Propje steeds wilder..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chanelletje

Propje steeds wilder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:00

Propje wordt steeds maar wilder en wilder.. Verward
Hij had laatst al over zijn staldeur heen gesprongen,maar nu ik hem wou gaan opzadelen stond hij ineens heel stil,bewoog je of zei je iets werd-ie helemaal gek en begon ie te schoppen tegen de kast Scheve mond
*hij stond namelijk vast aan het halstertouw bij de poetsplaats*
Wou hem dus weer terug in de stal gaan zetten..heb ik hem vast met het halster en touw..begint ie ineens te bokken en rent ie dr vandoor Scheve mond
Poort zat gelukkig dicht,dus kon ie niet weg.
Maar vindt het echt zo vreemd..Hij was eerst zo'n lieve knuffelpony..en nu lijkt het wel of het een uber-gevoelige hengst is..
Hij is ook helemaal goedgekeurd door de DA,dus nogal vreemd..
Ook als je in de buurt van zijn stal komt word-ie helemaal gek..
Vindt het dus zo vreemd,vorige eigenaren opgebeld,wisten van niks.
Ik had ook niet van voer veranderen,dezelfde stal-vulling als anders.hetzelfde zadel en hoofdstel als anders..
Vindt het super weird..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:12

Ik heb even in je profiel gekeken om te weten wie propje is .Maar dat zijn wel geen blijde foto's die ik zie van je pony.Die met haar verzorgstertje bedoel ik. De pony kijkt bang en verschrikt.Ze drukt haar rug weg en gooit haar hoofd angstig omhoog.
Mischien haar zelf eens een poosje rijden ,heeft ze last van haar rug of zo.

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:18

Ik heb ook in je profiel gekeken, en doet die verzorger altijd zo maf Verward of is dat alleen voor de foto. Ze lijkt me niet echt een rustig meisje.

Je pony heeft denk ik iemand nodig die zelf ook heel rustig is, ik weet niet of jij dat wel bent anders zou jij meer met hem aan de slag kunnen gaan.
En je zou hem voor het rijden kunnen longeren.

Succes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:18

Zie ik idd ook in de foto's. Hij lijkt last van zijn rug te hebben. Ga eens met je vingers langs zijn ruggengraat, drukt hij hem dan weg?

en waarom heb je zo'n scary profiel Lips are sealed Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:08

tja...ik zou die verzorgster wegsturen, ze zit er totaal verkeerd op, en ik zie een onderhals, lijkt mij dus ook een rugprobleem in combinatie met verkeerd rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:21

Afgezien van het hierboven al opgenoemde lijkt het me ook een geval van weinig overwicht en tekort beweging.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:34

idd nogal vreemd.... weet hier niet echt een goed antwoord op maar pas wel goed op je zelf

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:01

Ik zou hem vooral heel rustig gaan benaderen, er verder niet bij/op laten totdat hij jou weer helemaal vertrouwd, en zijn rug eens laten onderzoeken Lachen

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:37

tamaraatjuh schreef:
en zijn rug eens laten onderzoeken Lachen

Het geld groeit me niet meer op de rug.. Ziek
en om het verzorgstertje weg te sturen..eerst was het haar paardje,dus wil eigenlijk geen groot deel uit dr leven knippen.. Scheve mond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:57

dan zou ik haar laten rijden onder jouw toezicht....
kan ze ook geen vervelende dingen uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:58

Chanelletje schreef:
en om het verzorgstertje weg te sturen..eerst was het haar paardje,dus wil eigenlijk geen groot deel uit dr leven knippen.. Scheve mond

Ik denk dat het vrij simpel is, als je niks doet los je ook niks op.Als het jou pony is dan is hij toch belangrijker als je verzorgster.En anders moet je maar gewoon zeggen dat ze iets mankeert en voorlopig niet bereden mag worden.Ik zou haar ook alleen met de pony omlaten gaan als je er bij bent.
ik wens je pony veel sterkte en zou hem graag eens blij op de foto zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:03

