Paard hieper bang voor trailer en wil er niet in.......HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Paard hieper bang voor trailer en wil er niet in.......HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 13:44

Hallo,

Ik heb een nieuw paard en ook een nieuw probleem!! Boos! Boos!
Ik heb net een nieuw paard gekocht en die wou gewoon weg niet de trailer in en is dus ook gebracht met een MEGA vrachtwagen waar normaal zo'n 10 paarden in kunnen.
Hier liep hij wel gewoon in.

Nu zei de eigenaresse dat MECIE een nare ervaring heeft gehad met de trailer!! Boos!
Ze was netjes de trailer in gegaan en toen ze eruit moest heeft een man haar eerst voor los gemaakt en toen pas de klep geopent.
Zonder dat iemand haar vooraan vast hield.
Met het geval dat ze heeft geprobeert om om te draaien in de trailer en toen is ze vast te komen zitten.

Hoe krijg ik haar vertrouwen nu terug en kan ik haar leren weer de trailer in te gaan.

HELP NOODKREET!!

Groetjes:Corina
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 31-05-02 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:49

Je moet altijd eerst voor je paard losmaken en dan pas de klep en stang open!!! Lips are sealed
Als je het andersom doet, loop je kans dat je paard al achteruit gaat, terwijl hij nog vaststaat. Zo kan hij verschrikkelijke verwondingen oplopen.

Ik denk dat je met heel veel oefenen en je kalmte bewaren, een heel eind kan komen.
Zet de trailer eens in de wei met de klep open (zet je trailer dan op "pootjes" of laat de auto ervoor staan) en dan brokjes op de klep, de volgende keer achterin leggen en zo steeds verder naar voren.

Succes

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:52

Ik ben het helemaal mert Imker eens. Zet je trailer in de wei of eventueel in de bak zodat ze er rustig aan kan wennen. Je kunt eventueel ook een hooinet ophangen zodat ze daarvan kan eten. Eerst aan de buitenkant vastknopen en langzaam aan steeds verder naar binnen hangen. Dit heeft natuurlijk geen zin als de trailer in een groene wei wordt gezet. Loop iedere dag langs de trailer voor of na het rijden/longeren zodat het een gewoonte wordt en dat er uiteindelijk niets speciaals meer aan is omdat ze het iedere dag zien. Langzaam maar zeker na een bepaalde periode weer eens proberen of ze gewoon mee wil de trailer in en eventueel eerst in een ruime 2 paards proberen met het tussenschot opzij.
Succes !!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:08

Vraagje, is jouw paard ook bang in andere kleine ruimtes?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:41

Wat Imker zegt helpt goed, maar ik zou het net iets anders doen, kan alleen als jij degene bent die je paard voert. Ik heb Spot toen gewoon niet een paar brkjes, maar de hele maaltijd elke dag in de trailer gevoerd, eerste ervoor, toen op de klep en steeds iets verder.