toe lekker eens met de hand over de hals te aaien en door de manen te kroelen en met de stem te belonen als ze het goed doen.
Ook al is het maar een béétje gelukt hihi, want met Cerise heb ik nog een hoop te leren.

Al met al ben ik heel tevreden over deze instructrice.
Ik ken er nog enkele die ook op een positieve manier iemand iets proberen te leren, echt super, dus mijn instructrice is beslist geen uitzondering.

Ineke, wie weet zit er iemand hier op Bokt die bij jou in de buurt woont en een aardige vriendelijke instructrice/teur weet niet zover bij jou vandaan?
Als ik jou was zou ik jouw nieuwe instructrice gewoon vertellen wat het probleem was met de vorige, en dat je vol goede wil zit, maar dat je gewoon wat meer tijd en vooral begrip nodig hebt.

Zoals iedereen heb je recht op een normale les, zonder dat er op je neergekeken wordt.
Want degene die jou minacht, hoe zou hij/zij zichzelf handhaven met een lichaam en leven als dat van jou?
Zou ze dan ook nog zo reageren?
Ik denk dat ze zich veel minder goed zou redden dan dat jij nu doet!

Hardstikke goede beslissing Ineke, en wacht niet te lang met het beginnen aan de toekomst.
De toekomst wacht namelijk ook op jou!
Betere tijden komen gauw... Party!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 11:33

dank jullie wel voor alle lieve reacties ik ben er van opgeknapt
Ze heeft gebeld !!! zie verslag

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:05

Leuk hè?! Paardrijlessen...
Ik zit ook weer eens in een dipje, niet omdat mijn instructrice teveel schreeuwt(ze brult wel veel maar daar kan ik gelukkig wel tegen), maar omdat ze steeds niet kan... Huilen wordt er haast gedemotiveerd van...!
Ik heb nu tijdelijk les van een vriendin van de ponyclub en die is wel heel rustig en geduldig *LOL* Echt een heel verschil, maar het rijdt eigenlijk wel veel fijner. Je zit toch relaxter op je paard als je niet steeds een brul verwacht Party!!
Iig succes Haha!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:50

Sorry hoor, ik denk dat er niemand beter gaat presteren wanneer je tegen ze schreeuwt. Ik in ieder geval niet, klap dicht en voel me ongemakkelijk ga er zeker niet beter van rijden. Ben gewoon een gevoelig mens en gelukkig krijg ik op een normale manier les van drie verschillende instr. dus het kan. Ik ben ook laat begonnen (30) maar doe erg mijn best en meer zit er niet in, wil graag goed leren rijden ( drie keer in de week les) maar heb geen hoge ambities, kortom een gezellige recreatieruiter.
Ik hoop dat je of eruit komt met je instr. of dat je snel iemand vindt die beter bij je past.
En vooral veel plezier met paardrijden want daar doen we het toch voor.
Groetjes en een hoefje van Gamble

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 22:52

ik moet ook snel janken hoor, als iemand tegen mij schreeuwt.
als mijn instructice naar mij zou schreeuwen, zou ik zo laaiend worden en misschie ook janken ja!

je hebt dr goed aan gedaan dat je haar hebt opgebeld!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, laura22, Macs en 33 bezoekers