Wat ik aan de foto zie is dat het paard de verkeerde spieren gebruikt. Die gigantische onderhals komt niet zomaar aanzetten. Wat je kunt doen is je paard met een bijzet longeren en ook eisen dat je verzorgster met een bijzet gaat rijden. Zo blijft het een vicieuze cirkel waar je niet uit komt.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:01

Haal je hem alleen uit stal om te rijden of te zadelen? Misschien dat hij daar genoeg van heeft. Haal hem wat vaker uit de stal om enkel te spelen, knuffelen, wat lekkers te geven, lekker te borstelen...

En rijden en longeren met bijzets lijkt me ook geen overbodige luxe...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:29

Chanelletje schreef:

Tja, maar dat weet je als je een paard / pony koopt, dan kun je nog wel eens tegen hoge onverwachte kosten oplopen. Stel dat deze pony pijn heeft, wil je dan echt dat hij daar mee rond blijft lopen? Sowieso klinkt het gevaarlijk wat er nu gebeurt. Straks krijg je een paar hoeven in je buik of tegen je hoofd of wordt je overhoop gelopen tijdens zo'n wegrenactie. Wat hier al eerder is gezegd, haal je vingers eens langs haar rug, en zet daarbij een beetje kracht. Hoe reageert ze daarop, wat voel je dan? Voel sowieso eens langs haar hele lichaam, hoe voelen de spieren aan, reageert ze gevoelig op sommige plekken. En kijk wellicht het zadel eens na?

En wat die verzorgster betreft, ik kan me je gedachtengang best voorstellen. Maar dit meisje moet zich toch echt gaan realiseren dat dit niet meer haar pony is dat ze dus niet meer zomaar haar gang kan gaan. Ze mag van geluk spreken dat ze er überhaupt nog op mag rijden, bij veel kinderen zou het na de verkoop van de pony gewoon einde verhaal zijn. Het is nu jouw pony, dus jouw regels gelden. Praat eens met haar, vertel haar dat je wil dat ze rustiger met Propje omspringt, zowel op de grond als onder het zadel en waarom je dat wil. Ziet ze dat niet zitten, tja...
Laatst bijgewerkt door JoT op 24-11-04 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:36

Ik denk idd ook dat een heleboel veroorzaakt wordt door de vorige eigenaar. Misschien is haar omgang tegenover propje wel verandert?
Waar ik ook nog aan denk is een hersentumor, maar dat gaat wel erg ver....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:29

ook ik heb de foto's bekeken, en ik zie geen blije pony als ze op zn rug zit....
wrsch is hij door haar altijd verkeerd gereden, en er zal ook vast iets zijn gebeurd waardoor de ouders plotseling hebben besloten op propje te verkopen...
zn spieren zitten er verkeerd op en ze gebruikt ze dus ook verkeerd.

ik zou eventjes niet rijden, maar longeren en zorgen voor veel afleiding, dus lekekr op de wei, een stukje wandelen, gewoon poetsen zonder dat je daarna gaat rijden/longeren
laat het zadel nakijken(kost meestal niet veel)want wie weet past dat net niet goed

en vooral longeren, als dat zonder bijzets braaf gaat kan je haar rustig steeds wat meer bijzetten, zoda ze haar rug gaat gebruiken en heel de bovenlijn aanspant, waardoor ze de juiste spieren op de juiste manier gaat gebruiken

sneu voor t verzorgstertje, maar rijden zou ik voorlopig niet doen.

fysio laten komen(35 euro voor een complete behandeling) zou ookniet onverstandig zijn, die kan je meteen erg veel tips geven hoe je t beste verder kan trainen.

succes ermee!

