in de wei met springschoenen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

in de wei met springschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 13:51

Mijn paard heeft net nieuwe ijzers en die hebben er in een korte tijd alweer 2 keer afgelegen! Zaterdag gaat hij het land op is het dan erg dat hij de eerste paar dagen met springschoenen het land op gaat? Hij gaat wel dag en nacht.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:55

ik raad je aan i.d.d. springschoenen om te doen maar dan niet met klitteband want als ze nat worden gaan die zo af.

wel regelmatig ff controleren want het is natuurlijk een vochtige bende onder die springschoenen en die ademen niet dus pas op voor mok!!!

dus niet 24 uur per dag om doen!!!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:57

hoi,
tommy was de eerste dag in het weiland al 1 ijzer kwijt (goede vrijdag is hij naar buiten gegaan).
ik heb toen overlegd met mijn hoefsmid en die heeft hem toen net iets anders beslagen (voorijzers een maatje groter) en vanmorgen is hij pas weer opnieuw beslagen.
een andere pony bij ons op stal verloor ook zijn ijzers bij bosjes maar sinds ze ook bij mijn hoefsmid is gaat het goed.
zij heeft de afspraaak dat hij als hij op stal komt (1 x in de 2 weken) hij het paardje naloopt en eventueel een nageltje erbij slaat.
gelukkig zijn de problemen nu dus over.
er staat er nog wel een met springschoenen in de wei, maar de baasjes van dat paardje weten niet waar een hoefsmid voor is...
mijn advies dus : overleg het eens met je hoefsmid

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:06

die van mij zet ze juist zomers op de wei iets kleiner want anders steekt er teveel over en dan vallen ze er zeker af.