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:09

Renske20 schreef:
ook ik heb de foto's bekeken, en ik zie geen blije pony als ze op zn rug zit....
wrsch is hij door haar altijd verkeerd gereden, en er zal ook vast iets zijn gebeurd waardoor de ouders plotseling hebben besloten op propje te verkopen...

ik zou eventjes niet rijden, maar longeren en zorgen voor veel afleiding, dus lekekr op de wei, een stukje wandelen, gewoon poetsen zonder dat je daarna gaat rijden/longeren
laat het zadel nakijken(kost meestal niet veel)want wie weet past dat net niet goed

en vooral longeren, als dat zonder bijzets braaf gaat kan je haar rustig steeds wat meer bijzetten, zoda ze haar rug gaat gebruiken en heel de bovenlijn aanspant, waardoor ze de juiste spieren op de juiste manier gaat gebruiken

fysio laten komen(35 euro voor een complete behandeling) zou ookniet onverstandig zijn, die kan je meteen erg veel tips geven hoe je t beste verder kan trainen.

succes ermee!

Ben ik het helemaal mee eens OK dan! Dit lijkt me een goed oplossing, ze kan gewoon wel poetsen en knuffelen,?.. Lachenin de tijd dat jij Propje ( super lieve naam trouwens:D) beetje opnieuw zijn vertrouwens terug wint Lachen (sorry weet niet hoe ik het moet uitleggen )

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:26

Renske20 schreef:

succes ermee!

idd!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:58

Hoevaak en hoelang komt je pony uit zn stal?

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:15

met het eens met het bovengenoemde

xxx naomi

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:41

Aramat schreef:
Hoevaak en hoelang komt je pony uit zn stal?

Propje gaat elke dag wel uit de stal..uitgebreid poetsen..Duurt meestal een half uurtje..daarna opzadelen of longeren..rijden doe ik meestal een uurtje..longeren een halfuurtje..daarna een kwartiertje klaarmaken voor de nacht..wat lekkers geven en de mest uit de stal scheppen..dan op stal zetten en tot morgen wachten..Natuurlijk niet elke dg hetzelfde..maar ik doe nooit minder tijd geven aan het klaarmaken voor de nacht en borstellen.

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:44

JoT schreef:
Tja, maar dat weet je als je een paard / pony koopt, dan kun je nog wel eens tegen hoge onverwachte kosten oplopen.

Als ik bij munia de DA kosten in totaal uitreken,komt het op zo'n slordige 386 euro uit Scheve mond ,snap je nu dat ik geen geld meer heb voor nog zo'n slordig bedrag?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:02

Als je het beste wil voor je pony haal je dat kind van z'n rug, dat is alvast een begin en kost je helemaal niks. Ga daarna eens kijken hoe het gaat en volg eens bovenstaande tips. Paarden zijn nou eenmaal duur, maar daar kies je voor.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:54

Ik heb je profiel ook bekeken en ook de foto's van het verzorgstertje op Propje; wat een spanning! Zij zit er niet lekker op en hij loopt niet lekker onder haar...
Vooral die ene foto, doet ze altijd zo?!
Je zegt het zo sneu te vinden voor het meisje als je haar niet meer op Propje laat rijden, maar nu zit je met een gestresste pony wat ook niet prettig is.
Als ze er wel op blijft rijden, laat haar dan in ieder geval lessen volgen en de beugels een gaatjke langer doen (of lijkt het alleen maar of ze veel te kort zit?)

Veel succes!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:49

die spieren zijn idd helemaal verkeerd ontwikkeld, als propje ze verkeerd gebruikt, kan het heel goed zijn, dat hij veel spierpijn heeft. Die spieren zijn waarschijnlijk idd ontwikkeld door je verzorgstertje die er niet lekker op rijd, je ziet erg veel spanning op de foto´s. longeren met bijzets zodat hij ontspannen naar beneden gaat lopen, lijkt mij helemaal niet onverstandig! Fysio is natuurlijk helemaal goed!!

voor de rest wordt het natuurlijk ook een heel stuk kouder, mijn pony wordt ook altijd een stuk drukker met de kou.